|
12.11.2007., 18:53 | #1 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
Complete case painting guide
Edit: Case painting materijal je ureden, gramaticki ispravljen, nadopunjen i objavljen u novom - preglednijem formatu na sobitza portalu. Mozete ga procitati na linku - Vodič za bojanje kućišta Prologue Evo i obecani guide za bojanje. Na svom kucistu samostalno radim vec vise od pola godine, napravio sam sve greske koje samouki laker moze napraviti u procesu i sto je najvaznije, naucio sam kako ispraviti te greske. Sad cu pokusati pomoci, bilo kome od vas tko se odluci na bojanje kucista, da ne ponovite moje greske...kojih je bilo poprilicno nazalost Guide sam zamislio kao iscrpno stivo i unutra cu ubaciti SVE sto sam ja stigao nauciti bilo sa neta bilo iz osobnog iskustva. Odmah da se ogradim, ja nisam profi, nemam prijasnjeg iskustva sa bilo kakvim bojama i nemam pozadinskog teoretskog znanja o bilo cemu vezano uz bojanje, to jest nisam imao dok nisam poceo. No svejedno, strpljivo i marljivo sam uspio doci do ovakvog rezultata : Postoji vjerojatno bolji, brzi i jeftiniji nacini za doci do ovakvog rezultata i svatko ce u procesu razviti svoj stil rada, kao sto sam ja razvio svoj, kojeg cu iscrpno opisati u narednih nekoliko dana. Mnogi od vas bi obojali kuciste, a mozda vam se neda toliko vremena izgubiti da dobili efekt kakav sam ja dobio, ili mozda niste u financijskoj mogucnosti...kako god, guide ce proci kroz sve faze bojanja i na vama je da odaberete kad ste zadovoljni sa postignutim i kad ce te objaviti zavrsetak radova. Ako zelite bas sjajni efekt ko na slikici gore, postoji jedan test pomocu kojeg u kratko vrijeme mozete otkriti da li ste u stanju to izgurati do kraja...dakle ovako : 1. Napunite bocu od 2.5l vodom i popijte sve u komadu 2. Nadite neki maleni stolac, drveni i bez naslonjaca po mogucnosti...neki vec kamen je takoder dobar 3. Sjedite na njega u najneudobniju pozu i ostanite tako nepomicno nekoliko sati 4. Kad osjetite da vam dolazi sila za popiskit se, ostanite jos sat vremena nepomicno sjedit 5. Nakon tih sat vremena slobodno se protegnite i ispisajte dusu iz sebe Kakve sad nebuloze pisem? ....da pojasnim Figurativno govoreci, sjedenje satima na tvrdoj podlozi u neudobnom polozaju i jos ktome vam se svjetski pisa, to bi predstavljalo muke koje prolazite u procesu bojanja da bi dobili rezultat kao sto sam ja dobio. Ovo pisanje na kraju predstavlja uzitak krajnjim rezultatom koji dobijete na kraju Eto, razmislite kako dobro zelite da paintwork izgleda.... Imate strpljenja, zivaca i brdo love? ....super, da krenemo onda Priprema, priprema, i jos malo pripreme Pripremanje za boju je najvazniji korak u cijelom procesu. Krajnji rezultat ce biti dobar samo ako je priprema odradena perfektno. Da se razumijemo, ovdje govorimo o dugorocnim rezultatima, a ne bojanju koje dobro izgleda pola godine i onda se raspadne. Svaka boja izgleda lijepo i svjeze u pocetku, no tek nakon duzeg vremena se vidi koliko stvarno ste dobro radili. Za pocetak, morate imati IDEJU. Sto napraviti i kako napraviti? Jako dobro promislite prije nego sto bilo sto pocnete. Ako nemozete zapamtiti, stavite sve na papir u obliku natuknica ili skica. Toga se drzite kroz cijeli rad, manja odstupanja i improvizacije su neizbjezne, ali osnovne ideje se drzite ko pijan plota. Ako napravite pola i odjednom krenete nesto drugo raditi, to nece ispasti dobro. Kad ste dobro razmislili i napravili sliku u glavi kako da zelite da to izgleda, vrijeme je da prodete malo gradiva o bojanju, kao sto je ovaj moj guide. Na netu ima jako mali broj dobrih case paint guide-ova, tako da sam ja, iako sam jako puno sati proveo za googl-eom, vecinu morao sam savladati. Vazno je da proucite guide do kraja jer to ce vam dati dobar uvid sto je sve potrebno za obojati kuciste, od prostora, novca i materijala, pa do potrebnog vremena da zavrsite rad. Sve to ce mozda odmah na stardu utjecati na vasu prvotnu ideju koju ste prije zacrtali i ako ce te je mijenjati, bolje je mjenjati odmah u startu. Pripremanje povrsine za bojanje Kao sto sam vec napomenuo, ovo je vrlo vjerojatno najvazniji dio procesa kojeg treba sto bolje odraditi. Ako je podloga na koju ide boja losa, sto god kasnije napravili nemoze dobro ispasti. Ja cu cijeli postupak, od pripreme pa do zavrsnog poliranja objasniti na bocnoj stranici chieftec big tower dragon series. Proces za sve ostale povrsine je manje vise isti, a ako bude razlika onda ce biti napomenuto. Dakle to je povrsina koju trebamo obojati. Ovo je idealni primjer jer su ovdje najgori moguci uvjeti za pripremanje povrsine. Imamo tvornicki primer, tvornicku boju i jos preko toga svega par slojeva lose nanesene crne boje, a na samoj stranici ima puno kuteva i neravnina (otvori za vent). Ako ste se odlucili na sjajnu boju, bilo bi pametno obrusiti sve do metala i od nule krenuti. Ako ce te raditi ma mat bojama i nije vam previse vazno kako ce izgledati, mozete samo skinuti povrsinsku tvornicku boju i nanijeti svoju boju na tvornicku temeljnu. Primjetit ce te kad dodete do tvornicke temeljne jer se jako tesko skida i sivkasto zuckaste boje je. Barem je kod mene tako bilo Ako skidate do metala, brusilicia ce jako pomoci, al imajte na umu da povrsina koju brusite u konacnici mora biti RAVNA, bez ogrebotina i slicno. Ja sam to sve radio rukama. Duze traje i potrebno je malo fizickog napora no u konacnici mislim da daje puno bolje rezultate nego rad sa strojem. Ako radite rukama onda ce vam biti potrebno sljedece : 1. Tekucina za uklanjanje stare boje 2. Vodobrusni papir, po nekoliko listica gradacije od cca 300 do 1000 3. Puno vode i malo strpljenja Tekucinu za ulanjanje boje imate manje vise u svakom boje i lakovi ducani. Nisu jeftine ali ustedit ce te jako puno vremena. Osobno sam koristio Hempel tekucinu za odstranjivanje stare boje : Vodobrusnih papira takoder mozete naci u boje i lakovu ducanima ili malo vecim prodajnim centrima za alate i slicno. Sa tekucniom skidate 99% stare boje i radite PO UPUTSTVIMA koje dobiete na kantici.Uputstva za upotrebu su tu sa razlogom, a ne da bi se vi pravili pametni i radili po svome. U slucaju hempela, nanijeti u nekoliko slojeva mokro na mokro (prijasnji sloj se ne skida nego se novi sloj nanosi na predhodni) u razmacima od 10-15 min. Nakon Nekog vremena, boja se jednostavno podigne sa povrsine i ostruze sa komadom drveta ili plastike. Ovako to otprilike treba izgledati, nakon 1/2/3 nanesena sloja tekucine Zadnje izmijenjeno od: Omega. 26.01.2009. u 01:34. |
12.11.2007., 18:53 | #2 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
Kad uoceite da se boja "napuhuje" i odvaja od povrsine, jednostavno je sastruzite Nakon prvog skidanja, ovisno o broju slojeva i kvaliteti stare boje, ostane jos tankih slojeva na povrsini. Postupak nanosenja tekucine za uklanjanje boje ponovite dok ne skinete i zadnje tragove stare boje. Nakon tretmana, povrsinu DOBRO isprati sa puno puno slatke vode i nakon toga vodobrusnim papirom odstraniti sve ostatke i necistoce sto su ostale na povrsini. Ovako bi trebao izgledati krajni rezultat : Ako skidate do metala, vazno je da ne ostavite preduboke ogrebotine, krecete sa gradacijom cca 300 pa polako prebacujete na finije brusne listice do gradacije 1000. Svaka sljedeca gradacije uklanja ogrebotine od prijasnje i na 1000 ce te vec imati lijepu i ravnu plohu. Ne treba pretjerivati, na 800/1000 prodite povrsinu 5-10 minuta samo da uklonite necistocu i eventualno popravite nekakve neravnine. Kod brusenja sa vodobrusnim, idealno bi bilo kad bi povrsina bila potopljena pod vodu i da se brusi pod vodom. Ako ne to, onda nekakav stalni izvor vode tako da se voda prelijeva preko povrsine na kojoj radite. Zasto? 1. Vodobrusni je beskorisan bez vode, nema skoro nikakvog efekta 2. Sitne cestice koje obrusite, ako se odmah ne uklone sa povrsine gdje radite, jednostavno ce se zalijepiti 20cm dalje od mjesta gdje ste ih obrusili i onda ce te morati ponovo sve brusit. Sad je treba dobro oprati i ukloniti svu masnocu i necistocu sa povrsine. Ja sam koristio ForceClean tekucinu za uklanjanje masnoce i necistoca sa motornih djelova. Znaci, koristit nesto "jako" Nanijeti na povrsinu i ostaviti par min da djeluje i isprati sa PUNO! slatke vode. Nakon temeljitog pranja, povrsinu osusiti sa CISTOM, mekanom pamucnom krpom koja ne ostavlja cestice za sobom. Najbolje za to su stare isprane pamucne majce ili lancuni. Kad ste sve posusili ostavite je na sunce nekoliko sati da se dobro osusi, nakon toga je spremnja za nanosenje temeljne boje. Plastika Sto se tice plastike...tu nema previse filozofiranja. Bilo kakve jace tekucine za uklanjanje boje ce vam ostetiti i samu plastiku, dakle, stavit pod vodu i brusiti. Jedini plus kod plastije je sto nije tako podlozna ogrebotinama kao i metal, tako da tu mozete koristit malo abrazivnije gradacije. Recimo za skidanje boje mozte korsititi vec gradacije 150-200 a za zavrsno pripremanje, ogrebotine uklanjate sa gradacijama 400-600 |
|
|
Oglas
|
|
12.11.2007., 18:55 | #3 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
CIME BOJATI? Sad kad imamo podlogu pripremljenu za bojanje, vrijeme je da odlucimo koju vrstu boje cemo koristiti. Ako zelite dobre rezultate, boju koja nece blijedjeti i propadati, onda nema druge nego izabrati nekog kvalitetnije proizvodaca. Medu kvalitetnijim su Krylon, Dupli-Color, RUST-OLEUM... Ako radite paintjob na brzaka i nije vam previse vazna kvaliteta, akrilni auto lakovi od 15-20 kn ce biti sasvim zadovoljavajuci, barem neko vrijeme Za podlogu ce vam takoder trebati primer-i ili temeljne boje. Ovisno o materijalu i vrsti boje koju koristite trebat ce vam primer za plastiku, sinteticki primer ili akrilni...vise o tome nesto kasnije Sto se tice vrsta boja, mozete odabrati nesto od sljedeceg : 1. Metallic boje - imajte na umu da se metallic boje vole "razljevati", stoga pri bojanju drzati u sto vodoravnijem polozaju moguce i bojati u vise TANKIH slojeva 2. Sinteticke / enamel boje - pogodne za drvo, plastiku i slicne neravne predmete, buduci da se kao i metallic "razljeva" po povrsini. - boja jedom nanesena je jako osjetljiva i dosta sporo se susi 3. Akrilne boje - brzosusece boje, jako pogodne za metal i jako lagane za raditi sa njima Kad ste odlucili tip i boju koju cete koristit, pogledajte po lokalnim boje i lakovi trgovinama sto vam se nudi na izbor. Izaberite proizvodaca koji ima cijelu paletu u ponudi i to po mogucnosti istu liniju proizvoda. Mijesati boje od proizvodaca mozete ukoliko su istog tipa, no najbolje rezultate ce te dobiti koristeci kompletnu liniju jednog proizvodaca. Nakon pregleda ovdasnjih trgovina, moja odluka je pala na Dupli Color CAR's paletu. Brzosuseci akrilni lakovi prvenstveno za metal. Plasticni primer koji ide na plastiku kasnije veze na sebe akrilne lakove, tako da isti akrilni lak mogu koristiti i za metal i za plastiku. BRAIN PROTECTION, GDJE I KAKO BOJAT Prije bilo kakvog bojanja, nabavite si zastitu. Respiratornu masku, i ako nemate stare robe za unistiti, odijelo za bojanje, koje dode nekakvih 15-20kn. Nemojte olako shvacati ovo, boje su jako otrovne i ako se pravilno ne zastitite moze doci do ozbiljnog trovanja. Sto se tice lokacije, gdje bojati...ako nemate komoru, onda improvizirajte. U vecim boje i lakovi ducanima, ili nekakvim supermarketima mozete naci najlon za bojanje. Dode nekih 12kn 4m x 5m. Sa njim mozete zagraditi sebi prostora tako da vam vjetar ne nanosi prljavstinu i cestice prasine na svjezu boju. Primitivno ali ucinkovito Ako niste dosad radili sa autolakovima, moja preporuka je da kupite jednu jeftinu kanticu i malo se vjezbate na nekakvom komadu metala ili drva, cisto da "ruku" uhvatite. Bojanje se sastoji od nekoliko tankih slojeva. Sto su tanji stojevi to ce lakse biti kasnije raditi sa bojom a i sam rezultat ce biti dosta kvalitetniji. Debeli slojevi ce stvarati povrsinu koja nalikuje na narancinu koru, a brusenje i ravnanje takve boje je dosta tesko. Ako bojate van komore, sranja poput nekakvoj insekta na boji ili prasine ili slicno nemozete izbjeci. Ali to zapravo i nije neka velika stvar, ukoliko odolite kusnji da packate po mokroj boji pokusavajuci spasiti bubamaru jednostavno pustite da se sve skupa osusi i nakon toga jednostavno obrisite bubu/prasinu sa boje. Najveca greska koju mozete napraviti pri bojanju je ne postivanje uputstava na boji. Uputstva procitati i striktno ih se pridrzavati. Kanticu prije bojanja zivahno muckati 2-3 minute, spricati sa propisane udaljenosti i tijekom bojanja stati svakih 60-ak sekundi i protresti dobro boju. Na netu sam naisao na dobar filmic koji pokazuje kako bojati, proucite malo i vjezbajte prije bojanja na pravu povrsinu http://www.opasnodobro.com/details.php?image_id=1705 PRIMER COATING Sad kad smo rjesili osnovne stvari, pripremu podloge, izbor boja, zastitu, kako bojati i lokaciju vrijeme je da krenemo sa pravim poslom, nanosenje temeljne. Ukoliko bojate sa sjajnom i pucate na "mirror finish" onda ce te temeljnu morati nanositi iz dva puta. Prije nanosenja, stranicu obrisati cistom krpom koja ne ostavlja dlacice za sobom. Prvi sloj koji nanosite je poluproziran i ne pokriva cijelu stranicu. Nakon 15-ak minuta ide drugi sloj kojim pokrivate cijelu povrsinu ali pazite da ne pretjerate. Tanki slojevi su kljuc uspjeha. Sad ostaviti da se primer osusi 24h, nakon cega ide lagano brusenje i ravnanje povrsine. Ovim procesom uklanjamo prasinu koja se nije uhvatila dobro za podlogu, insekte i prasinu, a ujedno i ravnamo povrsinu za mirror finish. Ovo radimo sa 600-800grit vodobrusnim i brusnim blokom. Rukama je jako tesko dobiti ravnu povrsinu pa se posluzite komadom ranog drveta, ili jednostavno kupite blok za brusenje (10-ak kn). Ako probijete boju do metala, to nije problem, samo nemojte pretjerivati. Ukoliko idete na mat boju, nakon drugog sloja pricekajte 15-ak minuta i nanesite jos jeda sloj primera. ostavite da se osusi i lagano pobrusite za 800grit vodobrusnim i mozete odmah boju na to. Nakon brusenja dobijemo ravnu povrsinu sa jednom nijansom mat sive. Ponoviti cijeli proces, nanijeti 2-3 sloja temeljne te potom obrusiti i izravnati sa vodobrusnim 800-1000. Probajte cesto rukom po povrsini proci da "osjetite" di ste napravili dobar posao a di jos treba brusiti. Nakon svega, trebali bi dobiti glatku i ravnu podlogu NE ZABORAVITE! prije vodobrusnog procesa, ostaviti primer da se osusi minimalno 24h! Plastic Primer koji sam koristio od dupli color-a, nanosi se samo u jednom sloju. Znaci plastiku malo pobrusiti, ocistiti i nanijeti primer u jednom sloju. Ostaviti da se osusi i moze odma nakon toga boja. Plasticni primer ne brusiti, jer ako ga slucajno skinete onda ce te imati problema sa nanosenjem boje Zadnje izmijenjeno od: Omega. 12.11.2007. u 21:51. |
12.11.2007., 18:56 | #4 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
THE PAINT JOB Kad je stranica ravna, glatka, oprana i doobro osusena, mozemo poceti bojati Prije samog bojanja pregledajte povrsinu i cistom krpicom uklonite prasinu ako je ima. Zapamtite, prije bojanja procitati upute na kantici, strogo ih se pridrzavati...ako pise tresti 2-3 minute onda to i napravite, i nemojte tresti ko da porculan skupocijeni drzite u rukama, dajte sve od sebe Najvaznija stvar kod bojanja je bojati u TANKIM slojevima. Sve greske se mogu ispraviti ako je boja u tankim slojevima, ako nanesete jedan,dva debela sloja to niti ce lijepo izgledati niti ce biti kvalitetna boja. Prije bojanja malo vjezbajte na komadu metala ili slicno, da uvatite osjecaj za pokrete. Pazite kako stiscete kapicu spreja da vam se boja ne skuplja na vrhu prsta i eventualno padne na povrsinu koju bojate. Takve stvari, kao i kukci i prasina u boji se mogu ispraviti, ali ako mozete to izbjeci, ustedit ce te si dosta vremena. Prvi sloj boje mora biti jako jako tanko nanesen. Ne morate pokriti sa njim povrsinu, taj prvi sloj sluzi samo kao "aperitiv" za ostatak boje, da se bolje uhvati. Ovako to otprilike izgleda Ako bojate brzosusivim akrilnim bojama, novi sloj nanosite nakon 10-15 minuta. U slucaju sintetickih/enamel boja, za novi sloj treba pricekati 30-40 minuta. Sa drugim slojem boje pokrivate cijelu povrsinu, ali zapamtite, mora biti tanak sloj. Evo kako izgleda nakon 2. sloja Neujednacenost nijansi vas ne treba brinuti. Ako bojate sa mat bojama, pricekajte, nanesite jos jedan sloj, po potrebi 2 i to je to, ostaviti boju da se osusi za sljedeci proces. Ako idete na sjajnu boju, takoder tu stajemo i pustamo boju da se osusi 24-48h za akrilnu i 48-72h za sinteticku boju. Na kanticama pise za vecinu boja da je potpuno suha za recimo 24h... ali nama treba 100% stvrdnuta boja, jer je moramo brusiti.....da, brusiti boju. Opet ponavljam, sa mat bojom se ne treba ovako muciti, dovoljno je dobro ocistiti povrsinu i nanijeti bezbojni lak. Ako hocete sjajnu boju, onda ne preostaje nista nego brusenje. Koristiti vodobrusni papir gradacije 1000-1200, puuuno puno puno vode i sve ce biti uredu. Najbolje bi bilo ako mozete staviti gumu i da vam se voda prelijeva preko povrsine. Za brusenje si nabavite nekakav brusni blok, ima ih i za kupiti ili jednostavno napravite od komada drveta, samo ga dobro izravnajte da nebi slucajno kakvu ogrebotinu napravio. Za brusni papir izaberite kakvog kvalitetnijeg proizvodaca, poput 3M, dobit ce te puno bolje rezultate i puno laksi ce cijeli proces biti. Brusite samo u jednom smjeru cijelom duzinom. Znaci od vrha stranice do dna ili obrnuto. Okomitim smjerom brusenja na prosli smjer uklanjate tragove od proslog brusenja. Dakle ako brusite od dna prema vrhu, onda ce brusenje slijeva na desno ukloniti tragove od onog proslog. Svaka sljedeca veca gradacija takoder uklanja tragove prosle gradacije. No ovdje nam je puno vaznije izravnati povrsinu nego ukloniti tragove brusenja. Ako nemamo ravnu povrsinu onda ce sjajna boja biti iskrivljena dosta. Ono sto pokusavamo dobiti ovim brusenjem je zapravo mat siva boja. Kad pocnete brusiti na stranici ce se stvoriti puno crnih tockica...ovakvih : To su zapravo neravnine u boji....rupe. Ako to ne uklonimo sad, boja ce kasnije izgledati kao kora od narance. Dakle njezno brusiti dok god tockice ne nestanu. Ovo je dugotrajan i naporan proces. Malo previse sile na brusnom papiru i probit ce te boju, zato radite polako i strpljivo. Blokom izbjegavajte kuteve i rubove, to na kraju obavite lagano rukom istim jednosmjernim pokretima. Nakon brusenja prva dva sloja dobijemo ovako nesto : Sad opet ponavljamo proces. Podlogu dobro ocistiti i osusiti i u TANKIM slojevima nanijeti jos nekih 3 sloja boje, istim postupkom kao i prvi put. Ostaviti da se osusi dobro, moja preporuka je minimalno 3 dana. Nakon toga ponavljate postupak brusenja, ovaj put sa vodobrusnim gradacijom 1000-1500-2000. Ovoga puta nije cilj ravnanje povrsine, vec uklanjanje povrsinske boje da izbjegnemo efekt "narancine kore" . To ce te obaviti istim procesom, blok i jednosmjerni pokreti (nemojte zaboraviti puno vode). Kad uklonite rupice i crne tockice, onda uzmite vodobrusni gradacije 2000 i polako prodite jos par puta cijelu podlogu da uklonite znakove brusenja sa 1500. Kod ovoga brusenja nemojte upotrebljavati silu, samo usmjeravajte blok i pustite da klizi. Kad osjetitie da podloga "hvata" brusni papir, kao da se ljepi to znaci da je na tom mjestu podloga gotova i tu pripazite da ne probijete boju. Kad uklonite sve crne mrlje sa povrsine i cijela stranica dobije jednoliku mat sivu boju, onda ste gotovi Par savjeta.... Brusni papri cesto mijenjati, ako vam se nakupi boje na njemu vrlo lako mozete ostetiti i zagrebati povrsinu. Ako nemate mogucnost gume i stalnog toka vode, napunite nekakvu kantu sa toplom vodom i dodajte malo carlija ili slicne tekucine za prati sude. Tako ce te umanjiti mogucnost da vam brusni papir "zapne" za podlogu i osteti boju. Nemojte se prepasti ruznog mat izgleda, sve ce to doci na svoje. Ako ne zelite brusiti i dovoljna vam je out of the box sjajna boja, moja preporuka je da koristite sinteticke/enamel lakove jer daju veci sjaj nego akrilini lakovi. Znaci 3-4 takna sloja, pustit da se osusi, ocistiti dobro podlogu i onda dodati jos 2-3 tanka sloja prozirnog laka i to je to. Nece imati nekakav posebno jaki odraz no bit ce to sjajna crna Zadnje izmijenjeno od: Omega. 12.11.2007. u 22:05. |
12.11.2007., 18:56 | #5 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
PAINT MASK-ing Mozda imate zelju napraviti kakav simbol, flames, grafiku neku na kuciste? Nema problema, treba vam sljedece : 1. samoljepiva maskirna folija / papir za maskiranje pri bojanju 2. ostar skalpel 3. sablona Kad stavljate sablone, onda obavezno mora ici boja na boju. Dakle obojali ste stranicu i spremni ste dodati neki juicy detalj. Pozeljno da izbrusite lagano dio gdje ce te spricati detalj, jer ce se nova boja bolje primiti na porsinu koja ima nekakvu teksturu. Ne trebam napominjati da povrsina treba biti ociscena i odmascena prije bojanja. Nakon toga u maskirnoj foliji izrezujete objekt koji zelite spricati i lijepite izrezanu foliju na zeljeno mjesto na stranici : Ako postoji koji propust u rezanju maskirajte sa papirom Povrsinu koju bojate postavite okomito, pripremite boju i spricajte u 2-3 jako tanka sloja sa vece udaljenosti. Na ovaj nacin ce te sprijeciti curenje boje pod masku. Ostaviti da se posusi barem 24h, ukloniti masku/foliju/papir i ukloniti tragove ljepila ako je ostalo. Novopeceni detalj malo pobrusiti i oprati te po potrebi cijelu stranicu proci bezbojnim lakom zbog zastiti te da se detalj "levelira" sa ostatkom boje. Ja sam u ovom slucaju samo brusio/polirao da bi izravnao detalj sa ostatkom stranice. |
12.11.2007., 18:57 | #6 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
POLIRANJE BOJE Meni osobno, sve ovo brusenje boje je izgledalo poprilicno deprimirajuce.... kako napraviti sjajnu boju od izbrusene mat boje? Citao sam o tome na netu i nikako mi nije jasno bilo....ali... Ovo je stranica koju smo obojali temeljnom, ravnali temeljnu, bojali temeljnom opet i opet brusili temeljnu...i nakon toga ponovili isti proces sa bojom Iz ovakvog stanja mozemo dobiti jako dobru sjajnu boju. Ako imate para, volje, vremena i sve to, ili ako ce te nositi kuciste po lan party-ima onda ovu podlogu dobro ocistiti oprati, posusiti i u 2-3 tanka sloja nanijeti prozirni lak. On ce dodatno zastiti boju a i pomoci ce kod prljavstine i otisaka prstiju da se manje vide. Nakon bojanja prozirnim, potrebno je 24h susenje i ponovno brusenje istim procesom kao i brusenje boje. Dalje je proces isti kao sto cu dalje napisati. Osobno nisam koristio prozirni lak jer nisam pri financijama bas bio Dakle sto nam treba za ispolirati boju : 1. Stare, mnogo puta isprane pamucne krpe (stari lancun(posteljina) je #1 izbor) 2. Puno svjetla 3. Polir pasta/tekucina. Kod polir paste, odnosno tekucine nemojte stedjeti. Izaberite kvalitetnu marku poput Nigrin, 3M, MotoTip. Platit ce te vise, ali ustedjet ce te dosta vremena a i rezultati ce biti puno bolji. Po mom misljenju, polir tekucine na bazi voska su najbolji izbor, ne samo da poliraju vec u procesu nanosi se takni zastitni sloj voska na boju. Ja sam koristio nigrin liniju proizvoda : Ova jedna kantica je dovoljna za 2 bocne stranice i prednju masku big tower kucista i jos i ostane za manje popravke. Poliranje zahtjeva dosta strpljenja i pedantnost. Da bi bilo lakse, napravite sistem rada. Povrsinu koju polirate podijelite na djelove, recimo ja sam podijelio svoju stranicu na 8 kocki i polirao sam zasebno jednu kocku i na drugu bi presao tek kad bi bio zadovoljan sa predhodnom. Ako polirate cijelu povrsinu odjednom izgubit ce te se i necete znati sto teba polirati a sto ne. Za jednu kocku recimo 15cmx15 com dovoljna je jedna malo veca kapljica : Dakle tekucina se nanese u malim kolicinama na povrsinu i laganim kruznim pokretima se ravnomjerno utrlja. Nakon nekog vremena na povrsini se stvori stvrdnuti bijeli sloj, koji se ukloni cistom krpom. Ispod kad se ukloni taj bijeli sloj, mat crna ce se pretvoriti u predivnu glatku sjajnu crnu podlog Postupak ponoviti dok god ne budete zadovoljni. Stvar je jednostavna, ako ste dobro odradili temeljnu,bojanje i brusenje boje, poliranje ce biti pizdarija. Nakon nekih 3-4 nanosenja polir tekucine vec mozete dobiti savrsen odsjaj i podlogu bez ogrebotina. Ako ste sve prije bojanja odradili sljampavo i bezvoljno, mozete polirati od jutra do sutra necete dobiti lijepu povrsinu. Sjajna crna je jako nezahvalna i otkriva i najmanje ogrebotine koje ste eventualno napravili u prijasnjim procesima. Zato i jest vazna priprema i ono sto dolazi prije ovog procesa. Evo proces poliranja prikazan u slikama : Zadnje izmijenjeno od: Omega. 12.11.2007. u 22:08. |
12.11.2007., 18:58 | #7 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
Nakon nekoliko sati napornog poliranja.... vrijeme je da naplatite svoj trud Tu stvar nije gotova Nakon poliranja, pricekati malo da se stanje smiri, recimo dan dva i nanijeti zastitni vosak za lakove. Ovaj tretman ce osigurati postojan sjaj i izgled svjeze boje dugo vremena. Pozeljno koristiti isti brand kao i polir tekucine, ja sam koristio takoder od nigrina, tekuci vosak sa karbonom. Stvar se nanosi istim postupkom kao i polir tekucina i proces se ponavlja otprilike nakon mjesec-dva od prvog nanosenja. Boja je iznimno osjetljiva nakon nanosenja ovih sredstava, pa pripazite da nista ne padne po njoj, nemojte je dirati i slicno... nakon par dana dode na svoje sve. Jos jednom cu naglasiti, prije upotrebe bilo kojeg sredstva, PROCITATI UPUTE i strogo ih se pridrzavati. |
12.11.2007., 18:59 | #8 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
Skracena verzija za brzoplete Dakle bojanje mozemo podijeliti u 4 faze. 1. Priprema podloge podlogu izbrusiti vodobrusnim papirom, ukloniti staru boju i eventualne nedostatke. koristiti vodobrusne papire gradacije od 320 do 600/800 povrsinu dobro isprati i osusiti 2. Nanosenje temeljne temeljnu boju nanijeti u vise tankih slojeva. ako stavljate akrilnu temeljnu onda i boja mora biti akrilna. ista stvar i sa sintetickom temeljnom. na plastiku stavljati posebnu temeljnu za plastiku. nakon nanosenja temeljne, ostaviti da se osusi i lagano proci povrsinu sa vodobrusnim papirom gradacije 600/800 i pri tom paziti da se ne probije do metala. povrsinu dobro isprati i osusiti 3. Nanosenje boje boju nanijeti u 3-4 tanka sloja. slojevi se nanose u razmacima od 10-15min za akrilne boje i 30-45min za sinteticke boje. pozeljno koristiti istu liniju proizvoda od jednog proizvodaca (npr akril temeljna, akril boja i akrilni bezbojni od dupli colora) Boju ostaviti da se osusi min 24h za akrilne i 48h za sinteticke boje. Ukoliko se radi o mat bojama, brusenje nije potrebo ako necete nanositi bezbojni lak. Ako mislite nanositi bezbojni i radite sa sjajnim bojama, povrsinu lagano izbrusiti sa vodobrusnim gradacije 1000-1500 i koristiti pritom puno vode 4. Bezbojni lak i poliranje boje na obrusenu boju sad nanosite u 2-3 tanka sloja bezbojni lak (nije nuzno). ostavljate min 24-48h sati da se osusi te potom polirate sa vodobrusnim 1500-2000. Nakon poliranja boju "izvuci" sa polir tekucinama poput gore opisane nigrin ili slicno. |
12.11.2007., 18:59 | #9 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
tips'n'tricks - ukoliko bojate na temperaturi koja je ispod 20-ak stupnjeva, kanticu prije spricanja uroniti u vrucu vodu na nekoliko minuta. ovo ce pomoci da se boja brze razradi i lakse tece kroz spricu - prilikom spricanja boje, trudite se da vam kantica uvijek stoji u okomitom polozaju kao i povrsina koju bojate. ovako ce te umanjiti mogucnost da vam se stvori kapljica na prstu ili na kantici i kapne na povrsinu koju bojate - kutove i rubove prve spricate, nakon toga ostatak stranice sa kojom rubove i kutove prelazite jos jednom. to su najosjetljiviji djelovi i najbrze ce se izgrebati ili ostetit pa je bolje imati deblji sloj boje na tim mjestima - metallic i lakove sa specijalnim efektima nikad ne smijete brusiti jer ce izgubiti svoj efekt i uvijek ih je pozeljno zastiti sa slojem dva bezbojnog laka - kod poliranja boje nemojte stediti na cistim krpama. cista krpa polira, sporka i zamazana ne - ukoliko usred bojanja vam buba ili cestica prasine padne na povrsinu, zanemarite je. ostavite boju da so osuse i nakon par sati samo odstranite smetnju na boji. buba ako padne ona ce ostati na povrsinskom sloju i lako se odstrani nakon sto se osusi. ukoliko pokusate odstraniti dok je boja mokra, samo ce te pogorsati stvar - nakon pranja povrsine, koristite gumene rukavice za rukovanje sa cistom povrsinom. otisak masnog prsta na cistoj podlozi prije bojanja zna tragicno zavrsiti |
12.11.2007., 19:06 | #10 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
evo vracao sam nazad danas izgubljene slike sa imagesforme, pa rekoh... kad sam vec toliko vremena izgubio idem jos malo guide ja napisan prije par mjeseci i ovo je manje vise copy paste sa malim preinakama sa linksovog foruma za sve one koji bi htjeli nesto raditi sa bojama a neznaju odakle poceti nadam se da ce biti kome od pomoci ovo pozdrav |
|
|
Oglas
|
|
12.11.2007., 20:23 | #11 | |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Somewhere
Postovi: 86
|
Citiraj:
|
|
12.11.2007., 20:34 | #12 |
Premium
Datum registracije: Oct 2005
Lokacija: Sv. Nedjelja
Postovi: 1,814
|
Omega, svaka cast. Ja sam za sticky. Sad vidim di sam grijesio u prijasnjim modovima kucista. Sva sreca, to su bila jeftilen kucista koje mi nije zao bacit. Inace, imas jedan od najljepsih chiefteca koje sam vidio. (ako ne i najljepsi)
__________________
|
12.11.2007., 20:35 | #13 |
Registered User
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: Varaždin, Bronx
Postovi: 1,097
|
|
12.11.2007., 20:45 | #15 | |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
zahvaljujem na lijepim komentarima Citiraj:
al evo, mogu reci da mi je sad mali miljun puta lakse raditi sa bojom... me & can of paint, we are one now |
|
12.11.2007., 21:35 | #18 |
hustla
Datum registracije: Nov 2006
Lokacija: Dugo Selo
Postovi: 930
|
sticky preobavezno!jedino zbrisite moj i ostale postove te lockajte temu da se ne zachatava bezveze!jer ak ce ko imat pitanja pitat ce na pm ili neki messenger! svaka cast!car si!!!!!!
__________________
I don't need to "Get a life". I'm a gamer. I have lots of lives. |
12.11.2007., 21:38 | #19 | |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
Citiraj:
moj nacin bojanja nije ni ispravan ni pogresan nego je moj. tko god bude bojao pronaci ce svoj stil koji mu najvise odgovara. ovaj guide je vise putokaz... znate ono, i can show you the door but... |
|
13.11.2007., 16:59 | #21 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Somewhere
Postovi: 86
|
Omega ,guide ti je predobar i sve pohvale.Znaš li ima li na netu još ikakvih dobrih tutorijala za bojanje kućišta(ovo je tvoje dobro i ima sve njemu,samo me zanima ima li još ovakvih dobrih tutorijala)? P.S:Ja ne razumim te gradicije.Možeš li mi to objasniti? |
13.11.2007., 21:16 | #22 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
ja sam izborojao 3 kvalitetna guide-a na netu koja su mi dosta pomogla. ali bilo koji od njih sam je los guide, tek kad se sva tri kombiniraju moze se postenih informacija izvuci. zato sam i napisao ovo sto sam napisao linkove neznam, al probaj googlat (case painting) ili tako nesto. gradacije su ti grubost/finost brusnog papira... neznam se drukcije izraziti imas vodobrusni papir, sa kojim brusis uz pomoc vode i obicni brusni papir koji je dosta grublji od vodobrusnog recimo, sa papirom gradacije 50 mozes napraviti ogrebotinu skoro pola milimetra duboku i sa njim nije problem bilo sta izbrusiti grubo papri gradacije 2000 je tolko fin da se koristi za super fino brusenje i uklanjanje finih ogrebotina i pripremu za poliranje povrsine. znaci sto je broj gradacije nizi, papir je gruplji i obrnuto |
13.11.2007., 21:21 | #23 | |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Somewhere
Postovi: 86
|
Citiraj:
|
|
13.11.2007., 21:46 | #24 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
korisnije? sa tom brusilicom mozes samo brusit sa obicnim "suhim" brus papirom. to je ok za skidanje boje i ravnanje povrsine. ipak bi preporucio da se prije bojanja prode vodobrusnim gradacije 600 da se uklone ogrebotine dublje. mislim da suhih bruseva i nemas preko 300-400 edit: btw, nemoj praviti tako velike quote ... nisam senilan pa da se ne sjecam sto sam napisao u proslom postu edit2 : i nemoj slucajno stavljat vodobrusni na brusilicu pa ici sa vodom brusiti da nebi zavrsio u crnoj kronici |
21.11.2007., 00:00 | #27 |
prcknedl
Datum registracije: Dec 2005
Lokacija: Zagreb
Postovi: 3,131
|
Pitanje komada dva... 1. Imam jako nezgodan smjestaj kucista, na polici uz zid sirine 20cm (siroko ko kuciste), a stisnuto izmedju zida i stola. Dakle - ocekujem PUNO ogrebotina. Jesu ona 2-3 sloja laka dovoljna da se zastiti boja ili ne? Radio bih s potpuno istim lakovima kao ti. Sjaj mi nije bitan. 2. Ja sam jako lijen stvor i bas mi se i ne da brusiti do golog lima pa onda opet. Koliko je losije da samo pobrusim povrsinu tvornickog bijelog laka? Da li bi u tom slucaju trebalo stavljat primer? Hvala. PS: Sti-ki!!! |
21.11.2007., 00:11 | #28 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
1. ako ce se kuciste lupkati tu i tamo, moja osobna preporuka je da se stavi barem 2 sloja prozirnog laka 2. na prvi pogled nije nista losije. pitanje je samo koliko ce boja izdrzati taj "svjezi" izgled. na ovo pitanje nemogu reci, tek sam napravio prvi rad a da nisam brusio do lima vec stavljao dupli color primer na tvornicki primer pa onda boju. podrobnije informacije cu imati za godinu dana al svakako, ja bi barem 1-2 sloja dupli color primera na tvornicku stavio. dupli color primer ce se bolje primiti za tvornicki primer nego boja, a onda boja ce se opet bolje primiti na dupli color primer nego na tvornicki i duze ce zadrzati fresh and cool izgled |
21.11.2007., 15:48 | #29 | |
prcknedl
Datum registracije: Dec 2005
Lokacija: Zagreb
Postovi: 3,131
|
Citiraj:
Ali mene i dalje kopkaju una 1-2 sloja. Farbao sam bicikl, Duplicolor Art's na tvornicki primer, 6+ tankih slojeva, nakon godinu i pol se sve izgrebalo... Ja ne znam, kako bi tu 2 sloja izdrzala, a ovih 6 nije? I ne radi se o tezim i cestim udarcima, nego o recimo pukanju vilicastim kljucem tokom slaganja kocnica. |
|
21.11.2007., 15:56 | #30 |
Premium
Datum registracije: Jun 2005
Lokacija: Sibenik
Postovi: 1,226
|
ja bi isao na +3 ako ce se kuciste lupkati ja imam na dragonu 4 sloja primera + 3 pa brusenje pa 3 sloja boje i ispolirano voskom...maca mi je spavala na kompu i pala sa njega... putem do dolje se pokusala uhvatiti za komp kandama. ogrebala ga jest, ali nista strasno i nakon pola sata poliranja boje ogrebotine se nisu ni vidile. kao sto sam naveo gore na vrhu, nisam profi i mogu ponuditi samo svoje misljenje. a to je ako stavis boju kako spada, 2-3 sloja prozirnog bi trebala biti dovoljna edit: sad sam se sjetio... ako ides na mat boju, koristi montana gold/black kantice. imho, na tu boju ti ne treba nikakav prozirni lak jer je boja poprilicno tvrda i tesko se zagrebe. Zadnje izmijenjeno od: Omega. 21.11.2007. u 19:39. |
|
|
Oglas
|
|
Uređivanje | |
|
|