Odgovori

Uređivanje
Staro 24.01.2007., 01:38   #1
crn
The Geek Wants Out

Datum registracije: Feb 2005
Vodič do savršenog zvuka

DISCLAIMER
  • Ovaj vodič pisan je u najboljoj namjeri i obrađuje temu izrade zaštitnih kopija legalno kupljenih audio CDa i njihovog arhiviranja na hard disk računala.

SADRŽAJ
EAC options
DRIVE options
Compression

UVOD
Digitalizacijom zvuka postalo je vrlo jednostavno napraviti identičnu (1:1) kopiju audio CDa popularnim 'ripanjem'. Nažalost tako dobijena kopija iako kvalitetom identična originalu ima dva glavna nedostatka.

Prvi je veličina same datoteke koja zauzima previše mjesta na disku a drugi je nedostatak bilo kakve podrške za tagove u izripanom WAV zapisu što ga čini praktično neupotrebljivim za arhiviranje i katalogiziranje.

Na prvi pogled rješenje oba problema nameće se samo po sebi u vidu MP3 formata. Svoju je popularnost stekao zahvaljujući odličnom omjeru veličine datoteke i kvalitete zvuka i ovisno o stupnju kompresije nudi veliku uštedu prostora. Uz to MP3 ima odličnu podršku za tagove te ga je lako katalogizirati. Nažalost ima i jednu veliku manu a to je da je MP3 tkz. lossy codec odnosno koristi način komprimiranja s gubitkom i zato komprimirana datoteka NIJE identična originalu. Razlika između originalnog i MP3 zapisa proporcionalno dolazi do izražaja ovisno o kvaliteti opreme na kojoj se sluša takav audio zapis. Uz to svako ponovno rekodiranje takvog zapisa dodatno degradira kvalitetu zvuka.

Da bi dobili najbolje iz oba svijeta odnosno identičnu kopiju audio zapisa koja zauzima manje diskovnog prostora od originalnog zapisa a uz to ima i mogućnost katalogiziranja odnosno podršku za tagove moramo se okrenuti tkz. losseless codecima.

Na Hydrogenaudiovoj listi najpopularnijih losseless codeca uvjerljivo vodi FLAC, slijedi ga WavPack i na kraju APE (Monkey's Audio). Svi losseless codeci su zbog svoje bez gubitne naravi kvalitativno isti i u konačnici daju identičnu kopiju originalne datoteke tako da se međusobna usporedba može raditi samo po brzini kodiranja/dekodiranja, 'trošenju' sistemskih resursa i velični izlazne datoteke. Razlike između navedenih codeca tokom vremena svedene su na nijanse i svaki od njih če dobro obaviti svoj posao. Ipak ovaj vodič, iako je univerzalno primjenjiv i na ostale navedene codece, orijentira se na FLAC.

POTREBNI PROGRAMI

EAC - (Exact Audio Copy)
FLAC - (Free Losseless Audio Codec)

• Opcionalno
Accuraterip
foobar2000
LAME

INSTALACIJA i OSNOVNO PODEŠAVANJE

• FLAC - (Free Losseless Audio Codec) je Open Source format za komprimiranje bez gubitka koji uz 30-50% manju veličinu datoteke daje IDENTIČNU kopiju audio zapisa. Popularnost je stekao baš zbog svoga 'otvorenog' karaktera i podrške za razne operativne sisteme: Windows, UNIX (Linux, BSD, Solaris, OS X, IRIX), BeOS, OS/2, i Amigu, tako da je defacto postao neslužbeni standard za losseless kompresiju a u zadnje vrijeme dobija i sve veću podršku proizvođača hardwarea. Iako ne daje najbolju stopu kompresije ni brzinu kodiranja prednost mu je izuzetna lakoća dekodiranja komprimiranog zapisa neovisno o stupnju kompresije i smiješno mala potrošnja resursa što ga čini pogodnim i za slabije strojeve. Instalacija FLACa je trivijalna. Skinite i pokrenite FLAC for Windows with installer sa službene stranice i on će obaviti sav posao. Ako ne želite automatsku instalaciju koja instalira FLAC frontend i dodatne plugine za winamp, neru... itd, skinite zip arhivu u kojoj je samo codec i otpakirajte je u folder po izboru.
  • EAC - (Exact Audio Copy) je besplatni i po mnogima najbolji alat za sigurno ripanje audio CDa. Kompleksan program sa hrpom opcija specijaliziran za kreiranje DOSLOVNO savršenih kopija i iako sama instalacija EACa nije komplicirana dodatno podešavanje zna zbunit početnike baš zbog velikog broja opcija i zato ćemo ga detaljno proći. Prvo skinite i instalirajte Exact Audio Copy V0.95 beta 4 sa službene stranice.
Po završetku instalacije dočekat će nas EAC setup wizard:

kojega ćemo preskočiti i krenuti na ručno podešavanje programa.

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
I probably appear to be a somewhat ordinary,
somewhat average looking fellow.
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.
You see, it is through decades of research and rigorous training that I have crafted this façade of normalcy.

And now, through intense concentration,
I am able to function in a social setting.
I can speak at length with educated people about
pertinent matters of public importance,
such as literature,
or the current political climate in Europe.

I am capable of conversing with you
without ever revealing that just underneath the surface
of this manufactured veneer
there hides an altogether different person.
A monster, some might say.
My alter-ego.
He is the opposite of the image I project.
He is the antithesis of Cool.
He is the LAST person you want to get trapped in a conversation with.

He is The Geek.
The obsessive science fiction movie watching,
comic book collecting,
Monty Python dialogue memorizing,
Dungeons and Dragons playing GEEK
that I struggle daily to keep hidden from the world.

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.
He wants to give you his doctoral dissertation on why
The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension
is the greatest fucking film of all time!

He wants to bitch slap you because
you’ve never seen Big Trouble in Little China.
What? Have you been living in a fucking cave?!

He wants to kick your ass in Star Wars Trivial Pursuit.
And he will.
Because he’s a fucking Geek.

And he wants his toys.
He wants the complete set
in mint condition,
still in the box.
He wants every item on the planet that is even remotely related to Ultraman.
Because Ultraman is Airwolf!

He could give a squirt of piss
about sports or politics or rhetoric.
Such things are of no consequence to him.
What matters is the release date of the next Lord of the Rings movie!

You see, The Geek can’t wait.
The Geek has no patience.
He wants what he wants when he wants it.
And all he wants is stupid shit!

He wants his own Tardis.
He wants his own light saber.
He wants to buy a DeLorean and he wants to drive it 88 miles per hour.

He wants movies.
He wants to see the Director’s Cut.
He wants the impossible to find Japanese bootleg with
6 minutes of never-before-seen footage.

