![]() |
Ispitivanje kondenzatora
Jel moguće multimetrom ispitati ispravnost kondenzatora, mjerio sam otpor s 200k i dobio čudne rezultate, neki mi išli u nulu, drugi u plus pa me to zbunilo.
|
Inače multimetri imaju opciju ispitivanja kondenzatora
http://www.sdelectronic.rs/artikli/my64.jpg na ovom su sa Cx označeni utori |
ili uzmeš ovo s ebaya: http://www.ebay.com/itm/291268121311...%3AMEBIDX%3AIT
|
Na način na koji to radiš nije, kondenzator ima varijabilnu impedanciju ovisno o naboju koji je pohranio, samim time i otpor. Pošto multimetar isporučuje neku malu struju prilikom mjerenja otpora, jasno je da ćeš dobiti šarene rezultate.
Kondić ne smije imati otpor 0, a u većini slučajeva niti vrlo veliki otpor (preko 1MOhm). Za pouzdanije rezultate treba ti ili gotovo rješenje poput ESR metra ili slijedi upute s ovog linka. Naravno da postoje multimetri koji imaju mjerno područje za C, ali to je isto odokativna metoda, naročito u jeftinijijm (do 1000kn) multimetrima. |
Mjerenjem samog otpora ne može se ništa utvrditi?
|
Odokativno samo radi li kondenzator, ne i ima li odgovarajući kapacitet...
|
Citiraj:
|
Ako je kondenzator probio tako da radi kratki spoj, otpor će mu od početka biti nula i neće dolaziti do promjene.
Pretpostavljam da ti na 200k rasponu otpor odlazi van gornje granice pa ti pokazuje samo jednu nulu ili 0L ili slično, što znači da je van raspona. Ako je kratki spoj pisat će sve nule ili vrlo mali otpor. http://www.pohrani.com/t/1I/38/ebNTl...0522140215.jpg http://www.pohrani.com/t/15/A9/4pBDQ...0522140201.jpg |
Kad upalim multimetar na 200k piše 1, kad ga priključim na kondenzator padne na 0.00
|
Probio.
EDIT: je li kondenzator još uvijek zalemljen ili je maknut s PCB-a? Ako je maknut s PCB-a onda ok, ako nije onda ti je najvjerojatnije FET otišao. Lijepa i ne mutna makro fotka bi pomogla. |
Citiraj:
Kondenzator nije samo element koji ima sposobnost pospremanja statičkog elektriciteta. Moraš razumijeti što se od tog elementa očekuje pa onda vidjeti dali on ispunjava očekivano-mjerenjem. Problem je što moraš znati što je očekivano. Mogu li Continuity testom ili mjerenjem otpora dc-om(tako obično multimetri mjere) uvjeriti se u ispravnost kondenzatora? odgovor je ne, nemožeš. Na taj načim eventualno možeš vidjeti ako je kondenzator 100% neispravan( probio) što je u praksi vrlo rijetko. Najčešće je pad kapaciteta i povećanje ekvivalentnog serijskog otpora. Mjerenjem otpora s ac-om je stvar malo drugačija, idealan kondenzator će imati otpor jednak nuli(teoretski). Obično povećanje otpora takvim mjerenjem ukazuje na neispravnost kondenzatora i uglavnom praćen s padom kapaciteta. Prednost je jer se može mjeriti u krugu bez vađenja kondenzatora. Najbitnije, kondenzator je ispravan ako zadovoljava specifikacije dane od proizvođača(datasheet) unutar dopuštenih odstupanja. |
eto ja matori mjerim el.kondenzatore starim analognim instrumentom na području x1 ili x10 ohma . Normalno mora biti odvojen bar jednom nožicom . Uporediš sa ispravnim do koliko se kazaljka podigne i ako sumnjivi ne dostiže tu vrijednost onda je ostao suh pa izgubio kapacitet. Ukoliko se kazaljka ne vrati na max otpor već ostane na par ohma znak je da je probio. Usput kod promjene novim stavljaš ga po specifikaciji radi ESR . Ukoliko je izgubio elektrolit (iscurio) tada je normalno i manji kapacitet a samim tim i ESR.
ps: digitalcem na 200kohm-a ništa nećeš vidjeti osim ako je u kratkom spoju, ali ga moraš držati jako dugo dok se napuni....bolje mjerit na 200 ohma području. |
Po meni ovo je vrlo važna tema jer na pločama najčešće odlaze kondenzatori, ova moja stara 478 ploča bila ispravna pohranjena preko zime na tavanu gdje su temperature išle ispod nule i sad ne vidim što bi drugo bilo nego kondenzatori iako nema još nijedan napuhnut. Možda kupiti taj ESR metar najbolja odluka i jel bi dobio nešto da ih mjerim pod strujom?
|
Gdje kupiti kod nas kvalitetne nichicon ili slične low-ESR kondiće? Mijenjao sam nedavno kondiće u svom monitoru, ali nisam mogao naći ništa kvalitetnije, a sa ovima se čuje zujanje kad je na monitoru neka crna slika.
UPDATE: Našao low-ESR kondiće u tevetronu. Imaju nichicon, panasonic, rubicon itd. |
Citiraj:
http://www.hardwaresecrets.com/image...hp?image=12426 |
|
Pokrenuo sam ovo, ako se pogleda bolje slika cijele ploče skinut je jumper s clear cmos i radi toga se ploča nije htjela pokrenuti, kako je to skinuto ne znam.
|
ASRock Prescott 800 aka P4VM800 > http://www.asrock.com/mb/VIA/P4VM800/
Manual > ftp://europe.asrock.com/manual/P4VM800.pdf U normalnom modu i treba biti bez jumpera, makni ga inače će sredit bateriju (ako već nije), sve piše u manualu. Provjeri napon baterije ili je napamet zamjeni novom. Odradio si clear cmos i mobo se uredno inicijalizirala tj. pokrenila, to je obično na vrhu spiska kada "stvar" ne radi. :fiju: |
Dakle clear cmos se radi stavljanjem jumpera, a kad sam vadio bateriju nije se htjelo pokrenuti?
|
Ovisi o pameti mobo, mnoge "traže" ispravnu bateriju da bi proradile kako treba,
moglo bi se reći da je clear cmos procedura nešto drugo. |
Bateriju sam mjerio, ima 3 volti, očito je trebalo stavit taj jumper da se pokrene, ne znam kako drugačije napraviti clear cmos na toj ploči?
|
| Sva vremena su GMT +2. Sada je 20:00. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger