|
![]() |
#1231 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
Pusti te portret, landscape i slične dummy postavke... Stavi na A (aperture), tj. prioritet blende. To ti je onaj broj na objektivu. 3.5-5.6 ako se ne varam. Što je broj manji, pušta na senzor više svjetla. Ovdje znači da najviše svjetla pušta na 18mm, a sve manje kako zumiraš prema 55. To znači da moraš podizati ISO (gledaj to kao pojačalo svjetla). Tu ti se brzina okidanja sama podešava, no gledaj da bude barem 1/80. Imaš stabilizaciju pa može i 1/40 i manje, ali drži se 1/60, 1/80, 1/100 za početak. Sve dalje je praksa
__________________
Zadnje izmijenjeno od: 1v@n. 02.02.2015. u 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 |
Debeli gad
Datum registracije: Jun 2010
Lokacija: Makarska
Postovi: 841
|
Slazem se da je prioritet blende najbolji za pocetak a cesto i naprednim korisnicima. Samo jos treba objasniti da se pomicanjem otvora blende pomice i DOF (depth of field, molim nekoga ko zna hrvatski izraz da ovo ispravi). Sto je blenda otvorenija (f broj manji) to je separacija objekta u fokusu te onih blize i dalje od njega veca. Postavljanjem veceg broja dobiva se "ravnomjerniji" prikaz tj u fokusu je veca dubina, da bi se pri visokim brojevima dobio beskonacan (teoretski) fokus. Znaci nije cilj staviti maksimalan otvor blende i onda traziti kombinaciju minimalne ISO vrijednosti sa prihvatljivom brzinom okidanja. Ponekad je, uglavnom nije. Nacin na koji je objekt fokusiran spada u kompoziciju i to je osnova fotografije. ISO i brzina zatvaraca su tehnikalije. Stativ je ponekad jedina opcija. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Premium
Datum registracije: Jul 2012
Lokacija: Petrinja
Postovi: 1,604
|
Samo mala napomena glede DOF.a - ovisi i o udaljenosti od objektiva tj. markera na aparatu ali dobro ima kalkulatora za to pa ![]() Na primjeru joletovih slika: šalica kave je u fokusu tj. čista je dok je već šećer (prema naprijed) mutan i pozadina isto ... ![]() Isto tako oko dubine: računa se od plohe koja je fokusirana prema aparatu i od te plohe. Znači +- od točke fokusa ![]() Sad tu dolazimo do priče zašto ručno odabrat točku ili područje fokusa - iz razloga što onda možemo kontrolirat točno na koju plohu fokusiramo. Glede dumy postavki: šta im fali automatika sa određenim prioritetima ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
Citiraj:
Dobro da je uspio staviti taj objektiv na aparat uopće. Dok ne svlada osnove, ne treba ni micati AF s automatike, pa ni dirati išta na aparatu osim blende.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
the letter
Datum registracije: Sep 2005
Lokacija: 127.0.0.1
Postovi: 794
|
Pa i ne pretjeruje previše. Osnovni problem svih jeftinih DSLR-ova je vrlo malen broj fokus točaka što se onda redovito kompenzira sa focus-recompose tehnikom koja nakon toga za rezultat ima pomak fokusne plohe i samim time fokusa. Novinarima je to ok jer im slike ni ne moraju biti u savršenom fokusu da bi bile upotrebljive niti slikaju s potpuno otvorenom blendom, ali amaterima koji pokušavaju dobiti neki efekt s dubinom polja ovo svakako ne pomaže...
__________________
Exception up = new Exception("Illegal operation."); throw up; |
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
Premium
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: Hrvatska-Požega
Postovi: 423
|
Citiraj:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Premium
Datum registracije: Jul 2012
Lokacija: Petrinja
Postovi: 1,604
|
Sad sam malo i blago pogubljen. Probao si prije kupnje objektiv 18-55 i bio ti je "kratak". Svejedno si kupio DSLR sa istim kit objektivom i sad veliš "fali mi zoom". Sad onak laički: što je taj drugi broj veći - veći je zooom objektiva ![]() S druge strane: čak i za idiota će ti trebat neke osnove ako budeš želio da ta slika liči na nešto., u protivnom ćeš si kupit neki ultrazoom aparat (ili si ga već imao), slikat ćeš iz ruke na nekim auto postavkama, slike će ti redovito biti mutne i onak - neš bit zadovoljan s tim svim. Bez uvrede: ali nisam siguran koliko je u tvojoj priči problem u samom zoomu ili aparatu ![]() Malo sam ti pročitao po historyu: imao si HX300 od sonya i onda si ustanovio da ti treba nešto više automatizirano pa si sad kupio sony DSLR !? Evo ti jedan blesavi prijedlog ako već nisi probao: (@1v@an moram opet u auto modove jer ako "nama živaca" za "učenje", možda ga zadovolji koji auto mode ili bar shvati da nije sve tako sivo ![]() Slikaj nešto oko sebe (nebitno šta je) ali: uslikaj u jednom modu, pa onda u drugom, pa onda prebaci na aperture mod pa na tom modu mjenjaj vrijednost aperture i slikaj svaki put sliku. Onda si uključi na aparatu prikaz informacija o slici i pogledaj kako se brojevi mjenjaju ovisno o modu i kako u aperturu modu mjenjaje A broja mjenja onaj drugi (razlomak). Nakon toga moš recimo u aperture mod opet: pa lijepo diži ISO i slikaj istu stvar - imat ćeš 20-30 istih i bezveznih slika koje moš obrisat - ali možda shvatiš što se mjenja. Ne moraš ništa "učit" use logic ![]() p.s. Ma zanemari ovo moje spominjanje modova - probaj samo više stvari u aperture modu. Pa kad shvatiš da nije problem ovladat osnovama: možda si nabaviš neki objektiv pa ćeš imat i toliko željeni zooom. Eh da glede "razlomka" (mislim da laičkije od ovoga ne ide) - što ti je broj dole veći to ti je manja šansa da ćeš dobit mutnu sliku. Znači ako imaš 1/4 i 1/200 i recimo 1/1000 - velika šansa je da će ti 1/4 biti jako mutna u odnosu na ove dvije i to iz razloga što ti se potrese ruka. Bez uvrede - pretpostavljam da si fokus lock savladao - znači pritisak do pola pa onda okidanje. Kad smo kod fokusa - amegdotica: neki stariji idiot kojem treba malo da fokusira i korisnik uporno slika na način da samo okine fotografiju, reko a zašto ne pričekaš sa okidačem do pola da fokusira i kad ti pozeleni onda pritisni do kraja ![]() Zadnje izmijenjeno od: Forace. 04.02.2015. u 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
Mislim da nema smisla da se više trudimo. Dao sam mu preporuku dobrog i jeftinog zoom objektiva (Minolta 70-210 f/4) i to mu je preveliko i preteško. Našao sam mu i Minoltu 75-300 na njuškalu, pa očito isto ništa. Spominje Tamrona 18-200 koji je teško sranje od objektiva i još košta duplo više od oba ova objektiva. Onda hoće da mu objasnimo što treba podesiti u menijima umjesto da se primi uputa. Dakle, hoće mali, lagani aparat koji ima teleskop i koji je tako jednostavan za korištenje da ne treba čitati upute. To jednostavno ne postoji i mislim da smo završili s tom pričom ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 |
Premium
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: Hrvatska-Požega
Postovi: 423
|
Ma imao sam u zadnje vrijeme Nikon L830 tu nema skoro nikakvih opcija al kako god okinem ispalo je prilicno dobro ![]() 1v@n Ma to mi je pretesko treba drzat aparat od 1,5 kg s tolkim objektivom ako bi i isao do max 55-200 ili 18-200 e sad o markama neznam ali gledam ono sto mogu kupit.Nije isto 1000kn i 3000kn izdvojit za objektih. Zadnje izmijenjeno od: Jole911. 04.02.2015. u 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1241 | |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
Citiraj:
Reći da je jedan od najboljih superzoom aparata jako loš je...jako glupo ![]() https://www.flickr.com/search/?q=hx300
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 | |
Premium
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: Hrvatska-Požega
Postovi: 423
|
Citiraj:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
To su minimalno dorađene fotke... ekspozicija, kontrast, highlights, clarity... Ništa profesionalno nema u tome. Mutne i pune šuma ne možeš spasiti, a ako i pokušavaš, bit će još gore.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Premium
Datum registracije: Jul 2012
Lokacija: Petrinja
Postovi: 1,604
|
Evo jole za tebe iz prve ruke šum: EOS 70D - mid range Canon DSLR, gore objektiv 18-135 - nije toliko bitno. Digneš iso na nekih par tisuća i pazi sad: u meniju isključiš opciju High ISO noise reduction - slike su katastrofalno pune digitalnog šuma, uključi filtere - bit će zrnate. Poanta: šum nastaje podizanjem ISO vrijednosti, a mogli bi reć i zrnatost ovisno o postavkama. Izbjegava se poznavanjem svog aparata. Recimo ja osobno rijetko idem preko 800 jer nemam živaca za postprocesiranje i uklanjanje šuma softwerski, a ugražene opcije su isto ograničene. Mislim da mi ide do nekih 12000 ili nešto slično. Nisam se još ispraksirao na korištenju istog ![]() Tako da: zrnate slike - da ali nije aparat kriv, kriv je korisnik ![]() EDIT: sad da napišem i kad bi išao na visoki ISO, recimo želiš fotografirat neki spomenik iznutra (crkvu?) zabranjen blic ... hm nemaš skupi objektiv sa velikom propusnošću svijetla .... druge opcije nema - nabij ISO i poslije izvlači iz RAW.a |
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 |
Premium
Datum registracije: Mar 2006
Lokacija: Sv.Nedelja
Postovi: 5,810
|
Zadnje izmijenjeno od: zvonac. 06.02.2015. u 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 |
Premium
Datum registracije: Mar 2006
Lokacija: Sv.Nedelja
Postovi: 5,810
|
Ovo je demonstracija sile ![]() Nego, inače izbjegavam visoki ISO, al dobro dođe u nekim slučajevima, uz uvjet da se fotić dobro nosi s tim.. Kolko se sjećam nx2000 je bio dobar do kojih ISO 2000, iznad toga (3200) slika drastično gubi na kvaliteti, i onda sam moral koristit stativ.. S ovim čudom mogu frljit ISO, kak se veli, do jaja, bez straha da fotku ne uništim.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
Još imam psihičku blokadu od dizanja preko 3200, ali polako je topim ![]() Trenutno imam ISO na Auto, s donjom granicom od 100, a gornjom od 3200 i više uopće ne razmišljam o ISO.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 |
Premium
Datum registracije: Mar 2006
Lokacija: Sv.Nedelja
Postovi: 5,810
|
Pa eto i ja polako mičem tu blokadu.. Sad tek vidim razlike u aparatima pogotovo low-mid segment i high segment u ISO vrijednostima, u ovim slabijim uređajima, moraš pomno birat do kojeg ISOa ide bez gubitka kvalitete, dok viši rang aparata, tu ne moraš pazit na te stvari... Inače donedavno ISO 12800 je za mene bil SF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
Premium
Datum registracije: Jul 2012
Lokacija: Petrinja
Postovi: 1,604
|
Kad me vučete za jezik: Bez NR.a: ![]() Sa NR.om na max (High) postavki: ![]() Iako moram priznat kad pogledam ovu sa NR.om nije uopće loša ![]() Izgleda da ću morat malo bolje upoznat sa ovim High iso postavkama ![]() Glde joleta: vjerujem da su mu obje ove slike zrnate ![]() Inače s čim smanjujete sliku? Mislim ove su na 30% orginala IrfanViewom resizano ![]() ![]() I za joleta ![]() ![]() Ovo "ghostanje" je posljedica 10s bez timera i bez blokade zrcala pa ono ... poanta je što slika ima manje "pijeska" .. mogao sam i sa timerom i blokadom zrcala al ajd ![]() Zadnje izmijenjeno od: Forace. 06.02.2015. u 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 |
The mighty pirate
Datum registracije: Sep 2007
Lokacija: London
Postovi: 9,041
|
@Forace Koji aparat? Lightroom ti je alfa i omega ako radiš u RAW-u. Kod exporta imaš brdo opcija tipa resize na određenu dimenziju po dužoj/kraćoj, ograničavanje max veličine.... Ghostanje ti je od pomaka. Blokada zrcala? Pa dignuto je tih 10s, kakva blokada? Ako imaš stabilizaciju, ugasi je kad stavljaš aparat na stativ, to je obično uzrok tome jer IS očekuje pomake na toj fokalnoj udaljenosti, pa kompenzira, a zapravo nema što.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 |
Premium
Datum registracije: Jul 2012
Lokacija: Petrinja
Postovi: 1,604
|
12800 Ima nekakva blokada zrcala šta dodatno smanjuje potresanje na dužim ekspozicijama ... @1v@n - viš baš ću probat sa isključenim IS.om Moram si složit nekakav workflow tako da nakon importa mogu u par koraka dobit sliku za daljnju distribuciju ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Premium
Datum registracije: Mar 2006
Lokacija: Sv.Nedelja
Postovi: 5,810
|
Mislim da je bolje fotkat bez NR, pogotovo kod viskog ISOa, NR sliku ispegla i obriše "detalje", a pogotvo se to skuži kod cropanja, dok je slika zamuljana.. NR na OFF i fotka ima šuma, al su bar detalji sačuvani. Mada ni sam ne znam zakaj je taj šum tolki bauk. Recimo na Fujiu je to riješeno da daje fotki neki filmski štih pogotovo ak se fotka u BW i na visokom ISOu tak da kod njega na visokom ISOu se izgubi taj pojam o šumu i pretvori u ajmo reć ostavlja neki "umjetnički dojam" u oku gledatelja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 |
Debeli gad
Datum registracije: Jun 2010
Lokacija: Makarska
Postovi: 841
|
jedinica iz white balancea svoj trojici ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 |
music freak
Datum registracije: Jan 2004
Lokacija: Sibenik
Postovi: 3,309
|
ne vrijedi,stari model koji ima jako "sumovit" senzor...low light zaboravi s njim u svakom pogledu,imas na njusci skoro novi Panasonic FZ48 za 1100kn koji je miljama daleko po svemu od ovog modela sto si naveo...full hd video ,kvaliteta slike,veci zum,brzi AF..
__________________
LENOVO LEGION 5 Pro Gaming Laptop (AMD Ryzen 7 7745HX,RTX 4060,32gb DDR5,2tb SSD) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 |
NITKOV
Datum registracije: Oct 2004
Lokacija: Zagreb / Maksimir
Postovi: 4,003
|
Može preporuka za neki fotić sposoban za snimanje fHD videa ili bar 720p ali sa što većim fps. Ono, barem 60 ako ne 120. I da ne ubija cijenom. Ili je taj segment rezerviran za DSLR?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|