He wants to watch Blade Runner. Again.
He wants to watch Brazil. Again.
He wants to watch A Clockwork Orange.
Again and Again!

But I deprive him of these things, as best I can,
until I can no longer ignore his voice
screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.
I am Bruce Banner. He is the Hulk.
Especially the Hulk from issues #272 to #378.

But no longer!
I am putting a stop to all this nerdy shit right now!
I’m an adult, for Christ’s sake!
And this body isn’t big enough for the both of us.
One of us has to go, and it’s gonna be him.
I banishing the Geek forever to the Phantom Zone,
just like in Superman II !
Because, in the end –
there can be only one.

Zadnje izmijenjeno od: crn. 27.01.2007. u 01:18.
crn je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 01:38   #2
crn
The Geek Wants Out

NAPREDNO PODEŠAVANJE
Opcije u programu su podijeljene na pet osnovnih grupa :
  1. EAC options
  2. DRIVE options
  3. COMPRESSION options
  4. FREED/DATABASE options
  5. WAV EDITOR options
Svaka grupa je dodatno podijeljena na tabove. Dobra stvar je što nam trebaju samo prve četiri grupe i samo neki tabovi
  • Ostavite sve opcije na defaultu ili kao na slici a posebno obratite pažnju na one koje su zaokružene crveno.

1. EAC OPTIONS [F9]

• EXTRACTION

Fill up missing offset samples with silence - uključiti. Kad koristimo korekciju offseta uređaja a uređaj ne podržava overread into lead-in/lead-out s ovom opcijom popunjavamo nedostajuće sample-ove sa tišinom i tako zadržavamo originalnu dužinu pjesme (više o tome poslije pod DRIVE options).
Skip track extraction on read or sync errors - isključiti, u suprotnom će EAC u slučaju greške preskočiti track i neće smanjiti brzinu čitanja da bi ga pokušao ponovo pročitati. Po završetku ripanja u LOG datoteci provjerimo s kojim pjesmama je EAC imao problema (više o tome na kraju vodiča) i preslušamo ih da vidimo jesmo li zadovoljni s rezultatom. Ukoliko pjesme imaju greške ('pop' ili 'click' zvukove) izripamo ih ponovo.
Delete leading and trailing silent blocks - isključiti, u suprotnom će EAC ukloniti tišinu na početku i kraju pjesme pa nećemo dobiti identičnu kopiju.
Lock drive tray during extraction - u slučaju greške zna se desiti da drive ostane zaključan pa je potrebno restartati sistem da bi ga otvorili. Ako vam se to dešava rađe isključite ovu opciju i ne dirajte uređaj dok ripate.
Error recovery quality - za što kvalitetniji rip postaviti na High.

• GENERAL

On unknown CDs, automatically access online freedb database - uključite da bi EAC automatski pri ubacivanju diska skinuo tagove sa freedb servera.
Wait for external compressors - obavezno uključite opciju ako koristite powerdown opciju jer se zna desiti da EAC završi sa ripanjem a kompresiranje se još odvija u pozadini.

• TOOLS

Automatically write status report on extraction - uključiti da bi EAC automatski kreirao log file po završetku ripanja.
On extraction, start external compressors queued in the background - uključiti da bi komprimiranje moglo započeti paralelno s ripanjem. Ako imate neki dualcore procesor postavite vrijednost na 2 jer iako FLAC nema dualcore podršku pomoću ove opcije EAC može pokrenuti više instanci kompresora i tako ubrzati kompresiju, u suprotnom ostavite na 1.
Do not open external compressor window - uključiti ako ne želite da EAC otvara dodatni prozor za kompresor. U tom slučaju treba obratiti pažnju na statusni redak u kojem piše da li je koji proces ostao pokrenut jer iako EAC prijavi da je ripanje gotovo kompresor može još raditi u pozadini.
Activate beginner mode, disable all advanced features - OBAVEZNO ostaviti isključeno da imamo pristup svim opcijama.

• NORMALIZE - Obavezno ISKLJUČITI ako želite identičnu kopiju. Iako normalizacija dobro dođe za izjednačavanje nivoa zvuka u pjesmama sa različitih CDa ona mijenja originalni zapis i tako cijela priča o svršenom zvuku pada u vodu
  • CATALOG - nebitno za ripanje
  • FILENAME

Naming Scheme - određuje naziv i strukturu datoteka na disku pa tako

%A - %C (%Y) \ %N. %T

postaje

Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon (1973) \ 03. Time

• DIRECTORIES
Ask every time - uljučite ako želite da vas EAC svaki put pita gdje želite spremiti podatke, u suprotnom isključite
Use this directory - uključite ako ripate uvijek u isti folder, u suprotnom isključite

• WRITE - nebitno za ripanje
  • INTERFACE

Po defaultu EAC koristi Native Win32 interface ali ako želite (ili imate problema s ripanjem) možete dodati neki drugi... npr. NERO ima svoj vlastiti ASPI i da bi ga koristili dovoljno je kopirati WNASPI32.DLL iz Nerovog foldera u EACov i resetirati EAC.

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.
You see, it is through decades of research and rigorous training that I have crafted this façade of normalcy.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Oglasni prostor
Oglas

Oglas
Staro 24.01.2007., 01:39   #3
crn
The Geek Wants Out

2. DRIVE OPTIONS [F10]
EXTRACTION METHOD

Detect Read Features - Klikom na ovaj gumb EAC će analizirati vaš uređaj...

...i na osnovu dobijenih podataka odrediti postavke ripanja.

• Detektirane (defaultne) postavke

Secure Mode - uključeno, postavio EAC
Drive has 'Accurate Stream' feature - uključeno, postavio EAC
Drive caches audio data - isključeno, postavio EAC
Drive is capable of C2 - uključeno, postavio EAC

