PC Ekspert Forum

PC Ekspert Forum (https://forum.pcekspert.com/index.php)
-   DIY i Tinkering (https://forum.pcekspert.com/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Kućna struja, uzemljenje, osigurači, razvodi (https://forum.pcekspert.com/showthread.php?t=306841)

ALiEN17 27.10.2021. 17:55

dali može nekozdravoseljački, na jednostavnom primjeru/primjerima iz prakse, tj. stvarnog života, objasniti razlike u sustavima uzemljenja TT/TN-C-S/IT? kako ih najjednostavnije prepoznati i njihove razlike? na što jednostavniji mogući način.

Nikky 27.10.2021. 18:32

Ovo bi ti trebalo pomoći:
https://en.wikipedia.org/wiki/Earthing_system
https://www.lsp-international.com/power-supply-system/
https://www.elteh.net/el-instalacije...-nn-mreza.html

Dizel 28.10.2021. 22:11

Spanjolci i Francuzi ti nemaju uzemljenje iz mreze nego moras zakucat sondu u pod i tak dobit uzemljenje. Svi normalni imaju masu iz mreze :)

Uvijek sranja s tim spadalima kad idem na commissioning tamo, uvijek peripetije s FID-ovkama.

ALiEN17 28.10.2021. 22:33

znaci oni uglavnom imaju TT ili TN? dao si dobar prinjer za jednu od tipova, samo ne znam koji je tocno, mislim da si opisao TT

Dizel 28.10.2021. 22:44

Mislim da je kod njih taj IT sistem.

ALiEN17 29.10.2021. 18:48

dali zna netko od forumaša što je otpor/impedancija petlje kvara i zašto je važno ispitivati tu veličinu?

user_Ime 29.10.2021. 20:03

schneider electric ima dobar vodič za sve vezano uz niskonaponsku stranu električnih mreža: https://www.electrical-installation....wiki/Main_Page

odgovor na tvoje pitanje krije se unutar poglavlja F. Pogledaj za svaki od razvoda NN mreže (TN/TT/IT) "Principle". Ono što je prikazano kao zeleno iscrtano je ta impedancija petlje kvara. Prikazuje kuda struja kvara, za slučaj kratkog spoja, teče. Impedancija petlje kvara je važan parametar jer sama vrijednost definira veličinu struje kvara i samim time koju zaštitu se mora instalirati. Itd...

ALiEN17 31.10.2021. 12:02

hvala na pomoći :)


na svako pitanje na koje dobijem odgovor, pojavi mi se još 100 pitanja koje se nadovezuju na taj odgovor, nikako na zelenu gradu :D što se tiče zadnje rečenice koju si napisao u mojoj glavi, ne mogu nikako logikom povezati - jer sama vrijednost [impedancija/otpor petlje kvara] definira veličinu struje kvara i samim time zaštitu... nije mi jasno kako otpor, tj. u ovom slučaju impedancija može definirati veličinu struje? pričamo o jednostavnoj formuli I = U/R pa iz toga izvučemo R ?

sti 31.10.2021. 13:46

Što je manji otpor/impedancija, jača je struja kratkog spoja (struja kvara). Ako znaš vrijednost te struje, možeš ugraditi adekvatnu zaštitu (osigurače u razvodnom ormaru), za koju si siguran da će se aktivirati na vrijeme u slučaju kratkog spoja.

ALiEN17 31.10.2021. 14:22

to znači da je u ovom slučaju bolje da je otpor/imepdancija petlje kvara što veći, a ne što manji? ili pogrešno gledam? zar nije bolje da su svi otpori o kojima pričamo 'što manji-to bolji', nego obratno - osim kada pričamo o otporu izolacije vodiča?

sti 31.10.2021. 17:13

To nije nešto na što možeš utjecati, otpor vodiča je proporcionalan duljini vodiča a obrnuto proporcionalan njegovom presjeku. Impedancija petlje kvara (kratkog spoja) ovisi dakle o duljini i presjeku svih vodiča u petlji. I materijalu naravno, ali pretpostavljamo da su svi vodiči od bakra.
Tebi je samo bitno da se osigurač kojeg si instalirao aktivira unutar propisanog vremena kad dođe do kratkog spoja. Za to znati moraš poznavati tipove osigurača i njihove krivulje okidanja.

user_Ime 31.10.2021. 20:00

@ALiEN17
ti želiš da ti impedancija petlje kvara bude što je moguće manja. I=U/Z, odnos između I i Z je obrnutno proporcionalan.
Manja vrijednost Z dat će ti veću vrijednost I (to je struja kratkog spoja) koju zaštitni uređaj mora prekinuti u što je moguće kraćem vremenu. Vrijeme prekida struje kratkog spoja se da isčitati iz I-t karakteristike zaštitnog uređaja koji bi želio instalirati.
U kojem si "odnosu" sa kućnom strujom? Želio bi nešto DIY ili nešto treće? Čisto sam radoznao obzirom na tvoja pitanja ali nema beda ako ne odgovoriš :)

ALiEN17 01.11.2021. 11:01

u odnosu da znam interpretirati točno vrijednosti koje ispitujem uređajem Metrel :) do sada sam to radio 'površnije' na način da kada je bio rezultat ispitivanja i mjerenja OK, onda je i meni bilo ok... sada me više zanima, htio bi ući u dubinu stvari malo više, hvala na pojašnjenjima,... opet zdravo seljački, može li mi netko ovo objasniti, ako nije prekomplicirano :D :


Citiraj:

What is a Z-line and Z-loop test? Are you talking about the options on a test device such as a mft?

If so, Z line measures the impedance Z of the lines R1 + Rn for phase to neutral, and R1 + R1 for phase to phase (depends on your connection)

Z loop measures the impedance of the earth loop - R1 + R2 (line and earth connection Or is the OP asking why such tests are done?

If so, the Z-loop test is to prove the fault current in the event of phase-earth short is sufficiently high to operate the over-current protective device (OCPD) fast enough to have an acceptably low risk of electric shock, or conductor overheating. In a typical UK case (230V, TN system) the "fast enough" is 0.4s for most circuits, 5s for some feeders, etc.

The Z-line test is done as well so the higher of the two prospective fault currents can be recorded, and compared with the ratings of equipment to establish that in the event of a short the OCPD and/or switch-gear can safely interrupt it. As said by pc above, there are two basic reasons, firstly to ensure the impedance is low enough that sufficient current flows in the event of a fault and therefore will operate the protection within the required disconnection times.

Secondly, to determine how much current could flow as a maximum, to ensure that the fault level is not higher than the equipment can withstand or open where appropriate.

There are two basic possibilities, a fault involving earth, and a fault between phases or phase and neutral therefore both have to be checked --- ts basically as it sounds, Z line meausures the impedance between the two line conductors (Live and neutral on single phase, or Live and Live on 3 Phase) and the tester will give you the Prospective Short Circuit Current value also, Z Loop measures the impedance between line and earth, where the tester will also display Prospective Eart Fault Current. A measurement of 48 ohms, in this case indicates it should be a TT system hence the big difference between the two readings.

If it were a TN-C-S the Z line and Z loop readings should be very similar (Because Neutral and earth are the same conductor from the cutout back to the suppliers transformer) however, TN-S systems, the two readings could vary slightly because of the seperate earthing conductor.

Remember, doing the Z loop test you are measuring the resistance down the earth conductor, back to the suppliers transformer, up the windings and back down the live conductor, to the supply cutout and back to your tester.
Z Line is exactly the same but you're measureing down the neutral conductor, up the winding and back down the live. (Or two live conductors on a 3 phase supply)

Hope this makes sence.

smuchac 01.11.2021. 11:57

I ja se patim s Metrelom na poslu. Mi mjerimo samo otpor petlje i otpor uzemljenja pa ni ja nisam dublje ulazio u tematiku. :D
Fascinira me kad te kao nedovoljno plaćenog montera samo sa srednjom školom "počaste" sa nekoliko jako skupih mjernih uređaja i ništa te ne poduče ni što treba ni kako se vrši mjerenje/ispitivanje. Uzmi manual debeo ko biblija i dumaj. Onda se snervaš i zvrcneš par inženjera iz firme da ti daju kakav hint ili uputu i onda skužiš da znaš jednako ili čak više od njih a oni klikaju tipa dvaput zeleni gumb,jednom narančasti i jednom plavi a ovu crnu ubodeš desno a crvenu ispod i upute takvog robotskog tipa.
Kolega s 25 godina staža dobio također Metrel strujna kliješta i dolazi i kaže ovo ne valja. Meće kliješta preko cijelog kabela. Bilo me sramota da mu se smijem. Prestao sam se živcirat jer ako sam ne provarim,nemam koga pitat ništa.
Savjetujem ti dakle malo interneta,par ljudi koji donekle kuže i ostatak sam i doći ćeš do rješenja. Sretno!

