|
![]() |
#1742 | |
Eternal Champion
Datum registracije: Jul 2014
Lokacija: Zadar
Postovi: 21
|
Citiraj:
To je inače sve ono što proizvođač navodi pod specifikacije. Nekad su objektivi bili takvi da su fokala, otvor blende i konstrukcija, u smislu broja elemenata i grupa, bili jedina karakteristika, ak ti se več ne sviđa riječ feature. Danas u ovo modernije doba dobivamo razne dodatke koji objektiv čine skupljim - autofokus motor, tihi autofokus, stabilizacija slike, weather sealing, DOF skala, skala udaljenosti, AF/M prekidač, autofokus limiter, coating. Prvo to, pa onda ak je objektiv optički bolji od konkurencije onda možeš dalje pumpati cijenu kao što to Zeiss radi sa svojim prime objektivima. I svi ovi dodaci koštaju kad usporediš cijene sa starijim verzijama objektiva koji su imali samo manual fokus, f/X i X fokalu. Dali ih svi ti tehnički dodaci čine optički boljima? Pa ne baš. A k tome svako odstupanje u fokalnoj dužini od 50mm u bilo kojem smijeru također košta, uzmi za primjer ultra wide i tele objektive pogotovo u kombinaciji s velikim otvorom. Zato i navodim primjer Nikkorovih 35mm objektiva. Da, f/1.4 je FF objektiv, ali ljudima koji imaju APS-c to ne znači ništa obzirom da ne postoji 35mm f/1.4 za APS-c Nikon pa onda ak ti baš treba f/1.4 to ti je jedina opcija. A razlika u cijeni je isključivo zbog skupoče izrade 35ice koja je na FF wide i još k tome f/1.4 Razlika u kvaliteti fotografija ne postoji između DX i FX verzije, barem ne u velikoj večini situacija u kojima se objektiv koristi. Onaj tko nezna bi išo logikom skuplje-bolje. Ono što želim reči je da velika večina ljudi pod boljim smatra optički bolje - u smislu oštrine i aberacija i misle da će dobiti primjetno bolje i kvalitetnije slike - a ne bolje zbog 2mm šire fokale ili 2/3 blende više jer nekad takve stvari malo znače. Recimo konkretno umjesto 2mm šire fokale vrlo često se mogu udaljiti dva koraka za isti FOV, ili ako imam skuplji fotič koje svi prezirete stavim ISO400 i kompenziram tih 2/3 blende. Vidiš, jeftinija tijela fotoaparata koje toliko zagovaraš nažalost nemaju AF adjustment. A i da imaju to možeš radit samo na prime objektivima iz vrlo vrlo očitih razloga. A tip ima 16-85mm pa ga ti naštimaj. A ak imaš problema sa oštrinom na infinity i f/8 ili f/11 onda sigurno nemaš problema s autofokusom, niti ako koristiš LV CDAF. I da, možeš sa sigurnošću reči da ti je jedan objektiv oštriji od drugog kojeg si platio duplo više, a nisi znao da je razlika u cijeni zbog 2mm i metal mounta ili pola blende. Naravno da postoji neprecizan autofokus ili nepouzdan, i to je ono što zovu focus inconsistency. To se da primijetiti sa svakom kombinacijom tijela i objektiva u manjoj ili večoj mjeri. Od recimo 100 fotki, na 85 ih je fokus točan, u 7 fotki je malo ispred, a u 8 je malo iza točke fokusa. Ali fotiči s lošijim autofokusom imaju češće tih problema, a onda opet postoje objektivi koji imaju više problema. Front i back focus je opet nešto drugo - pojava kad je ravnina fokusa stalno ili ispred ili iza točke fokusa, znači fokus je precizan ali netočan. Da se neko dvoumi između dva full frame aparata gdje je razlika u cijeni 15,000 kuna onda super. Kupim jeftinije tijelo i dva ili više super objektiva. Ali ak je APS-c u pitanju kako nauštrb svih korisnih funkcija i obilježja fotoaparata može kombinacija s 2,000 kuna jeftinijim tijelom a 2,000 kuna skupljim objektivom dati bolji rezultat? Nije mi jasno. Pogotovo ako se kupi jeftiniji objektiv koji nema autofokus motor i ima aperture ring, kod Nikona D verzija objektiva, a neki od njih su optički super, a koštaju duplo manje. Daj mi primjer 2,000 kuna skupljeg objektiva a boljeg ne po pitanju širine i blende neg optike. Uzmimo za primjer kit objektiv, bilo koji. Što se može kupiti s 2,000 kuna razlikom u cijeni da je bolje? Jedino možda Sigma 17-50 f/2.8, OEM ne dolazi u obzir jer je razlika u cijeni prevelika i to samo na račun f/2.8 konstantnog zooma. A taj objektiv je jedini logični upgrade kit objektiva, al još nisam čuo da je netko uspio kupiti taj objektiv jer