• Sigurne postavke *
Secure Mode - uključiti
Drive has 'Accurate Stream' feature - uključiti
Drive caches audio data - uključiti radi sigurnosti. Naime EAC svaki sektor sa CDa čita dva puta i uspoređuje podatke i ako se podaci ne slažu čita ih ponovo. Kad uređaj koristi cachiranje podaci koje EAC dobije pri drugom prolazu su iz cachea a ne sa CDa i kontrola podataka više ne radi. Uključivanjem ove opcije dajemo do znanja programu da uređaj cachira podatke i sada će EAC svaki put isprazniti cache prije drugog prolaza i dobiti točne rezultate. Ova opcija produžava vrijeme ripanja ali daje na sigurnosti.
Drive is capable of C2 - isključiti radi sigurnosti. Većina novih uređaja ima ugrađen 'C2 error correction' tako da EAC više ne mora čitati podatke dva puta radi usporedbe već se oslanja na informacije koje mu daje hardware što drastično ubrzava ripanje. Problem je što neki uređaji 'lažno' prijavljuju tu opciju ili im je loše implementirana pa je radi sigurnosti isključimo i koristimo EAC za kontrolu podataka. I ova opcija produžava vrijeme ripanja ali daje na sigurnosti.
  • Ako želite koristiti C2 opciju da bi ubrzali ripanje a niste sigurni da li vaš uređaj dobro obavlja svoj posao postoje dva načina za testiranje C2 podrške.
  • Prvi je ugrađen u sam EAC. Potrebno je ubaciti oštećeni (izgrebani) CD u drive i klikom na Examine C2 Feature EAC će analizirati uređaj. Ako ne pronađe ni jednu C2 grešku znači da uređaj 'laže' i da uopće nema C2 podršku ili da je toliko loše implementirana da ne može pronači grešku čak ni na oštećenom CDu.
  • Drugi puno temeljitiji je korištenjem Accuraterip programa. Nakon instalacije dMC-Accuraterip.exe potrebno je kopirati accuraterip.dll iz c:\program files\illustrate\dbpoweramp u EAC folder i pokrenuti EAC. Osim toga potrebno je imati neki od referentnih CDa koji se nalaze u online bazi a s obzirom da je u bazi preko 20000 CDa to ne bi trebao biti problem (pokušajte sa poznatijim izvođačima, kod mene je npr. odmah pronašao 'Beatles - 1967-1970 Disc 2'). Po pokretanju EACa Accuraterip će izbaciti poruku da je pronašao referentni CD i na osnovu njega automatski podesiti offset uređaja i preporučiti da izripate taj CD da bi napravio usporedbu sa online podacima. Ne zaboravite uključiti C2 opciju i nakon ripanja dobit ćete ocjenu točnosti gdje npr. [confidence 52] znači da je još 52 ljudi dobilo iste rezultate. U pravilu sve preko 2-3 se smatra zadovoljavajučim i ukoliko s par različitih referentnih CDa dobijete dobre rezultate možete biti prilično sigurni da vaš uređaj ima dobru implementaciju C2.
  • Mala napomena, ukoliko instalirate Accuraterip i on podesi offset, opcije za podešavanje offseta u EACu su onemogućene.
* Sigurne postavke pružaju največu točnost pri ripanju ali ga istovremeno i znatno produžavaju. Na vama ostaje da sami odlučite da li je vaš uređaj dovoljno kvalitetan da bi mu povjerili kontrolu grešaka ili ćete 'igrati na sigurno' i koristiti isključivo programske funkcije. Osobno preferiram Sigurne postavke bez obzira na produženo vrijeme ripanja jer su neslužbeni standard za kvalitetan rip koji obavezno uključuje i log file.

• DRIVE

Drive read command - autodetect

• OFFSET/SPEED

Use read sample offset correction value - uključiti. Glava za čitanje na CD uređajima se ne pozicionira jednako na svakom uređaju stvarajući pomak (tkz. offset). Za obične podatkovne CDe to nije problem jer svaki sektor na disku ima svoju adresu zapisanu u TOCu (Table of Contents) ali kod Audio CDa to nije slučaj pa se dešava da uređaj prilikom čitanja podataka 'preskoči' par sample-ova. Ako je offset negativan - uređaj počinje čitati CD 'prerano' i nedostaju sample-ovi sa kraja diska a ako je pozitivan - znači da uređaj počinje čitati CD 'prekasno' i nedostaju sample-ovi sa početka diska. Ako uređaj podržava Accurate Stream (a svi noviji uređaji uglavnom podržavaju) ta vrijednost je ista za isti model uređaja i može se ispraviti. Ukoliko EAC nije nije detektirao offset vašeg uređaja i niste instalirali Accuraterip možete ga ručno upisati koristeći vrijednost iz Accurateripove tablice. Ukoliko vaš uređaj nije u tablici offset se može izračunati koristeći Detect read sample offset correction i neki od referentnih CDa iz online baze.
  • Na kraju samo da napomenem da su offset vrijednosti uređaja jako male, tako npr. offset od 48 sample-ova (koliki je na mom NECu) traje 0.00108843 sec (1.08 milisec !!!) što je apsolutno neprimjetno i cijela ova priča slobodno se može ignorirati ali za neke čistunce koji teže savršeno identičnim kopijama to je najvažnija stvar na svijetu. U svakom slučaju 'Od viška glava ne boli' pa ako je vaš uređaj podržan uključite tu opciju i upišite vrijednost offseta za vaš uređaj.
Overread into Lead-In and Lead-Out - Ova opcija je vezana za korekciju offseta i omogučava uređaju da pozicionira glavu unutar Lead-IN i Lead-OUTa diska. Ako je EAC prijavio da vaš uređaj podržava ovu opciju uključite je u suprotnom je ostavite isključenu. Vodite računa da u tom slučaju uključite Fill up missing offset samples with silence pod EAC > EAC options > Extraction da bi zadržali originalnu dužinu pjesme.
Allow speed reduction during extraction - uključiti tako da EAC može automatski prilagođavati brzinu čitanja
CD-Text Read capable drive - uključiti

• GAP DETECTION

Gap/Index retrieval method - A, B, C gdje je A najbrža a C najsporija - odaberite onu koja vam odgovara
Detection Accuracy - Secure ili Accurate

• WRITER - nebitno za ripanje

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Staro 24.01.2007., 01:40   #4
crn
The Geek Wants Out

3. COMPRESSION options [F11]
  • WAVEFORM - nebitno za ripanje
  • EXTERNAL COMPRESSION
Sve dosada napisano je univerzalno primjenjivo za bilo koji format kodiranja. Ovo je jedini dio vodiča koji se razlikuje ovisno o odabranom formatu i iako je glavna tema ovoga vodiča losseless kompresija u FLAC, zbog velike popularnosti dotaknut ćemo se i postavki za MP3.
  • FLAC

Use external compression
- uključite
Parametar passing scheme - User defined encoder
Use file extension - .flac
Program including path - odaberite flac.exe (C:\Program Files\FLAC\Flac.exe)
Additional Command Line Options
Citiraj:
-8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -T "comment=EAC (Secure Mode)" %s
-V (--verify) - Verify the encoding process. Ova opcija kreira paralelni proces koji dekodira izlazne podatke i uspoređuje ih s originalom. Ako se podaci ne poklapaju zaustavlja kodiranje s porukom o grešci. Ova postavka produžava vrijeme kodiranja ali daje na sigurnosti jer garantira da su kodirani podaci IDENTIČNI originalu.

-8 (--compression-level-8) - Ova opcija određuje najveći stupanj kompresije i daje najmanju veličinu izlazne datoteke. Uvijek koristite ovu opciju osim ako imate slabiji stroj i komprimiranje vam traje predugo. U tom slučaju pokušajte smanjiti stupanj kompresije (-5 je defaultna vrijednost) i tako ubrzati proces komprimiranja na uštrb veličine datoteke.
Citiraj:
-0, --compression-level-0 Synonymous with -l 0 -b 1152 -r 2,2
-1, --compression-level-1 Synonymous with -l 0 -b 1152 -M -r 2,2
-2, --compression-level-2 Synonymous with -l 0 -b 1152 -m -r 3
-3, --compression-level-3 Synonymous with -l 6 -b 4608 -r 3,3
-4, --compression-level-4 Synonymous with -l 8 -b 4608 -M -r 3,3
-5, --compression-level-5 Synonymous with -l 8 -b 4608 -m -r 3,3
-6, --compression-level-6 Synonymous with -l 8 -b 4608 -m -r 4
-7, --compression-level-7 Synonymous with -l 8 -b 4608 -m -e -r 6
-8, --compression-level-8 Synonymous with -l 12 -b 4608 -m -e -r 6

--fast Fastest compression synonymous with -0
--best Highest compression synonymous with -8
-T - Ova opcija kreira FLAC tagove
  • Za usporedbu na A64 X2 3800+ komprimiranje sa najvećim stupnjem kompresije traje puno kraće nego sam proces ripanja CDa

Bitrate - nebitno
Delete WAV after compression - uključite
Use CRC check - isključite
Add ID3 tag - isključite jer koristimo vlastite tagove u komandnoj liniji
Check for external compression return code - uključite da bi EAC mogao primati poruke o grešci od kompresora
High / Low quailty - nebitno

• LAME
Ovaj dio podrazumijeva da već imate LAME v3.97 , pa ukoliko to nije slučaj prvo skinite codec sa službene stranice i instalirajte ga. Sve postavke odnose se na v3.97 pa ako koristite neku drugu verziju provjerite da li odgovaraju i za nju.

Use external compression
- uključite
Parametar passing scheme - User Defined Encoder
Use file extension - .mp3
Program including path - odaberite lame.exe (C:\Program Files\Lame\Lame.exe)
Additional Command Line Options
Odaberite neku od slijedećih postavki koje su kvalitativno iste (-V 2 --vbr-new) i odgovaraju varijabilnoj stopi od ~190 kbps koja je dovoljna za ugodno slušanje uz malo zauzeće prostora na disku. Postavke se razlikuju samo po tipu tagova koje kreiraju
Citiraj:
No Tags: -V 2 --vbr-new %s %d

ID3v1: -V 2 --vbr-new --id3v1-only --ta "%a" --tt "%t" --tg "%m" --tl "%g" --ty "%y" --tn "%n" %s %d

ID3v2: -V 2 --vbr-new --id3v2-only --pad-id3v2 --ta "%a" --tt "%t" --tg "%m" --tl "%g" --ty "%y" --tn "%n" %s %d

ID3v1 and ID3v2: -V 2 --vbr-new --add-id3v2 --pad-id3v2 --ta "%a" --tt "%t" --tg "%m" --tl "%g" --ty "%y" --tn "%n" %s %d

Automatic: -V 2 --vbr-new --ta "%a" --tt "%t" --tg "%m" --tl "%g" --ty "%y" --tn "%n" %s %d
Ovo su preporučene stope sa Hydrogenaudio foruma za kodiranje u MP3 format ovisno o namjeni datoteke :
  • Best quality: "archiving"
-b 320 ova postavka daje najkvalitetniju moguću izlaznu datoteku ali bez obzira na kvalitetu to je još uvijek lossy datoteka i za arhiviranje je puno bolje korisititi neki od losseless codeca
  • High quality: HiFi, home or quiet listening
-V3 --vbr-new (~175 kbps), -V2 --vbr-new (~190 kbps), -V1 --vbr-new (~210 kbps) ili -V0 --vbr-new (~230 kbps).
  • Portable: background noise and low bitrate requirement, small sizes
-V6 --vbr-new (~115 kbps), -V5 --vbr-new (~130 kbps) ili -V4 --vbr-new (~160 kbps)
Bitrate - nebitno
Delete WAV after compression - uključite
Use CRC check - isključite
Add ID3 tag - isključite jer koristimo vlastite tagove u komandnoj liniji
Check for external compression return code - uključite da bi EAC mogao primati poruke o grešci od kompresora
High / Low quailty - nebitno

• OFFSET
Use offset detection for encoding and decoding - isključite

• ID3 TAG
Isključite sve jer koristimo vlastite tagove u komandnoj liniji

4. FREEDB / DATABASE options [F12]

• FREEDB

Upišite email (ne mora biti pravi) i kliknite na Get active freedb server list
On a connection error, retry query... - uključite

• Local freedb - nebitno
  • Export - nebitno

5. SNIMANJE POSTAVKI u PROFIL
EAC > Profiles > Save profile [Shit + F2]

Nakon svega ostaje nam samo još jedna stvar a to je snimanje postavki u profil i gotovi smo sa podešavanjem programa
Na ovaj način možemo snimiti posebne profile za razne formate MP3, APE , WAVPACK... ili za razne metode ripanja i po potrebi vrlo jednostavno mijenjati postavke programa.

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Staro 24.01.2007., 01:40   #5
crn
The Geek Wants Out

6. IZRADA ZAŠTITNE KOPIJE Cda
  • Za potrebe ovog vodiča korišten je Audio CD:
Beatles - 1962-1966 Disc 2 (1993)

• PRIPREMA
Ubacite CD u drive i pokrenite EAC. Ako ste sve pravilno podesili
EAC će se automatski spojiti na freedb server, pokupiti tagove sa neta
i dočekat će vas nešto poput ovoga:

Ukoliko je instaliran, Acuraterip će provjeriti nalazi li se CD u njegovoj online bazi i ako ga nađe u donjem desnom uglu pojavit će se indikator.
Primjetite još da je GAP polje nepoznato ('unknown') jer EAC ne pretpostavlja unaprijed da je razmak između pjesama standarnih 2 sec nego koristi posebnu opciju za detektiranje razmaka.
  • Pritisnite Action > Detect Gaps ili F4 i EAC će analizirati CD i utvrditi točan razmak (GAP) između pjesama i nakon toga smo spremni za ripanje. Jedna napomena, ako traženje razmaka traje predugo (duže od par sekundi po pjesmi) promijenite način detekcije razmaka pod Drive options > Gap Detection > Detection method
  • RIPANJE
Dva su osnovna načina na koji možemo izripati CD :

1. Ripanje audio CDa 'pjesmu po pjesmu'

Ovo je standardni način ripanja pri kojemu se jedna pjesma (track) sa CDa kopira u jednu datoteku na disku i pogodan je za preslušavanje pjesama, kopiranje, pravljenje kompilacija i općenito za svakodnevnu upotrebu.
Za ripanje CDa i automatsko komprimiranje kliknemo na :
  • Action > Copy Selected Tracks -> Compressed... ili pritisnemo Shift+F5 ili kliknemo na MP3 ikonu na toolbaru.
Ako smo prilikom konfiguracije odredili folder u koji ćemo spremati podatke ripanje počinje odmah u suprotnom EAC će nas prvo pitati gdje želimo snimiti podatke i nakon što stisnemo Save ripanje počinje :
  • Obratite pažnju na zauzeće obje jezgre procesora zbog pokrenute dvije instance kompresora i smiješno malu potrošnju memorije. Nakon par minuta (ovisno o postavkama to može biti od 2-3 min pa sve do 10-15 min) ripanje je gotovo i dobijamo izvještaj o uspješnosti a ako je instaliran Accuraterip i njegovu poruku sa ocjenom točnosti ripanja. Pošto smo u opcijama već stavili da EAC automatski snima LOG* datoteku nije je potrebno ručno kreirati i samo stisnite OK.

• Konačan rezultat je IDENTIČNA kopija audio CDa komprimirana sa FLAC-om koja zauzima 189 Mb
  • Za usporedbu isti album izripan u WAV bez komprimiranja zauzima 319 Mb
  • Action > Copy Selected Tracks -> Uncompressed... ili pritisnemo F5 ili kliknemo na WAV ikonu na toolbaru.
  • A izripan u MP3 pomoću Lame.exe (koristeći -V 2 --vbr-new postavke) zauzima 45 Mb

*LOG datoteka

U postavkama smo označili opciju automatskog kreiranja log datoteke i u njoj je detaljna analiza ripanja. Otvorite je sa notepadom i ako vaš ispis izgleda poput ovoga možete biti sigurni da je posao obavljen kako treba. Obratite pažnju da iako neke pjesme nemaju Track quality 100% nego recimo 99.7% na kraju loga ipak piše No errors occured. Taj podatak ne utječe na kvalitetu ripanja i samo nam govori da EAC nije uspio pročitati podatke 'iz prve' nego da je morao ponoviti čitanje ali da su podaci ipak uspješno kopirani. Preslušajte 'sumnjive' pjesme pa ako niste zadovoljni rezultatom očistite CD i/ili pustite uređaj da se ohladi (ako ripate više diskova uzastopno) i pokušajte ponovo izripati samo te pjesme.
Citiraj:
EAC extraction logfile from 20. January 2007, 0:53 for CD
The Beatles / 1962-1966 (Disc 2)

Used drive : _NEC DVD_RW ND-3520A Adapter: 2 ID: 0
Read mode : Secure with NO C2, accurate stream, disable cache
Read offset correction : 48
Overread into Lead-In and Lead-Out : No

Used output format : C:\Program Files\FLAC\flac.exe (User Defined Encoder)
192 kBit/s
Additional command line options : -8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" -T "comment=EAC (Secure Mode)" %s

Other options :
Fill up missing offset samples with silence : Yes
Delete leading and trailing silent blocks : No
Installed external ASPI interface

Track 1
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\01.Help!.wav

Pre-gap length 0:00:02.33

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC 9359419E
Copy OK

Track 2
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\02.You've Got To Hide Your Love Away.wav

Pre-gap length 0:00:02.22

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC 8D3364AD
Copy OK

Track 3
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\03.We Can Work It Out.wav

Pre-gap length 0:00:02.55

Peak level 85.2 %
Track quality 99.9 %
Copy CRC 4367DF96
Copy OK

Track 4
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\04.Day Tripper.wav

Pre-gap length 0:00:01.53

Peak level 97.6 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC 2AB5EBD6
Copy OK

Track 5
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\05.Drive My Car.wav

Pre-gap length 0:00:02.22

Peak level 97.1 %
Track quality 99.9 %
Copy CRC CECED435
Copy OK

Track 6
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\06.Norwegian Wood (This Bird Has Flown).wav

Pre-gap length 0:00:01.35

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC 0B50C9CE
Copy OK

Track 7
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\07.Nowhere Man.wav

Pre-gap length 0:00:01.48

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC E8A32512
Copy OK

Track 8
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\08.Michelle.wav

Pre-gap length 0:00:01.32

Peak level 66.5 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC D2AB4F7F
Copy OK

Track 9
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\09.In My Life.wav

Pre-gap length 0:00:01.70

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC B80B9229
Copy OK

Track 10
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\10.Girl.wav

Pre-gap length 0:00:01.55

Peak level 97.7 %
Track quality 99.9 %
Copy CRC 6A6BC437
Copy OK

Track 11
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\11.Paperback Writer.wav

Pre-gap length 0:00:00.65

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC 87A94371
Copy OK

Track 12
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\12.Eleanor Rigby.wav

Pre-gap length 0:00:02.00

Peak level 69.8 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC F37159F2
Copy OK

Track 13
Filename H:\Music\Loseless\The Beatles - 1962-1966 (Disc 2) (1993)\13.Yellow Submarine.wav

Pre-gap length 0:00:02.73

Peak level 97.7 %
Track quality 100.0 %
Copy CRC 817F7B41
Copy OK

No errors occured

End of status report

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.

Zadnje izmijenjeno od: crn. 24.01.2007. u 11:37.
Staro 24.01.2007., 01:41   #6
crn
The Geek Wants Out

2. Ripanje audio CDa u jednu datoteku sa CUE sheetom
Na ovaj način sve pjesme sa CDa su snimljene u jednu WAV datoteku a informacije o pjesmama su zapisane u posebnoj datoteci tkz. CUE sheetu.
(Inače CUE sheet je obična ASCI datoteka sa nastavkom *.cue i možete je otvoriti sa npr. notepadom)
  • Action > Copy Image & Create CUE sheet -> Uncompressed... ili pritisnemo Alt +F7 ili kliknemo na IMG ikonu na toolbaru.
Eac će nas pitati gdje želimo snimiti WAV datoteku a nakon toga automatski detektirati razmak između pjesama (ako nismo to već napravili sa F4) i početi sa ripanjem:

Po završetku ripanja na disku ćemo imati dvije datoteke (odnosno tri ako smo kreirali log) :

• Ako želimo arhivu držati na hard disku radi uštede prostora možemo kreirati komprimiran image:
  • Action > Copy Image & Create CUE sheet -> Compressed...
Postupak je isti samo što će konačan rezultat biti image file komprimiran u FLACu.
  • VAŽNO
Zbog buga u programu, EAC prilkom kreiranja komprimiranog imagea kreira dvostruke nastavke datoteka pa je potrebno ispraviti ime datoteka i editirati CUE file inače image neće biti ispravno prepoznat:

• Ovaj način ripanja je posebno pogodan za live albume ili albume klasične glazbe odnosno za sve albume koji nemaju standardnu podjelu na pjesme ali i za arhiviranje 'običnih' albuma jer ovako kreiran image zadržava osim kvalitete i strukturu originalnog CDa. Foobar će bez problema prepoznati CUE sheet kao album s pjesmama kojima možemo mijenjati tagove, premotavati ih, preskakati s pjesme na pjesmu odnosno manipulirati s njima kao i sa bilo kojim običnim albumom. Ako imamo instaliran Nero možemo snimiti ovaj image direktno iz foobara preko CDwrite plugina jer Nero prepoznaje ovakav CUE sheet kao image file spreman za snimanje. EAC ovako izripani album može uvijek naknadno razdvojiti na pjesme (Tools > Split WAV by CUE sheet), komprimirati ga (Tools > Compress WAVs), snimiti na CD... a sve to bez gubitka kvalitete itd itd. Desetak ovako izripanih albuma možemo snimiti na jedan DVD medij i imati backup originala spremnih za vračanje u originalni oblik klikom miša...

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Staro 24.01.2007., 01:42   #7
crn
The Geek Wants Out

• ZA KRAJ (malo o PCu kao izvoru zvuka)
Kao što sam napomenuo u uvodu razlika između lossy i losseless formata proporcionalno dolazi do izražaja kako raste kvaliteta opreme na kojoj se sluša audio zapis. Ako vam je zvučna kartica spojena na obične PC zvučnike teško ćete primjetiti razliku između dobro kodiranog MP3 zapisa (> 192 KB/s) i originalnog (WAV ili FLAC) zapisa. Iako je, dugoročno gledano, uvijek dobro imati zaštitnu kopiju CDa cijela ova priča ima smisla tek kad spojite zvučnu karticu digitalno na vanjski receiver koji je po mogučnosti spojen na kvalitetne zvučnike i prepustite njima dekodiranje i reprodukciju audio zapisa daleko od smetnji unutar računala. U tom slučaju (opet ovisno o kvaliteti opreme) razlike znaju biti drastične do te mjere da se zapitate jesu li to uopće iste pjesme koje ste slušali do tada.

Za najbolje rezultate potrebne su vam tri stvari

1. Zvučna kartica sa digitalnim izlazom koja podržavatkz. S/PDIF passthrough audio signala odnosno kartica koja je u stanju prenijeti signal u neizmjenjenom obliku do vanjskog receivera tkz bit-perfect kartica. Nažalost sve popularne Creative kartice kao i večina integriranih AC97 kartica nisu bit-perfect jer bez obzira na postavke u driverima UVIJEK rade interni resampling 44100 Hz > 48000 Hz i tako mijenjaju originalni signal.
  • Sve profesionalne i poluprofesionalne kartice imaju tu mogučnost a od pristupačnijih to su:
ESI Juli@
ESI / AUDIOTRACK MAYA44
AUDIOTRACK Prodigy 7.1
M-Audio Audiophile 2496 (Postavke)
M-Audio Revolution 5.1
M-Audio Revolution 7.1
Terratec Aureon 7.1
EMU 0404
Creative X-Fi*

a od integriranih rješenja zasad imamo:
ALC880
ALC882

* Molio bi vlasnike navedenih kartica da potvrde bit-perfect playback (a posebno vlasnike X-Fi kartica) kao i vlasnike nekih drugih modela koji imaju tu mogučnost da mi se jave na PM pa ću ih uvrstiti u listu.
2. Lossless izvor zvuka (originalni WAV zapis ili zapis komprimiran nekim od losseless codeca)
3. foobar2000 - po mnogima najbolji player audio sadržaja. Za detalje o instalaciji i podešavanju foobara pročitajte Vodič za foobar2000 u 13 slika
  • Prvo u driverima aktivirajte S/PDIF izlaz. Ovo su primjeri za Audigy2 ZS i Realtek AC97 (ALC850) karticu :
  • Nakon toga u foobaru ovisno o vašoj kartici odaberite odgovarajući Kernel Streaming plugin i OBAVEZNO isključite sve DSP plugine :
Resetirajte foobar i pokrenite vašu omiljenu pjesmu. Ako ste 'blagoslovljeni' sa nekom od bit-perfect kartica na receiveru bi trebalo pisati PCM/stereo/44.1 kHz (ili nešto slično ovisno o modelu receivera) a u suprotnom dobit će te 'next best thing' odnosno signal resampliran na 48 kHz... nažalost tu ne možete više ništa napraviti i ako ste pravi audiofil već ste počeli tražiti novu karticu
  • Jedna napomena u vezi DTS audio zapisa
Audio DTS (glazbeni CD) iako višekanalan sampliran je na standardnih 44.1 kHz i resampliranje ga uništi odnosno receiver ga više ne prepoznaje kao DTS pa iz zvučnika dobijamo šum. Da bi ipak mogli slušati takav CD koristimo analogne izlaze. Foobar ima DTS plugin i pomoću njega možemo analognim putem preko receivera čuti sve kanale.

• Jedna napomena u vezi igara ('ili kako imati i jare i pare')
Večina kartica prilikom aktiviranja S/PDIF izlaza automatski onemogući analogne izlaze a pošto ni jedan vanjski receiver nije u stanju prepoznati EAX koji vam treba za igre morate u driverima svaki put isključiti S/PDIF i/ili žonglirati sa kabelima kad se želite igrati. Rješenje problema je u korištenju dvije zvučne kartice. Jednu za igre i sistemske zvukove a drugu za filmove i muziku. Većina novih matičnih ploča dolazi sa integriranom zvučnom karticom pa je jedno od mogućih rješenja da nju spojite digitalno na receiver (koaksijalnim ili optičkim kabelom ovisno o izlazima na kartici):

Nabavite dodatnu karticu za igre (tu je Creative najbolji (ili bolje reći jedini) izbor s obzirom da je 'izmislio' EAX koji je postao defacto standard ) i nju spojite analogno na receiver pomoću tri 3.5mm > RCA stereo kabela:

Tu dodatnu karticu postavite kao defaultnu karticu u windowsima, u playerima označite da koriste integriranu karticu a u filterima koje koristite za playback postavite da ne dekodiraju signal nego da ga šalju na S/PDIF izlaz. Na slici je primjer za neke od njih.

Na ovaj način sve sistemske zvukove i igre po defaultu dekodira dodatna kartica (u gornjem primjeru Audigy2 ZS) i šalje analogno na receiver koji taj već dekodirani signal raspoređuje na zvučnike a sve multimedijalne sadržaje (filmove i muziku) integrirana kartica (u gornjem primjeru Realtek AC97) 'neobrađeni' signal samo proslijeđuje do receivera koji ga dekodira i šalje ga na zvučnike.
  • Toliko za ovaj put, nadam se da će vam ovaj vodič pomoći na putu do 'savršenog' zvuka a za vas koji ste izdržali do kraja jedan mali bonus - PUMP IT

IZVORI

Suggested EAC settings for FLAC, Lossless Archiving - Hydrogenaudio forum
Exact Audio Copy Tutorials - The Coaster Factory
Create a lossless back-up with EAC and Flac - wiki.hydrogenaudio
EAC Guides - wiki.hydrogenaudio
Audio data compression - wikipedia
LAME - wiki.hydrogenaudio
FLAC Documentation - flac.sourceforge.net
FAQ: What is Bit-Perfect? - mp3car.com
Your Sound Card Will Only Take You So Far - Audioforums.com
Digital Connections, SPDIF and Dolby Digital Info - forums.creative.com
Is The X-fi Series Capable Of 1:1 Audio Play Back? - forums.creative.com
Realtek ALC850 kernel streaming - Hydrogenaudio forum
Intel High Definition Audio tests by the example of the Realtek ALC880 codec - Digit-Life
Audio FAQ - forum.doom9.org

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.

Zadnje izmijenjeno od: crn. 27.01.2007. u 17:47.
Staro 24.01.2007., 02:02   #8
Matth€w
Premium
Moj komp

Datum registracije: Apr 2006
Svaka čast, treba to znati napisati, uložiti trud

I pročitati
Matth€w je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 02:05   #9
kalixius
...carpe diem...

Datum registracije: Jun 2006
treba ovo staviti kao STICKY.

svaka čast,crni! (opet)
kalixius je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 05:03   #10
joolka
music freak

Datum registracije: Jan 2004
...svaka cast,sticky i reputacija ti ne gine
Oglasni prostor
Oglas

Oglas
Staro 24.01.2007., 06:52   #11
svebee
/

Datum registracije: Oct 2006
crn svaka ti dala : flyingey

opširnijeg tutoriala nisam videl zbilja je ovo za svaku pohvalu al nemrem više reputacije ti dat - "You must spread some reputation around before giving it to crn again" - to sve govori : roller :

sad poslije škole se idem bacit na ovo čitanje i ripanje - zbilja ovo je nevjerojatno

btw. lijep dizajn topica
svebee je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 07:12   #12
pogi
aka Mali Mirko
Moj komp

Datum registracije: Nov 2001
Savršeno.....samo mali prijedlog. Možda bi bolje pasalo da je ovo stiki pod "Audio,VIdeo,DVD" forumom
Verifikacija poštenog trgovca #1, #2, #3, #4, #5, #6, #7, #8, #9
pogi je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 07:13   #13
tor
Administrator
Moj komp

Datum registracije: Nov 2001
Bravo, jako lijepo.
Nego, bilo bi zgodno da skloniš konkretna imena izvođača i albuma pa da to zakačim. Ovako i nije baš skroz OK, a milim da imena nisu bitna za cijelu priču.
Inače, svaka čast još jednom.

I da, ne bi li bilo bolje da je ovo pod audio video?
tor je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 07:55   #14
TomG
®

Datum registracije: Jan 2006
svaka čast,bravo za trud...
TomG je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 07:59   #15
SniperWolf
Premium

Datum registracije: Jun 2005
Vrlo opsirno .. svaka cast
Staro 24.01.2007., 09:13   #16
Bran
nemam kaj napisati

Datum registracije: May 2003
Korisno. Prije nisam obraćao pažnju na to. Sad sam se malo zamislio.

Bran je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 11:02   #17
Costa

Datum registracije: Aug 2003
Svaka čast
Prebacite ovo na Audio, video pa ću staviti kao sticky.
Costa je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 11:11   #18
Jelc
Super Moderators

Datum registracije: May 2002
Citiraj:
Autor tor Pregled postova
Bravo, jako lijepo.
Nego, bilo bi zgodno da skloniš konkretna imena izvođača i albuma pa da to zakačim. Ovako i nije baš skroz OK, a milim da imena nisu bitna za cijelu priču.
Inače, svaka čast još jednom.

I da, ne bi li bilo bolje da je ovo pod audio video?
Pa, upravo su nam nabili namet na koješta, između ostalog i na rađenje kopija orginalnih CD/DVD-a.

Ne znam zakaj nije to odmah puknuo u Audio, Video, DVD.

Citiraj:
Autor Costa
Prebacite ovo na Audio, video pa ću staviti kao sticky.
Napravljeno

Phenom X4 9850 BE&OCZ Gladiator MAX/DFI 790FXB-M2RSH/2x1GB SuperTaljent CL4/Sapphire 5850&AVerTV Hybrid Speedy/WD 320GB/Bare 120GB/500GB/Zamzung F3 1TB/Zamzung SE-S184/Corsair TX650W/Zamzung 205BW/TerraTec SiXPack 5.1+/Klipsch ProMedia 2.1

Amiga 1200 HD/DELL externi floppy :-)/Commodore 1084S
Jelc je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 11:30   #19
crn
The Geek Wants Out

Citiraj:
Autor Jelc Pregled postova
Pa, upravo su nam nabili namet na koješta, između ostalog i na rađenje kopija orginalnih CD/DVD-a.

Ne znam zakaj nije to odmah puknuo u Audio, Video, DVD.

Napravljeno
ma vodič za foobar je bio pod 'aplikacije' pa je i ovo išlo tamo nekako po inerciji... ali nou frks može i ovako

Što se tiče naziva CDa, on je legalno kupljen i zakonski smijem napraviti zaštitnu kopiju tako da ne vidim zašto bi to smetalo : stoopid
Ako je to ipak problem mogu maknuti sliku omota i napomenu o CDu, ali da bi ostale slike u vodiču imale smisla moram koristiti neki CD...

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Staro 24.01.2007., 11:30   #20
nicko

A crn legendo....tko drugi nego ti

Ali imam jedno pitanje sada (ko i uvijek ):

Integruša mi je ALC882, po ovome ispada da je bolje da spojim receiver na integrušu, nego Audigy 4??

Hmm....po ovome mi se ne čini baš da ima bit-perfect

nicko je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 11:38   #21
-POP-
Eddie
Moj komp

Datum registracije: Mar 2004
Umorio sam se samo dok sam skrolao. Svaka ti dala za ovo!

Intel E5450 E0 @455X9=4005MHz 1.36V // H2O Corsair H100 @low
Asus P5Q-E P45 @1.2V @Ket's 2101 bios
4X2Gb G.Skill 4GBPQ @890MHz 15-5-5-5 1.82V
Gigabyte HD5850 1Gb @960/5100MHz 1.088V @Scythe Musashi
Samsung 250GB 850 EVO // Seagate 3000GB DM001 // Samsung 500GB T166S @2X Scythe Himuro
Lian Li PC-P50 ArmorSuit // Corsair VX450W // DVD-RW LG GH24NSB0
White Shark Commandos @red switch // Logitech MX518 @blue led
AOC Q3279VWF 31.5"

Rotel RC972 // 2X Rotel RB971 @bridged // Audio Epilog Peyote // Raiz Peyote stands
M2Tech Young DSD DAC // Audioperformance Power Supply by Apparatus
Ixos Gamma Geometry 6003 // Transparent Audio The Link 200 // Kimber PBJ
Nobsound NS-01G PRO // Acoustic Energy AE100² // Asus Xonar U7 // Ixos XHS243W
Sony KD-65XH9096 // Nvidia Shield (2017) // Logitech Z-5500 sub & Focal Sib satellites
Logitech Z-10 // Logitech Z-2300 // Sennheiser HD205
-POP- je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 12:01   #22
crn
The Geek Wants Out

Citiraj:
Autor nicko Pregled postova
A crn legendo....tko drugi nego ti

Ali imam jedno pitanje sada (ko i uvijek ):

Integruša mi je ALC882, po ovome ispada da je bolje da spojim receiver na integrušu, nego Audigy 4??

Hmm....po ovome mi se ne čini baš da ima bit-perfect

Za to sam i rekao da provjerite jer jedno je ono što piše na netu a drugo iskustvo iz prve ruke...
U specifikacijama ALC882 7.1+2 i ALC880 HD Audio codeca piše:
Citiraj:
16/20/24-bit S/PDIF-OUT supports 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate
OVO je npr control panel realtekove 880 kartice i po ovome ona ima 44.1 opciju a tvoja nema. Ako možeš isprobaj pa javi točno koji je model i koja MBO pa ću ubaciti u listu.

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Staro 24.01.2007., 12:08   #23
nicko

Citiraj:
Autor crn Pregled postova
Za to sam i rekao da provjerite jer jedno je ono što piše na netu a drugo iskustvo iz prve ruke... OVO je control panel realtekove 880 kartice i po ovome ona ima 44.1 opciju a tvoja nema. Ako možeš isprobaj pa javi točno koji je model i koja MBO pa ću ubaciti u listu.
Ove drivere sam skinuo sa Realtekove stranice, jer me je mučio cpu usage u idleu, dok je Dolby Digital Live uključen...

Probat ću staviti origigi Asusove, pa ćemo vidjeti je li se što u tom pogledu promijenilo.

Matična je Asus P5W DH Deluxe, unutra je Realtekova ALC882 zvučna...

Nemoj još ništa ubacivat dok ne isprobam sa drugim driverima
Staro 24.01.2007., 13:09   #24
Facelessone
Premium
Moj komp

Datum registracije: Jan 2006
Mislim da bi uskoro trebali otvorit Podforum: Crn-Stikiji
Svaka čast.

AMD Ryzen 7 5700X
BQ Pure Rock
MSI B450 Tomahawk Max
32GB (2x16GB) Fury Beast 3600MHz HX432C18FB2K2/16
MSI RX 6800XT GamingX Trio 16GB
500GB Crucial MX500
Fractal Define R4
Corsair HX850 Platinum
Logitech MX Master 3
Logitech MX Keys
Logitech Z2300
Dell U2715H
Iskon 200/100 Mbps

CPU Intel i7-4810MQ
VGA nVidia GT730M 1 GB
RAM DDR3 16 GB 1600 MHz
SSD 500 GB Sandisk Ultra
Display 15.5" 3K HD IPS 2880x1620
LTE Modem
DVD-RW
9 cell battery
Napajanje 135 W
Windows 10 Pro
Logitech MX Anywhere 3s

AMD Ryzen 5 PRO 4650U
Radeon RX Vega 6
14" 1920x1080 IPS
8GB RAM
Kingston KC3000 512GB
Windows 11 Pro
Logitech MX Anywhere 3s

Xpenology DVA1622 @ DSM 7.1.1-42962 Update 4
H110M-DGS
Intel i3-7100
8GB RAM DDR4
WD Red 8TB
WD Purple 4TB
Seagate IronWolf 3TB
Seagate SkyHawk 6TB
Nanoxia Deep Silence 4
Seasonic X650 SS-650KM Gold

Facelessone je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 13:54   #25
morph

Datum registracije: Oct 2005
fenomenalno crni, ostao sam bez rijeci kad sam ovo vidio
morph je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 14:08   #26
nicko

Ne mogu vjerovat!!!!

Na kraju Audigy 4 ima BitPerfect, a integruša nema

Slijede slikice

Realtekova konzola....
Sa Asusovim driverima dobio sam možda 2-3 opcije, ali to je to....

Sample rate na Audigy 4...

Što bi ovo bilo??

Hmm...još nešto....otkad sam spojio na Audigy, na receiveru više nemam Dolby Digital signal niti DTS....

Zadnje izmijenjeno od: nicko. 24.01.2007. u 14:59.
Staro 24.01.2007., 15:15   #27
crn
The Geek Wants Out

Citiraj:
Autor nicko Pregled postova
Što bi ovo bilo??
To je ono što tebi treba Bit accurate= Bit perfect. S opcijama iz S/PDIF opcijama određuješ koji samplerate će se koristiti a s Bit accurate opcijom uključenom kartica bi se automatski trebala prilagođavati signalu bez forsiranja sampleratea.
Za konačni test skini ove 44.1 kHz surround testove i pokušaj ih svirati preko digitalnog izlaza:
SURROUNDTEST_011212.wav - DTS (13Mb)
SURROUNDTEST_DD_640.wav - Dolby Digital (7Mb)
Ako ih čuješ kako treba i receiver ti ih prepozna ispada da ti Audigy4 ima bit-perfect ali ako čuješ šum znači da Audigy laže odnosno radi dupli resampling sa 44.1 > 48 > 44.1 (!)
Citiraj:
Hmm...još nešto....otkad sam spojio na Audigy, na receiveru više nemam Dolby Digital signal niti DTS....
Kako misliš nemaš... ?

The Geek Wants OUT
by Ernest Cline

At first glance
Calm, harmless, at ease.

But this is by design.

such as literature,

My alter-ego.

He is The Geek.
comic book collecting,

But The Geek Wants Out.

He want to talk to you.

And he will.

And he wants his toys.
in mint condition,
still in the box.

He wants his own Tardis.

He wants movies.

Again and Again!

screaming in my head.

I am Jekyl. He is Hyde.

But no longer!
Because, in the end –
there can be only one.
Staro 24.01.2007., 16:44   #28
fear1666
Premium

Datum registracije: Aug 2006
GG!!
fear1666 je offline   Reply With Quote
Staro 24.01.2007., 18:29   #29