Poslano sa mog Redmi Note 8 Pro koristeći Tapatalk

ALiEN17 01.11.2021. 14:41

mučimo se jer nam nije nije pokazao/nemamo dovoljno znanja, ni iskustva :) a oni koji rade već 20-30 godina, znaju možda čak i manje nego mi koji smo mlađi i radimo puno kraće vrijeme... neko će znati odgovoriti na ova naša pitanja, samo ako je on izučavao tematiku, ja sam se učlanio na onaj bosanski forum elektrotehnika i vidim da po stranim forumima, pogotovo .co.uk se može naći odgovora, ali tu mi je tematiku teško shvatiti na hrvatskom jeziku, kamoli engleskom :) slažem se sa svime šta si napisao... otpor petlje - to je ovo šta sam gore pitao Zloop i Zline - impedancija/otpor petlje kvara, ovo gore šta sam na engleski citirao... otpor uzemljenja čega ispituješ? po meni ovo zvuči kao da jednu sondu stavljaš na PE zaštitu sabirnicu u RO, a s drugom 'pipaljkom' ispituješ otpor uzemljenja, npr. u slučaju indirektnog dodira na kućištima kakvih postojenja/uređaja/inox elemenata, ili pak otpor uzemljenja gromobrana, i to možeš ispitivati na puno način, pa i strujnim i uzbudnim kliještima (ja ih imam), ali mislim da je po normi za ispitivanje struje prihvaćena isključivo 4-polna ili 3-polna standardna metoda, ne znam, ali u zadnja 3 mjeseca jako sam se zainteresirao pa ću kad tad "pohvatiti sve" :) elektrotehnika je jako široka, opširna i volio bih barem nešto naučiti o njoj kada su u pitanju ova zakonski obvezna i nametnuta ispitivanja :)

smuchac 02.11.2021. 08:01

Ispitujem otpore petlje po trafostanicama na svim pojedinim izvodima,trčimo po ormarima s ariadnom i sl. Radim s traserima za kablove pod naponom i sl. Otpor uzemljenja također po trafostanicama. Za to imam neki prastari ground tester ali s vremenom sam sam provalio kako s Metrelom odraditi. Ide ti 3-pinsko spajanje. Imaš bunt od 40m i bunt od 60m pf žice na kolutu i sonde. Onda s aku bušilicom razmotavaš te dvije dužine i dokle stigne tu zabijaš te dvije sonde u zemlju. Ubodeš te dvije u Metrel a treću na sabirnicu uzemljenja u TS i onda mjeriš. Imam MI 3152. Još uvijek je nešto preko 20k kn.

Poslano sa mog Redmi Note 8 Pro koristeći Tapatalk

OuttaControl 25.11.2021. 19:57

Koja je razlika izmedju ove 3 fidovke? Sve 3 su 2P 63A 30mA, jedna 75, druga 150 treca 300 kn
https://hr.elmarkstore.eu/strujna-sk...a-product28741
https://hr.elmarkstore.eu/fid-sklopk...a-product17105
https://hr.elmarkstore.eu/fid-sklopk...a-product17072

Renesis 26.11.2021. 06:59

ovako samo po slici, jeftine su Tip AC, skupa je tip A

smuchac 26.11.2021. 08:14

Ove elmarkove nisu neka sreća. U ovisnosti za štabti služi,preporučujem najskuplju.

Poslano sa mog Redmi Note 8 Pro koristeći Tapatalk

OuttaControl 26.11.2021. 09:14

Nemam fidovku trenutno u stanu uopce. Kupio sam jos kW pa ce mi HEP doc promjenit limitator, pa bi usput stavio i FIDovku, mora bit 2 din jer ne stane vise u ormaric. Mislio sam da je to sve isto a vidim razlike su poprilicne :D

Volio bi neku dobru, koja nece iskakat bezveze, jer znam da ljudi znaju imat problema sa njima, tipa kad grmi. Nije mi bitna ni cijena samo da je dobra. Naravno da ne mora bit elmark.

adaksinjo 26.11.2021. 09:42

nije smiješno, al brate mili ova farsa sa strujom je ko neka nova netflixova serija :D

Narcos: Dalmacija s01e01 "Pola stana na jednom osiguraču"
....
godinu dana kasnije...
....
Narcos: Dalmacija s02e08 "Potraga za dobrom fidofkom"
....
to be continued...

viewer discretion is advised :D

Nikky 26.11.2021. 10:41

Kolege iskoristile priliku i malo te ufatile u đir :)

Treba viditi propise, jeli još "prolazi" ona od 300 mA za razliku od ovih 30 mA ??
Pitam baš zato da nebi iskakala za svaki kua :fiju:

OuttaControl 26.11.2021. 15:22

Ta od 300ma je isto sigurna za ljude ako neko vjerojatno (prvi ja) napravi neku glupost sa strujom? Ali beba je u kući treba pripremiti sve malo.
Znam da je sad kao 30ma standard za cilu kucu, a imaju neke specifikacije da ne iskače na sve gluposti. Što sam proučio.

Isto tako nije problem što imam par utičnica u kući koje nemaju uzemljenje, nego su samo Faza i nula? pretpostavljam da nije al da provjerim.

@adaksinjo prije ove afere o struji sam znao 2 stvari: 1. ne diraj. 2. Ako baš nešto moraš dirat, npr zamjenit prekidač il utičnicu, spusti glavnu sklopku, pomocnu sklopku i limitator, i onda radi sa strujom.
Sad znam jedno 47 dodatnih stvari, a sve sam naučio iz toga što mi se napravilo sa strujom doma :D Ko zna šta ću još otkrit usput. Naravno fidovku neću ja stavljat, al ocu kupit nešto najbolje. Sljedeća renovacija će proći pod budnim okom :D

scarwin 26.11.2021. 15:27

Nemaš mista za dvi fidovke?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

OuttaControl 26.11.2021. 15:40

Nop u srednji red, nadam se, stane jedna 2P, ako i ne stane izbacim shellya tamo iza, nemora on bit na din-u, il na gornji ga pribacim whatever.

https://i.ibb.co/1mWmRLT/IMG20211126153752.jpg

smuchac 26.11.2021. 19:37

Stane ti i u prvi i u drugi red fidovka bez beda. Za stavit fidovku moras imati razdvojena uzemljenja i nule u instalaciji a poželjno je da imas i u dovodu uzemljenje i nulu neovisne. Može se izvest i bez uzemljenja. Fidovka ispada kad treba a ne za svaku pizdariju. Za svaku pizdariju pada kad instalacija nije ok ili u slucaju kvarova uređaja spojenih na instalaciju. Meni nikad nije pala. Ako nisi u tematici i ne kužiš se,stvarno ti preporučam električara. Tko ne plati kurvu,plati doktora. Nhf.

Poslano sa mog Redmi Note 8 Pro koristeći Tapatalk

OuttaControl 26.11.2021. 20:54

Nene necu sam radit sigurno, ne sekiraj se, pojma ja neman o tome. Ali zelim znat koju, dobru, fidovku kupit.
Citao sam da imaju neke specifikacije, da ima neka specifikacija koja iskace, nenamjerno, na grmljavinu, pa se ne preporučuje, onda imas neku specifikaciju koju preporučuju Bosch i Miele za svoje masine jer ako se uzme slabija specifikacija iskace.
Citiraj:

Tip AC
ova RCD sklopka reagira samo kod pojave neželjene sinusne struje i ona se koristi u 90% slučajeva.
Tip A
RCD sklopka Tip A uz to što reagira na sinusne struje (isto kao i tip AC) reagira i na pojavu pulsirajućih istosmjernih struja greške koje nastupaju iznenada ili polaganim rastom. Dakle, isklapa sinusne struje ali reagira i ako je izmjenična struja „zaprljana“ sa istosmjernim komponentama, odnosno kad imamo nekakav ne-sinusni signal.
Znači kod tipa A ako dođe nekakva istosmjerna komponenta, energija ispod vala je manja i relej to treba prepoznati i odreagirati. Relej je osjetljiviji pa je i RCD sklopka skuplja.
Npr. kod uputstava za Miele perilicu rublja piše da treba koristiti RCD Tip A jer ove perilice imaju puno elektronike i onda, usljed struje greške zbog elektronike se može dogoditi da je ona pulsirajuća ili ima istosmjerne komponente i onda obična RCD tip AC nebi odreagirala.
Ako bi radili u Njemačkoj, Belgiji ili Švicarskoj, morali bi koristiti tip A jer je to noramtiv u tim zemljama.
Tip U
osjetljiva na AC i pulsne DC struje. Karakteristika okidanja prilagođena primjeni sa frekventnim pretvaračima.
Tip B
ovo je univerzalno osjetljva RCD sklopka koja će odreagirati kod svih tipova struje greške: AC, pulsne DC kao i glatke DC.
Sve ove navedene diferencijalne struje mogu se pojaviti iznenenada ili s nekim polaganim porastom (RCD sklopka tip B će u svim slučajevima odreagirati).

Prema vremenu reakcije RCD sklopke dijelimo na:
Standardne
nemaju definirano minimalno vrijeme okidanja. Kod njih je definirano samo maksmalno vrijeme unutar kojeg RCD sklopka mora odreagirati.
Tip S
RCD sklopka sa vremeskim zatezanjem od min.40ms. Nema lažžnog isklapanja (npr. usljed atmosferskih pražžnjenja)
Tip G
RCD sklopka sa vremeskim zatezanjem od min.10ms. Nema lažžnog isklapanja (npr. usljed atmosferskih pražžnjenja)
https://www.schrack.hr/know-how/opre...cd-fid-sklopki

scarwin 26.11.2021. 22:27

Citiraj:

Autor OuttaControl (Post 3564321)
Nene necu sam radit sigurno, ne sekiraj se, pojma ja neman o tome. Ali zelim znat koju, dobru, fidovku kupit.
Citao sam da imaju neke specifikacije, da ima neka specifikacija koja iskace, nenamjerno, na grmljavinu, pa se ne preporučuje, onda imas neku specifikaciju koju preporučuju Bosch i Miele za svoje masine jer ako se uzme slabija specifikacija iskace.

https://www.schrack.hr/know-how/opre...cd-fid-sklopki

Ako možeš stavi osjetljiviju fidovku za kupaonicu, od 0.03, a na ostatak stana od 0.3.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

OuttaControl 26.11.2021. 23:48

A ne bas, Bojler je na zasebnoj sklopci, svitlo jedno je sa svim svitlima u renoviranom djelu stana(hodnik dnevni kuhinja), drugo je skupa s uticnicom, utičnica je sa ostatkom od 33 utičnice u renoviranom dijelu stana. Grijalica u wcu iskreno pojma nemam sa cime je uparena ali sigurno nije solo a podno u wcu je skupa sa podnim u dnevnom. Tako daaa :D

Nikky 27.11.2021. 10:12

Bolje da ne opisuješ "uspjehe" tog "majstora" šta ti je radio :fiju:

Za banj / kupaonicu je zamišljena" ta osjetljivija 0.03A realizira / spaja se ovako:
sabirnica u razv. kutiji > FID kupaonice > osigurači (svjetlo, bojler, grijalica) > svaki svoj strujni krug > prekidači > svaki svoj strujni krug (čitaj 3 žice).
Nula sa FID ide samo u ta tri strujna kruga, nigdje drugo.
:kafa:

markecSMB 27.11.2021. 12:40

U kakvim to nakaradnoćama vi živite. Meni je u staroj zgradi jedna 30mA na ulazu, trofazni priključak, 13.8 kW. Zgrada je stara 60g. Nikad nije proradila.
:fiju:

The AC 27.11.2021. 12:59

Citiraj:

Autor markecSMB (Post 3564444)
U kakvim to nakaradnoćama vi živite. Meni je u staroj zgradi jedna 30mA na ulazu, trofazni priključak, 13.8 kW. Zgrada je stara 60g. Nikad nije proradila.
:fiju:

Možda je neispravna :D

markecSMB 27.11.2021. 13:00

Citiraj:

Autor The AC (Post 3564451)
Možda je neispravna :D

Sad sam pogledao, 300mA je.

scarwin 27.11.2021. 21:01

Citiraj:

Autor markecSMB (Post 3564444)
U kakvim to nakaradnoćama vi živite. Meni je u staroj zgradi jedna 30mA na ulazu, trofazni priključak, 13.8 kW. Zgrada je stara 60g. Nikad nije proradila.

:fiju:

Kakve nakaradnoće?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

smuchac 27.11.2021. 22:51

Ah što bi volio vidjet ovu ploču iznutra,garant je masovna grobnica kad tako kažeš...

Fidovku je poželjno testirati povremeno a ta šta 60 godina nije pala,ni neće... :D

Poslano sa mog Redmi Note 8 Pro koristeći Tapatalk

tiki66 28.11.2021. 09:20

Gledaj neku normalnu marku (Legrand, Schrack...). Pripremi se na iznenađenja jer kad ti je električar toliko fušario, tko zna šta je još isfušareno.

Te utičnice što su bez uzemljenja, što na njih spajaš? Ako su nulovane moraš skinuti briku.

c-shadow 28.11.2021. 09:46

Jel to pravilima struke napravljeno da mi je u kuhinji utičnica iznad radne plohe i struja za radnu ploču na istom 16A osiguraču?

Mijenjao sam utičnicu nedavno i skužio da kad izbacim taj osigurač da ne radi niti ploča :)
U kutiji ispod osigurača imam sličice koji je za što. Za kuhinju/utičnice kad izbacim, prestanu mi raditi frižider i mikrovalna. Osigurač na kojem je slika štednjaka ne radi ništa, a neki bez sličice izbacuje ovu prvu kombinaciju štednjak/utičnica :) Za pećnicu nisam još tražio na kojem je osiguraču, ima neki baš tako označen.
Struja je jednofazna. Čini mi se da je ili krivo označeno u kutiji ili je nešto krivo spojeno. Moguće da su mi monteri kuhinje ploču spojili na običnu utičnicu umjesto na za to predviđenu.
Kako bi bilo za očekivati da se u kuhinji postave osigurači za navedena priključna mjesta?

Nikky 28.11.2021. 11:30

Da imaš osigurače baš u kuhinji, to se ne radi iz više razloga (od vlage, pare pa dalje).

Jesi ti ili netko drugi "okretao" razmještaj u kuhinji ?
Ako je, moguće je da sada štednjak nije na mjestu predviđeno po projektu i time sada nije spojen na utičnicu predviđenu za njega.

Tko u kući / stanu ima trofazni priključak rjeđe dođe do toga jer se obično predvidi jedna trofazna utičnica za štednjak a vidiš drugačiju utičnicu.
I kod monofaznog priključka utičnica predviđena za štednjak se samo ona spaja na svoj osigurač (barem bi tako trebalo biti), jer se očekuje max. potrošnja na tom str. krugu.

Koje su ti opcije ovisi kako je instalacija provučena i spojena.
Idealno bi bilo kada bi sa svake utičnice kabel došao direktno u kutiju sa osiguračima, onda je lako prebaciti / reorganizirati po osiguračima.
Međutim, vjerojatnije je da je više utičnica spojeno zajedno (preko razvodnih kutija) pa samo jedna takva grupa (čitaj: kabel) dolazi do kutije sa osiguračima.

c-shadow 28.11.2021. 13:46

Citiraj:

Autor Nikky (Post 3564633)
Da imaš osigurače baš u kuhinji, to se ne radi iz više razloga (od vlage, pare pa dalje).


Ma nisu osigurači u kuhinji :)
Pitanje je bilo iz razloga što je meni logično da bi veća trošila (štednjak i pećnica) trebala biti na posebnim osiguračima, a ne ih dijeliti s utičnicama.

Citiraj:

Jesi ti ili netko drugi "okretao" razmještaj u kuhinji ?
Ako je, moguće je da sada štednjak nije na mjestu predviđeno po projektu i time sada nije spojen na utičnicu predviđenu za njega.
Nije nitko ništa dirao naknadno, tako je otkako je stan kupljen i inicijalno namješten. Sad nakon nešto godina idemo u neka preuređenja pa su počele iskakati nelogičnosti :) Novogradnja je bila i struja je relativno ok riješena, posebne sklopke za kupaonu, sve lijepo složeno u kutiji.
Za ovaj mix utičnica/štednjak sumnjam da su monteri kuhinje otraga iza ploču spojili "u krivu rupu". Vidjeti ću kad razmontiram donji dio kuhinje što je isto u planu :)

tiki66 28.11.2021. 19:08

Uvijek se stednjak/ploca stavlja na svoj vod, osim ako je netko isao ciganski stedjeti. Ako postoji osigurac, vjerojatno je netko negdje krivo spojio...


Sva vremena su GMT +2. Sada je 12:42.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger