|
![]() |
#1 |
Premium
Datum registracije: Oct 2005
Lokacija: Zagreb
Postovi: 2,523
|
Popravljanje napajanja (Chieftec 550W)
Bok, imam to napajanje ovako sa strane, al nije skroz crklo i to je relativno dobro napajanje pa mi ga je zao bacit. Naime sto se desava, komp se sa njim normalno upali i cak je radio normalno dok nije pod opterecenjem, a onda bi se odjednom samo zagasio. Nakon nekog vremena napajanje vise nije bilo u stanju ni windowse podic i sad je na toj razini, dakle pokazuju se windowsi i bum, gasi se. Malo sam ga otvorio i naso 2 napuhnuta i procurena kondica, 3300uF i 6.3V. Imao sam doma bas 2 komada od 3300uF i 10V, malo sam citao na netu i navodno da ne moze skodit veca voltaza pa sam stavio njih. Dobra vijest je da izgleda nisam nista dodatno pogorsao, ali nisam niti popravio kvar. I dalje se desava ista stvar, a vizualnim pregledom vise ne nalazim moguce krivce. Sta bi mi dalje preporucili? Po opisu kvara, sto je vjerojatni uzrok? Ako netko zeli pogledat mogu neke Hi-Rez slike okacit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Premium
Datum registracije: Apr 2005
Lokacija: Bjelovar
Postovi: 649
|
Može biti skoro sve od elemenata u napajanju. Ako nemaš znanje i alate, gotovo nemoguće. Ovaj tip kvara je nateži za otkloniti jer vizualno sve izgleda OK i radi dok ne opteretiš jako. Mislim da je ovakve kvarove sposoban otkloniti samo netko tko ima SMPS napajanja u malom prstu, a takvih je ljudi jako malo. |
![]() |
![]() |
|
|
Oglas
|
|
![]() |
#4 |
Premium
Datum registracije: Feb 2010
Lokacija: Ploče
Postovi: 1,183
|
Probaj ispitat te ispravljačke duo-diode što su na hladnjaku, kad ode jedna ( prekid) i dalje daje napon ali nedovoljno ukupne struje dobiješ. Za ispitat instrumentom moraš je odvojiti ( krajevi su na namotajima trafoa a na srednjem izvodu se dobija plus.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Premium
Datum registracije: Oct 2005
Lokacija: Zagreb
Postovi: 2,523
|
Tnx, pozabavit cu se preko vikenda ili kad ulovim vremena. Moram i neki multimetar posudit. Citiraj:
EDIT: da jos spomenem da napajanje ima malo zesci coil whine pa ne znam jel to moze bit povezano? U biosu mogu bit kolko god dugo zelim i to drzi. Zadnje izmijenjeno od: Astral. 04.11.2015. u 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,484
|
Nije problem viši radni napon zamijenjenih elektrolita, provjeri kojoj seriji pripadaju ovi šta si ih mijenjao, ako su Low-ESR onda i zamjenski moraju isto biti. Možeš se igrati za zabavu i učenje, samo pazi da ti ne zdimi cijeli komp, elegantnije rješenje je nabavit neko drugo ispravno. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Premium
Datum registracije: Apr 2010
Lokacija: Zadar
Postovi: 160
|
Ako si dobro zalemio kondezatore, ostaje ti da prelemiš diode i tranzistore jer zbog grijanja i hlađenja dolazi do " hladnog lema" na mjestima gdje su zalemljeni na ploču napajanja. Sve radi, ali kad povuče više struje tranzistori prekinu oscilirati ili diode provoditi. To je sve što ti možeš učiniti, zaboravi multimjer jer on radi sa malom strujom i pokazati će da je sve ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Premium
Datum registracije: Feb 2010
Lokacija: Ploče
Postovi: 1,183
|
....a čime misliš da ispita ispravnost tranzistora , dioda i spojeva ako ne multimetrom ? To što gasi oscilator za primar je kad napon nije na izlazu ok ,jer na kontroler ( integrirac) preko otpornika se dovode izlazni naponi na kontrolu. Da ne dolazi do zujanja zavojnica tvornički ih zaliju onom ljepljivom smjesom, možda si kod mjenjanja kondenzatora negdje skinio to pa sad jače zuji, i da ne zaboravim ovo što je Nikky rekao moraju kond. biti low-ESR (možeš ih naći i na starim MBO da ne kupuješ). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Premium
Datum registracije: Apr 2010
Lokacija: Zadar
Postovi: 160
|
Astral je napisao da u BIOS-u radi normalno što znači da ima sve napone za pokretanje kompa, a nebi ih imao da su koja dioda ili tranzistor neispravni. Gasi mu se tek kada se napajanje opteret jačom strujom. Imao sam nekoliko ovakvih kvarova i ne pišem teoretski. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Premium
Datum registracije: Apr 2005
Lokacija: Bjelovar
Postovi: 649
|
Samo jedna digresija na ovu situaciju: Svi vi koji ste popravljali SMPS-ove... Koliko puta ste našli napuhane elektrolite i poveselili da ste riješili kvar za trošak od 2 kune materijala i nakon zamjene je sve bilo isto ? Hoću reći da elektroliti često i jako napuhani rade OK i nisu najslabija karika i često je kvar nešto drugo a ne oni. Ja bih rekao da je to slučaj i ovdje ako je čovjek zamjenio elektrolite. |
![]() |
![]() |
|
|
Oglas
|
|
![]() |
#11 | ||
Premium
Datum registracije: Oct 2005
Lokacija: Zagreb
Postovi: 2,523
|
Citiraj:
Coil whine je i prije bio prisutan tako da nisam nista promjenio sto se toga tice. BTW. ovo kondici nisu bili samo napuhani, curili su. Citiraj:
Mogu eventualno otic do chipoteke i kupit apsolutno iste kondice pa zamjenit i vidjet jel se ista promjeni. Ali kao sto sam reko, sa ovim drugim kondicima nije doslo do apsolutno nikakve promjene. A to je jako cudno ako su kondici problem, moralo se promjenit ponasanje napajanja. Crkne u apsolutno istoj situaciji ko i prije zamjene. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,484
|
Vidiš da piše > pitaj Google > http://www.google.com/search?q=capxon+gl+datasheet Idioti parsiraju linkove pa je gnjavaža izvadit direktni link. Dakle, "čuveni" CapXon GL serija, Low Impedance, Long Life. Trebaš nabaviti ispravne i iz provjerenog izvora, npr. Holex i sl., kapacitet treba biti isti a radni napon može biti viši samo tada zna biti problema sa smještajem jer su i veći. Moguće je da nisu crkli samo ovi šta si ih vidio / otkrio ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Premium
Datum registracije: Feb 2010
Lokacija: Ploče
Postovi: 1,183
|
Nigdje nisam rekao da je kondenzator uzročnik te neispravnosti, samo se slažem da se zamjeni odgovarajućim ako se napuhao a pogotovo ako curi. Ukoliko kod PSU nije od grmljavine nastradao ulaz sa grecom i 2 visokonaponska kond sa switch tranzistorima koji su na hladnjaku već radi do određenog opterećenja većinom bi pronađeni uzrok bio duo-dioda na sekundaru , 3,3V 5V ili 12V. Ukoliko jedna dioda probije neće raditi PSU , ali ako je sagorila (u prekidu) tada ima napon točan ali kod opterećenja nemože podnijeti niti pola struje a da napon ne padne ispod granice. |
![]() |
![]() |
|
|
Oglas
|
|
![]() |
Uređivanje | |
|
|