je uštedio na jeftinijem tijelu. Neću ja nikome dijeli savjete sli sigurno kad i bi, nebi po defaultu propovijedao ko neku dogmu ''jeftinije tijelo-skuplji objektiv''. Ne prozivam ja tebe što si dao takav savjet, niti ikoga, možda je u konkretnom slučaju bio dobar savjet, ali nekoliko sam puta to imao prilike čuti upučeno upravo ljudima koju su kupovali APS-c, a znam da nije baš tako. Znam da ljudima s entry level fotoaparatima jako puno fale osobine high end fotoaparata i puno više ljudi pokazuje nezadovoljstvo aparatom nego objektivom. Jer u toj APS-c kategoriji i recimo objektiva do 3,000 kuna svi su jednako dobri odnosno loši i mislim da po pitanju kvalitete fotografije u domeni APS-c i niskobuđetnih objektiva daleko bolje rezultate daje kombinacija sa skupljim tijelom. Bilo zbog boljeg autofokusa (u vidu večeg broja fokus točaka i osjetljivosti i mogučnosti podešavanja) ili noise-a na višjem ISO-u, HDR-a, FPS i buffer depth. A i flip-out screen, touchscreen, NFC, a pogotovo viewfinder coverage i magnification su također stavke od velikog značaja, kao i dužina trajanja baterije i sve to od navedenog utječe na kvalitetu fotografija. U u high end i full frame domeni svi aparati imaju zastupljene te karakteristike u manjoj ili večoj mjeri - ali ih imaju, pa onda pitanje je samo tko ima bolji objektiv. Ako pričamo o APS-c aparatima osobno bi prvo preporučio odabir tijela. Došao sam na audio/video temu foruma zbog zvučnika a završima na fotoaparatima ![]() Zadnje izmijenjeno od: Sacred_Zd. 06.10.2015. u 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1743 | ||||||||
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Citiraj:
To što su SSM, SWD i slični nazivi za tiši i često brži AF toliko danas rasprostranjeni je čisto zbog AF mogućnosti za vrijeme snimanja videa. Netko tko snima životinje u divljini, neće ni pomisliti na objektiv bez brtvi. Netko tko snima sport, neće ni pomisliti na objektiv s klasičnim AF motorom itd... Koristim Sony čiji su objektivi screw-driven (iliti na šaraf) ili SSM. SSM nije možda 10x brži, ali je 100x tiši, a nekome tko kupi Sony zbog AF za video, itekako je bitno da se fokusiranje objektiva ne čuje na snimci. Imam tu sreću, pa mi je par kolega izvor vrhunske opreme za Canon i imao sam prilike uspoređivati jeftina tijela sa skupim objektivima i obratno. Najjeftinije tijelo će sa skupim objektivom dati drastično bolji rezultat nego obratno. Vjeruj mi na riječ. Citiraj:
Pa da, čine ih boljima, boljima za konkretnu namjenu. Nećeš doć u dućan i kupiti 70-200mm f/2.8 IS L ako fotkaš portrete u studiju. Isto tako nećeš kupiti 85mm f/1.4 G ako fotkaš sport. Ako ne znaš treba li ti, vjerojatno ti ne treba. Netko tko zna što konkretan objektiv omogućava, i zna kako to iskoristiti i unovčiti, njemu su takve stvari i namijenjene. Citiraj:
Osobno, imam Nikkonov 35mm f/2.8 shift objektiv, koji mi se pokazao oštrijim od bilokojeg 35mm objektiva koji sam probao (a probao sam ih dosta). Imam ga adaptiranog na Sony i prezadovoljan sam. Razlika u fotografijama postoji, čisto zbog veličine senzora, ali u kvaliteti....pa ništa što bi prosječan čovjek mogao primijetiti. Pa, meni više znači 2/3 blende više na nekom koncertu, nego manjak oštrine ili aberacije. Tu već ne pričamo o ISO vrijednosti 400, nego razlici između 1600 i 3200, što se osjeti na šumu. Napravi si neku svoju fotku u 10x15 cm formatu i onda traži te iste aberacije i gluposti. Citiraj:
Aparat ćeš prerasti dok naučiš osnove i u sljedećih 10 godina promijeniti sigurno još bar 3-4 komada, objektivi ostaju zauvijek. AF adjustment na jeftinijim tijelima često nije potreban, a ako vidiš da ti treba, servisi to rješavaju. U slučaju Sonya, besplatno, kad doneseš aparat s konkretnim objektivom. Da, radi se i na zoom objektivima. Teško ćeš to napraviti sam, zato postoje...servisi. A i aparati već imaju praktički sve parametre za objektive ugrađene, tako da su to već jako izolirani slučajevi. Nisi naveo ta dva objektiva od kojih jedan košta duplo više, a lošiji je. To čekam... Ili je defektan objektiv, ili ga korisnik ne zna koristiti. Citiraj:
Znam ljude koji imaju uključene sve AF točke i kontinuirani AF. Ni s najskupljim objektivima nisu taj problem riješili, jer aparat ne zna što deblo s druge strane želi da bude u fokusu. Naravno, krivi su objektivi i aparati. Nema lošeg autofokusnog sustava, ima samo korisnika koji ga ne znaju koristiti. Citiraj:
Ako ti aparat treba za sport, gdje ti treba brzina AF i velik domet, onda nećeš gledati FF. Citiraj:
Imam 2 takva objektiva i koristim ih još uvijek. Za 2000 kn više dobiješ itekako bolji objektiv. Pričam konkretno za Sony, jer sam najduže na tom sustavu. Novi, kit 18-55mm f/3.5 -5.6 SAM II košta 220€. Novi 16-50mm f/2.8 SSM košta 560€ Vrijedi li, 340€ više. O da, svake lipe... Citiraj:
Ljudi s entry level aparatima koji kukaju za osobinama high end aparata, u velikoj većini slučajeva nisu svladali ni taj entry level aparat. Takvi će iskrcati masu novaca, da bi na kraju i dalje radili ispodprosječne fotke i bili njima nezadovoljni. Opet ti ponavljam, krivo misliš. Tijelo više klase s kit objektivom nikad u istim uvjetima neće dati bolje rezultate od entry level tijela i objektiva više klase. Pusti tu sad low light uvjete, dan ima 24h, a po mraku većinom spavaš ![]() Foto hobist će ionako koristiti dan za fotkanje, a onaj tko ciljano ide raditi low light fotke, nema kit objektiv. To što si naveo, nema nikakvog značaja za kvalitetu fotografija. WiFi i NFC imam, ne koristim, viewfinder coverage imam 100% zbog OVF-a, baterija mi traje nešto kraće nego prije. Radim li zbog toga bolje i lošije fotke...meni se čini da jednako dobre. APS-C mi ponekad fali, ali imam prebacivanje u APS-C mod kad zatreba ![]() Eto ti jedna fotka sa zadnjeg što sam fotkao. Sony mirrorless i manualni teleobjektiv za Nikon. Ne znam kako bi to bilo izvedivo s nekim kit objektivom. Ovdje sam samo zbog kvalitetnog objektiva uspio ostati na ISO 800 (iako mogu aparat gurnuti na 3200 i opet dobiti isto, ali nema smisla gubiti detalje) ![]() BTW. ako ti treba Nikonov 100mm f/2.8, javi. Ide jeftino da jeftinije ne može. Nabavljam brzi teleobjektiv za drugo tijelo.
__________________
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1744 |
Eternal Champion
Datum registracije: Jul 2014
Lokacija: Zadar
Postovi: 21
|
Kažeš imao si sreću probati jeftinija tijela i bolje objektive, ja nisam i onda ti moram vjerovati na riječ. Kad budem imao više iskustva i isprobao više aparata, objektiva i opreme možda budem pametniji po tom pitanju. Nažalost hobist sam pa neznam hoću li baš imati mogučnosti. Sve što kažeš stoji, i sa pozicije profiča što kažeš znaš što slikaš i po tome namjenski kupiš objektiv točno za ono što ti treba. Ali s pozicije amatera kome treba nešto za allaround u svakoj prigodi još uvijek neznam kako pomaže skuplji objektiv. Amateri uglavnom kupe kit i koriste ga za svašta kao allaround. Baš zato što allaround recimo 18-200 nije namjenski u smislu da je specijaliziran za nešto, osim zooma. Skuplji allaround može jedino nuditi stabilizaciju i širi raspon, time biti duplo ili više skuplji, ali bolji ne. Meni bi osobno puno više značio bolji fokus, bolji viewfinder i manji šum na višjem isu, i koješta još. Bolji viewfinder produžuje vijek aparata. Kad imaš 95% ili manje coverage često ti neke stvari na tim rubovima kvare kompoziciju pa moraš pokušavati dok ne ispadne bolje time trošeći bateriju i shutter ![]() Kad kažeš da se aberacije ne vide na 15x10 printu samo si djelomično u pravu. Distorzija i vinjeta se uvijek bolje uočavaju na manjim fotkama. Primijeti da u reviewima objektiva kod testa na distorziju i vinjetu uvijek slikaju pločice u zahodu ![]() Da se ispraviti ali ne slikaju svi Raw. Fotoaparati ispravljaju distorziju ali samo za OEM. Pa super što za Sony ima f/2.8 za tu cijenu. Nikonov 17-50 f/2.8 je 10,500 kuna, dok kit 18-55 dođe 1,200, optika po pitanju oštrine i aberacija nije bolja. Stvarno se treba zapitati treba li ti taj f/2.8 baš toliko. Srećom pa postoji sigma i tamron verzije za 3,000 ali nažalost oboje sa soft rubovima, tamron verzija čak vrlo loša na rubu. Osobno bi radije kit 18-55 i 50 1.8. Hvala na ponudi za Nikon 100tku, ali kupujem Tamron SP 90mm f/2.8 1:1 Macro USD VC. Ali čisto informativno, za koliko bi se odreko tog Nikona? Čini mi se kao zanimljiva opcija dok se ne skupi za 85 1.8. Al kad već uzimam taj macro... ![]() Koji Sony mirrorless je u pitanju? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1745 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Počeo sam s 2 kit objektiva, prodao sam ih i uzeo 18-180, all round. Imao je svojih mana, ali meni konkretno više prednosti nego 2 objektiva koje bih usred nekakvog poslića morao stalno mijenjati i paziti gdje ću odložiti opremu. Sljedeći aparat koji sam kupio, kupio sam posebno tijelo i posebno Sonyev 18-250 objektivom, koji je bio 4 puta skuplji od Tamrona 18-200, i 3 puta skuplji od Tamrona 18-270. Vrijedio je i više od toga. kad sam kasnije uspio probati te Tamrone. Sad su cijene pale, ali još uvijek je sličan odnos. Jedini problem s tim all round objektivima je što su podcjenjeni. Vlada nekakvo mišljenje da ne valjaju, ali ako novi košta ispod 2000 kn, dobiješ točno ono što si platio...sranje. Stabilizacija me tu nimalo ne zanima, jer eto, koristim Sony i žalim sve s drugim sustavima koji nemaju stabilizaciju u tijelu. Kvalitetna stakla su najbitnija tu. Pogledaj ove objektive koje sam ti spomenuo. Tamroni možda imaju više tih tvojih "featurea", ali Sony je definitivno kvalitetniji objektiv i to mogu potvrditi iz prve ruke. Još i fotke od tog Sonya imam, bez ikakve obrade. Jedina mana...mora biti dan. Takav rang ne ide s velikim otvorom blende. Što znači bolji fokus? Brži? Kupi SSM ili SWD ili kaksevećkodtebezove objektiv Precizniji fokus? Provjeri front i back fokus, ako u tom nije problem, imaš defektan objektiv. Nije nemoguće, događa se. Manji šum na višem ISO-u nije problem, to je na psihičkoj bazi. Ni na jednom printu, osim možda veličine jumbo plakata, taj šum nećeš vidjeti. To što tebe to na ekranu, kod 200% uvećanog prikaza dira, to je tvoj problem. Počeo sam na Olympusu, koji šumi na 800. Naučiš se s vremenom to kontrolirati i iskoristiti maksimum iz onog što imaš. Bolji viewfinder produžuje vijek aparata ![]() Ako kod prve fotke koju okineš i pogledaš što si dobio, ne vidiš koliki ti je kadar, onda je to opet problem u tebi. Ako se i dovedeš u situaciju da ti to odreže fotku, onda imaš problem koji se zove "ne znaš kadrirati". Za distorzije i vinjete imaš profile za svaki trenutni digitalni objektiv. Jedan klik i nema ih više. Sasvim normalna stvar za optiku, i ništa što se ne da riješiti u sekundi. Pa, pogodi zašto koristim Sony? Nudi mi najviše za najmanje novaca. Svako tijelo ima stabilizaciju, izbor objektiva je ogroman jer skoro svaki AF Minolta objektiv iz 80-ih mogu dobiti za par stotina kuna (28mm f/2.8, 50mm f/1.7, 35-70mm f/4 macro, 70-210mm f/4...) i na svakom aparatu radi jednako brzo i precizno jer je AF na šaraf. Ako već ne radi precizno, AF adjustment se podesi na aparatima koji to mogu, ili servis na onima koji to ne mogu. Za nešto više novaca dobijem zabrtvljeni SSM 16-50mm f/2.8 koji sam spomenuo. Ako si hobist, onda ne kužim nasjedanje na Canon i Nikon sustave koji ti uvaljuju opremu istih karakteristika za nekoliko puta više novaca. Pogledaj ovaj test http://www.photoclubalpha.com/2012/0...200mm-f4-l-is/ Prastaro Sony tijelo i još stariji objektiv. Tijelo se nađe za cca. 3000 kn, a objektiv sam prošli tjedan prodao za 600. Zbroji vrijednost Canonovog kompleta... Nikon ide za 400 kn. Prodaju se i po duplo više, ali stoji mi i skuplja prašinu. Trenutno je kod kolege koji ga koristi za jedan projekt. Macro riješiš s prstenovima. Macro riješiš i starijim objektiva bez AF. AF na macro objektivu je najveća glupost na koju možeš baciti novce jer će ionako u 99.9% AF raditi ukrug tražeći točku na koju da fokusira i završiti ćeš fokusiranjem ručno. Najjeftinija opcija je da si s ebaya naručiš reverse prsten. Na njega montiraš taj 18-55 koji već imaš i imaš macro objektiv. Dakle, prednji dio objektiva ti postaje stražnji. Dalje imaš macro prstenove koji ti odvajaju objektiv od senzora, tzv. macro tube. Par dolara te košta varijanta bez AF kontakata, a ako baš trebaš AF, mislim da košta ispod 50 dolara. Dobiješ u većini slučajeva 2 prstena, ovisno o povećanju koje hoćeš postići. Skuplje varijante su da nađeš manualni macro (mislim da sam vidio 55mm Nikon među oglasima na njuškalu, ako nije već nestao) Vidim da ima 60mm f/2.8 AF Nikon za 2500 kn) Imaš i ultimate geek opciju s kojom sam se neko vrijeme bavio, a to je double reverse macro. Na aparat prvo ide teleobjektiv na normalan način, a na teleobjektiv se naprijed namontira širokokutni objektiv naopačke i na kraju dobiješ mikroskop. Kažem ti, bacaš novce na taj Tamron bezveze. U pitanju je Sony A7 II
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1746 |
Premium
Datum registracije: Oct 2006
Lokacija: USA/Split
Postovi: 525
|
Puno toga ste napisali zbog jedne moje recenice iza koje i dalje stojim ![]() Uglavnom ja san u zadnjih par godina prominija vec 3 tijela(trenutno sam na canon 5d MkIII+ 6d), a vecinu objektiva nisam mijenja. Jedna napomena da nisam napisa da se uzme skuplji objektiv nego bolji. Ovo "bolji" je relativan pojam jer nekome je bitno da ima tihi af, nekome af nije uopce bitan. Nekome je bitan fiksni f stop dok zoomira, drugima zoom uopce ne treba...itd. Iste stvari se mogu rec za tijela. nekome je bolji crop nekom FF, netko treba mali noise na velikom iso-u, netko radi samo na malom iso-u. Meni osobno je bitno puno toga. Cisto par primjera sa standardnog pira: - Brz i tocan AF(na aparatu i objektivu) - dok mlada ide niz oltar nemogu si dopustit da mi treba 5 sekundi da fokusira. - Veliki zoom raspon sa fiksnim f-om - Nemogu svugdje mjenjati objektive, a pogotvo posto radim u M modu neprihvatljivo mi je da mi se mijenja f stop dok zumiram. - Brze objektive i dobar senzor na visokom iso-u.- Vecina crkvi i sala je mracna, a blic se nemoze svugdje koristit. Zato i imam tonu dobre (skupe ![]() Al opet da mi netko nudi da moram radit sa najjeftinijim canon aparatom i nekim odlicnim objektivom tipa 70-200 2.8 USM II ili odlicnim aparatom npr 1Dx i kit objektivom...bez ikakve dvojbe bi izabra bolji objektiv. Ps spominjem samo Canon jer trenutno na njemu radim. Nemam nista protiv drugih marki jer svaka ima neke prednosti i mane ![]() ps ovaj viewfinder...nadam se da je to bila shala |
![]() |
![]() |
![]() |
#1747 |
Eternal Champion
Datum registracije: Jul 2014
Lokacija: Zadar
Postovi: 21
|
Taj tamron uopće nije skup 3,500. Naravno da ću fokusirati manualno, ali macro nije jedina namjena macro objektiva. Autofokus je dobar dodatak za sve ostalo čemu kratki tele može poslužiti, od portreta do pejzaža i wanna-be wildlife-a. A stabilizacija sa 4EV je odlična stvar nama koji nemamo sony. U bliskoj budučnosti namjeravam nabaviti nešto tipa 150-600 pa će mi ovo biti dobar intro. Nemam 18-55 nego Sigmu 18-35 f/1.8 tako da nikakvi dioptri i prstenovi mi ne igraju. Prstenove je najpametnije koristiti ak već imaš macro 60 kojeg si naveo ili 90. Kod minimalne fokus udaljenosti internal fokus objektivi imaju manju fokalu. Tako recimo nikkor 60 na minimalnom fokusu ima 37mm fokalu i kad se na to prikelji 35mm ring dobije se 2:1 (na full frame) Sa 18-55 i ringovima dobije se tek 1:1.5 i to na aps-c, i to jos uvijek nije pravi macro. Takvo uvečanje dobim sa starim kompaktom koji ima 1cm minimum focus. Da ne govorim da taj 18-55 kao i svaki drugi zoom nije dobar na max fokali. A i dodatkom ringova se gubi radna udaljenost koja u slućaju navedenog nikkor 60 iznosi samo 5cm. Dodatkom 35mm ringa to bi bilo 1.5cm a to je već slučaj lošeg osvijetljenja. Zato se i kupuju za macro veće fokale baš zbog tog radnog prostora i opuštenijeg rada. Već sam dobro proučio sve opcije a novci nisu problem. Iako je taj tamron kompromis u odnosu na nikkorov 105 micro koji je 6,000 a treba li spominjati da nije bolji. Uostalom što je s onim "kupiti skuplji objektiv"? Kad kažem bolji autofokus mislim na broj autofokus točaka i broj križnih autofokus točaka. A isto tako i njihovu osjetljivost. Ako korisriš milc onda imaš live view contrast detekt koji je superioran u odnosu na onaj fazno detektni pri korištelju optičkog tražila. Tako da kad s jeftinijim tijelom imaš 15 af točaka od čega samo jedna križina... Nije baš zabavno fokusirati u određenim uvjetima. Da ne spominjem da je veličina svake te točke ogromna pa fokus može legnuti bilogdje unutar. Strogo treba voditi računa što se fokusira i koliki je kontrast. Naravno da je viewfinder šala ![]() Ali 95% coverage mi ide na živce u situacijama kad je bitno gdje kadar počinje a gdje završava. Kad sam nedavno bio na svadbi fotograf je imao Canon 1D neznam koji mark a objektiv nisam skužio koje je koristio. Nisam htio buljiti da ne pomisli da sam lud ![]() Općenito vama koji imate full frame ili neko drugo high end tijelo je izbor očit kad je u pitanju izbor između aparata i objektiva. Ali u buđet kupnji stvarno treba staviti sve na vagu. S jedne strane prednosti boljeg tijela s druge objektiva. I onda svakome svoje ![]() Zadnje izmijenjeno od: Sacred_Zd. 08.10.2015. u 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1749 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Macro 90-ka je dobar portretni objektiv. Opet, u čemu Nikkorov 105 nije bolji od Tamronove 90-ke? Tebi možda nije za tvoje namjene, što ne znači da je...generalno lošiji i jednak Tamronu. A7II ima hibridni AF, phase detection AF po sredini i oko sredine kadra, a contrast prema rubovima kadra. Ovdje ti je prikazano na principu A6000, a ovdje objašnjeno za A7II. Pobrkao si pojmove, dosad se koristio kontrastni AF koji je sporiji i manje precizan od faznog i hibridnog koje Sony već duže koristi. Moj je sporiji od onog što A6000 ima, ali opet brži od bilokojeg kontrastnog. AF točke je Magarac dolje objasnio. Imam 142 točke, koristim njih 10, ako i toliko, najviše centralnu uz kadriranje...jer je najbrže. Opet, veličina točke ovisi o aparatu, moj mi nudi da biram 3 veličine pojedine točke, tako da i najsitniji detalj mogu posebno fokusirati. Opet ti kažem, ako te 5% manje kadra u okularu živcira, problem je u tebi. Ili nauči kompenzirati to ili nabavi SLT ili mirrorless ![]() Imam FF i APS-C, s razlogom. Teleobjektiv (70-200/4) za FF me košta 2.5x više nego me koštalo APS-C tijelo sa 80-200/2.8 Na FF držim manualni 28mm, 50mm i slične bisere iz analognog doba, i 28-70, a tele područje je za APS-C. Svaki ima svojih prednosti i mana. Budžet kupnja se odnosi najviše na aparat kojim se ulazi u svijet fotografije. Ako ima previše stvari koje nudi, zbunjuje i odvlači od onog osnovnog...fotografiranja. Tijela se mijenjaju i gube na cijeni, objektivi ostaju i drže cijenu.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1750 |
Premium
Datum registracije: Jan 2008
Lokacija: zagreb
Postovi: 5,983
|
Ja cu si do ljeta kupit USM 70-200 F4 L za 3000-3500kn. To ce bit taman za ljeto i vrijedan da se ostavi za neke bolje aparate. Sad mi bas i ne treba. Necu vise kupovat jeftine telce, ne ispati mi se. Eventualno brze prime. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1751 |
Eternal Champion
Datum registracije: Jul 2014
Lokacija: Zadar
Postovi: 21
|
Nikon 105 vs Tamron 90 VC USD Nikkor je oštriji u odnosu na tamron na f2.8 ali tamron ima bolju oštrinu kad ga se stopira več na f4 pa do f11 gdje ih difrakcija izjednačava. Tamron ima 0.5 do 1 EV bolju stabilizaciju, manju vinjetu i manju distorziju. Ima 3 fokus limit prekidača, nikkor 2 iako je ovo manje bitno... Iako kad su macro objektivi u pitanju bar ovi, optički su dosta dobri i sve te aberacije su zapravo zanemarive. Nikor ima koju desetinku brži af i manji flare. Tako kažu reviewovi, više njih. Na fotkama se nece dati primjetiti al ak na papiru bolje dobim za manje para zašto ne? Jedino se nezna kako će third party objektivi radit na budučim tijelima aparata jer se canikon neće pretgrat da ih napravi kompatibilnim. Razlika u cijeni je velika a vrlo vjerovatno bi bio jednako zadovoljan s oba. Nije prvi put da tamron ili sigma naprave nešto bolje ili jednako dobro. Pogledajmo samo Sigma Art seriju. Zašto je ijedan objektiv bolji od drugog? Ak niš drugo i price/performance omjer je za neke bolje. Jedino banana ak naletim na lošu kopiju. Tamron nije poznat po quality controlu... Tako recimo Nikkor 35 DX je bombončić ![]() Kad imaš malo af pointova onda su svaki individualno puno veći i obratno, kad ih imaš 68 onda su prilično sitni i time precizniji. Ak uvijek koristiš srednji, a želiš da subjekt odnosno mjesto fokusa bude na rubu moraš napraviti recompose. Kad to radiš s recimo 85mm f1.4 na manjoj udaljenosti, uvijek imaš backfocus. User error. http://digital-photography-school.co...ompose-method/ Mogučnost AF-C moda s dynamic area je loša ak nemaš dovoljno točkica. Znači tracking 0 bodova. Postoje situacije kad s lošijim, sporijim ili kakvim god af il kojom drugom manom aparata propustiš slikat nešto jedinstveno. Isto vrijedi za rafal i velik buffer. Propustiš dio akcije. Što se tiče autofokusa, neznam za sony i mirrorless opčenito jer koriste neke hibridne ali... DSLR koristi fazno detektni pomoću optičkog tražila, koji je brži ali nepouzdaniji, a kontrastno detektni se koristi kad imaš live view uključen i tada ogledalo nije na putu senzoru kod potvrde autofokusa. Pa se još i zove on sensor CDAF. Daleko sporiji način fokusiranja ali daleko precizniji. U live viewu ne može biti front i back fokus. Kad se testira dslr i objektiv na autofokus probleme prvo se napravi slika u live view s cdaf i takva služi za referencu. Imam 100% coverage, al kad uzmem tuđi fotić zaboravim da nemaju svi 100%. U svakom slučaju svaki sustav i kombo tijela i objektiva ima nedostatak I da treba naučiti kompenzirati te nedostatke ali ako ih se da zaobići... Dugo sam koristio kompaktni fotić point and shoot koji je imao ili auto ili program mode. Slikao sam 4 godine na način da koristim exposure lock i focus lock funkcije jer kako inaće dobiti željeni shutter speed ili otvor. Bez manual fokusa za macro i još svašta. I tako dosta mi kompenzacija. Pomak na dslr je s magarca na slona ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1753 | |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Ono što je zaboravio je da klasični DSLR-i imaju poseban AF senzor (phase detection) dok je ogledalo dignuto, a AF preko senzora (contrast detection) dok je gledalo spušteno (live view). Hibridni sustav (Sony mirrorless) ima sve na senzoru. Citiraj:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1755 | |
Eternal Champion
Datum registracije: Jul 2014
Lokacija: Zadar
Postovi: 21
|
Citiraj:
Imaš na netu članaka neda mi se pisat. Na kraju kažeš ono što sam i ja reko... Napisao sam da je u pitanju kompaktni fotić sa auto i program modom. Nisam spominjao da ima A/S/M/P modove... jer nema. @MAGARAC A što točno krivo piše? treba li referenca neka? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1757 |
Premium
Datum registracije: Jan 2008
Lokacija: zagreb
Postovi: 5,983
|
@Sacred_Zd Previse se "zamaras" sa krivim stvarima po mom misljenju al ak te to veseli neka. Samo nemoj zaboravit otic van i uslikat nes, kroz viewfinder po mogucnosti. Pusti te tehnikalije i fotkaj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1760 |
Premium
Datum registracije: Jan 2008
Lokacija: zagreb
Postovi: 5,983
|
Evo moj telac EFS 55-250 IS II na 250 mm koji mu je slabija strana.. Skroz otvoren na brzih f/5.6, ISO 200 i 1/50s iz ruke, slikano podvecer pa drugacije nije islo.. Migranti sa Velesajama, tam treniram pa sam ih malo fotkal kad su vec bili tam.. ![]() Za 800kn objektiv ja zadovoljan. Na 200 mm je malo ostriji mada meni ni ovak nije los. Evo i na 155 mm, drugo isto.. ![]() STM 50mm , f/8, 1/200s, fill flash od neki dan sa posla. Zagorski spider.. ![]() STM 50mm, f/2.8.. 95 godina deda. Tolko se vec raspada da nisam htio previse ulazit u detalje.. Nije STM nego je verzija II. Vide se 5 krilca u highlightsima i ruznjikav oblik. STM je malo bolji. ![]() Zadnje izmijenjeno od: MAGARAC. 09.10.2015. u 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1761 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Ne da mi se opet uploadat fotke, taman si sređujem mali portfolio...Klikni pa vidi
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Uključi long exposure noise reduction u aparatu. Ovo što dobivaš se zove "hot pixels" i nažalost je normalna stvar koja se pojavljuje kod zagrijavanja senzora uslijed dugih ekspozicija.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 |
Premium
Datum registracije: Nov 2007
Lokacija: Beli Manastir
Postovi: 1,281
|
Hvala, stavio sam ON ću vidjeti drugi put. Iako mi je bio stavljen na auto, a po manualu piše da se automatski pali ako je ekspozicija duža od jedne sekunde. No, jednako tako kaže i da može biti efikasno da je ON, ako automatski ne detektira ili ne smanji. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 |
Premium
Datum registracije: Jan 2008
Lokacija: zagreb
Postovi: 5,983
|
Ispucam sa cijeli set i onda skuzim da su slike 720x480. Onda ispocetka itd.. Bar bilo za solidan GIF.. 3.sitno fps/s.. ISO 1600, bez posta iz fotica.. http://gifmaker.cc/PlayFrameAnimatio...m00M1iqcPu1mT8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
U međuvremenu, ja sam si složio tilt-shift objektiv. Nikonov 35mm f/2.8 PC objektiv i tilt adapter za Sony i funkcionira savršeno.... Klik Ukupna cijena...deseti dio "pravog" tilt-shift objektiva... ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 |
Premium
Datum registracije: Jan 2008
Lokacija: zagreb
Postovi: 5,983
|
To meni sad treba 35 mm mi je skoro idealno za ovu dvoranu i treba mi f/2.8 vise nego bilo sta drugo cak i sa 460 kojeg nema gdje odbit pa mi je lagani fil.. Kit na f4 nema kaj radit u usporedi sa F/2.8, foke su sa kitom. 50mm mi je malo preuska za tu dvoranu al radi odlicne fotke i bez flasha samo sporije. Drugi put ce priblizit flash sa kisobranom od dozdo pa cu vidit kak bu to islo ili ak netko ima bolju ideje sa jednim flashom, plus od 1200d.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,043
|
Što točno želiš postići? Nikakvi kišobrani ti ne trebaju, dovoljan ti je flash s većim difuzorom na aparatu. Ja imam Gary Fonga za takve stvari. Jedino ako ne želiš kompletno ubiti pozadinu...onda ti treba malo više (i skuplje) opreme... Evo još jedna fotka okinuta u zadnje vrijeme... Klik Sad kad si spomenuo kak je 50mm usko... Dobio sam poslić za poslikati jedan teambuilding u prirodi i dobio i aparat za to. I sve super...dok nisam saznao i da je u to uključen i party navečer u prostoriji od 50-ak kvadrata koju su napunili do vrha. Ja kao backup uzeo svoje APS-C tijelo, macro 50-ku i (srećom) flash. Zamisli di se moraš stat kad ti se stane njih 6 sa željom da ih fotkaš ![]() Srećom, izvukao sam to nekako ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 |
Premium
Datum registracije: Jan 2008
Lokacija: zagreb
Postovi: 5,983
|
Imal sam gore difuzor ali od flasha. Trebam par slika di se vide kljucni pokreti kod bacanja. Ovo gore su decki bili malo brzi ali ak su sporiji 1/100s mogu uhvatit bitno. Dvorane je jako slabo i ruzno ovjetljena, visok strop, vidi se sve na GIFu... Ovo je fotkano sa flashom, 460 na kameri na F4 ili malo sporije i 1/160.. Bum iskemijal neki difuzor pa cu probat i sa njim. Nije mi ni kvaliteta tak bitna jer ce se od slika radit neki siluetni promo ili sl., ne pitaj..To neko drugi radi. Mogu imat i malo movinga na slikama, ne smeta uopce al samo malo. Bitno mi je i da ne sprzim bijelu i da ne budem previse podeksponiran.. Radim i ja dobro sa 50mm u uskom, malo nogice protegnut...Pobjegnu mi iz okvira prelako u konkretnom. 24 ili 35, idealno oba.. ![]() Zadnje izmijenjeno od: MAGARAC. 15.10.2015. u 00:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 |
Premium
Datum registracije: Jul 2006
Lokacija: ...
Postovi: 685
|
Koje AA baterije i punjač za iste su najbolje za blic, u ovom slučaju Pentax AF540. Znam da je Panasonic/Eneloop na dobrom glasu, ali pošto ću naručivati sa eBay, ako može preporuka za točne modele baterija i punjača. ![]() Sad imam 4x Duracell 2450 mAh sa nekim xyz punjačem, ostavio bi Duracell za backup. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|