Lozinka

Odgovori

Uređivanje
Staro 29.10.2021., 15:23   #5221
The Exiled
McG
Moj komp

Datum registracije: Feb 2014
AMD Ryzen 7 Pro 4750G + Vega iGPU | be quiet! Pure Rock 2 Black | MSI B450 Tomahawk Max II | 32GB G.Skill DDR4-2666 Value | 256GB AData SX8200 Pro NVMe | 2x4TB WD Red Plus | Fractal Define 7 Compact | Corsair CX450M

Zadnje izmijenjeno od: The Exiled. 30.10.2021. u 18:58.
The Exiled je online   Reply With Quote
Staro 29.10.2021., 16:33   #5222
Dr. Strange

Datum registracije: Aug 2020
Puno upitnika je Intel ostavio za sobom, klasična Intel prezentacija gdje zapravo ništa ne saznaš dok ne vidiš prve konkretne nezavisne benchmarke, i zanimljivo kako su 12900k uspoređivali s 11900k u productivity workloadu, a 11900k ima samo 8 jezgri pa kao takav nije kompetentan.
Dr. Strange je offline   Reply With Quote
Staro 29.10.2021., 17:51   #5223
sti
Premium
Moj komp

Datum registracije: May 2006
Svi ovi testovi su rađeni na Win 11 Pro, a Ryzen je tek prije par dana dobio latency fix koji funkcionira, tako da Ryzenu treba dodati 15%.
sti je offline   Reply With Quote
Staro 29.10.2021., 19:01   #5224
Mladenxy
Premium
Moj komp

Datum registracije: Feb 2007
Strpite se do idućeg tjedna, većina toga bu jasno kad ga Stevo klokan procijedi u tridesetak igara. Ufam se u i5 12400f 6/12 i relativno jeftinu mbo druge godine kao dobar uloženo/dobiveno gamerski cpu..makar ne vjerujem da će biti 1200 kn ko sada 10400f
Na redu je deranje kože isto ko i konkurencija u zadnjih godinu dana.
Mladenxy je offline   Reply With Quote
Staro 29.10.2021., 20:14   #5225
The Exiled
McG
Moj komp

Alder Lake desktop processors use die size differ, has an effect on cooling
Citiraj:
MSI revealed that there are two varieties of the desktop Alder Lake versions: a chip with up to 8 P-cores and 8 E-cores (for a total of 24 threads), followed by a lesser brother with up to 6 P-cores and no E cores (12 threads). The larger of the two has a surface area of 215 square millimeters, while the smaller one has a surface area of 163 millimeters. A comparison of these two chips reveals that the hotspots are located in different areas on each chip, which can result in cooling concerns. The 6P+0E die is not used with the i9-12900K(F), i7-12700K(F), and i5-12600K(F) processors because these processors are equipped with the more cost-effective Gracemont cores. Intel is anticipated to unveil the first processors that make use of the smaller chip early next year, including the i3 and Pentium variants, according to industry sources.
Izvor: Guru3D
AMD Ryzen 7 Pro 4750G + Vega iGPU | be quiet! Pure Rock 2 Black | MSI B450 Tomahawk Max II | 32GB G.Skill DDR4-2666 Value | 256GB AData SX8200 Pro NVMe | 2x4TB WD Red Plus | Fractal Define 7 Compact | Corsair CX450M
Staro 30.10.2021., 01:25   #5226
zwer54
Premium
Moj komp

Datum registracije: Nov 2005
na kraju cijele price intel je taman tolko brzi kolko ddr5 donosi, a ne intel... Opet su se tresla brda, a rodio se mis.

Iako mi nije imalo smisla zasto bi pola postenih i pola jadnih jezgri dalo bolji rezultat od 100% postenih ali reko benchmarci ubijaju, reko valjda to ide u paketu sa windowsima i konacno znaju iskoristit jezgre gdje treba, kad ono... Daje rezultate ko i SLI, u benchmarcima rastura, u igrama kifla...

nista, cekamo duplo brzi ddr5 od trenutnih i sljedecu cpu... mjenja mi nesto u kanti, a nema nis pametno za promjenit...
Staro 30.10.2021., 14:57   #5227
The Exiled
McG
Moj komp

Žalosno bude, ako se ovi procureni Alder Lake rezulatati na kraju ne precrtaju u porast performansi u konkretnim aplikacijama, pogotovo u odnosu na sada već godinu dana stare Zen 3 modele.

Odnosno, za očekivati je da Alder Lake bude bolji, samo je pitanje za koliko točno i naravno s kakvom potrošnjom i zagrijavanjem. Budemo pričekali službene recenzije sljedeći tjedan.

Zadnje izmijenjeno od: The Exiled. 30.10.2021. u 15:03.
Staro 30.10.2021., 17:30   #5228
Eladio
..starija garda
Moj komp

Datum registracije: Dec 2002
Citiraj:
Autor zwer54 Pregled postova
na kraju cijele price intel je taman tolko brzi kolko ddr5 donosi, a ne intel... Opet su se tresla brda, a rodio se mis.

Iako mi nije imalo smisla zasto bi pola postenih i pola jadnih jezgri dalo bolji rezultat od 100% postenih ali reko benchmarci ubijaju, reko valjda to ide u paketu sa windowsima i konacno znaju iskoristit jezgre gdje treba, kad ono... Daje rezultate ko i SLI, u benchmarcima rastura, u igrama kifla...

nista, cekamo duplo brzi ddr5 od trenutnih i sljedecu cpu... mjenja mi nesto u kanti, a nema nis pametno za promjenit...
I meni nekako dosadno, kako stvari atoje ovo zaboravit i cekati zen4 ili 5 xD

MojSkuter
---------------------------------PEACE
Eladio je offline   Reply With Quote
Staro 31.10.2021., 05:07   #5229
markecSMB
Premium
Moj komp

Datum registracije: Jan 2009
Citiraj:

little big ima smisla za 99% korisnika,
imat 8 poštenih super brzih i dobro povezanih jezgri +8 sporijih za background stvari je meni bolje nego imat 16 brzih s sporim interconnectom

Nažalost i intel namjerava "lijepit" jezgre u budućnosti ko amd.

Zaboli me q za moar coarz, bolje je imat par brzih jezgri
markecSMB je offline   Reply With Quote
Staro 31.10.2021., 11:39   #5230
zwer54
Premium
Moj komp

Datum registracije: Nov 2005
Citiraj:
Autor markecSMB Pregled postova
little big ima smisla za 99% korisnika,
imat 8 poštenih super brzih i dobro povezanih jezgri +8 sporijih za background stvari je meni bolje nego imat 16 brzih s sporim interconnectom

Nažalost i intel namjerava "lijepit" jezgre u budućnosti ko amd.

Zaboli me q za moar coarz, bolje je imat par brzih jezgri
A zakaj normalne jezgre ne bi znale odradit background? Odnosno zasto bi te sporije jezgre odradile taj posao bolje?
Staro 31.10.2021., 12:27   #5231
The Exiled
McG
Moj komp

Citiraj:
When you have two cores of different performance and efficiency points, either the processor or the operating system has to be cognizant of what goes where to get the best result from the end-user. Intel Thread Director is a combined hardware/software solution that Intel has engineered with Microsoft focused on Windows 11. It all boils down to having the right functionality to help the operating system make decisions about where to put threads that require low latency vs threads that require high efficiency but are not time critical. First you need a software scheduler that knows what it is doing. Intel’s Thread Director controller puts an embedded microcontroller inside the processor such that it can monitor what each thread is doing and what it needs out of its performance metrics.

It then provides suggested hints back to the Windows 11 OS scheduler about what the thread is doing, whether it is important or not, and it is up to the OS scheduler to combine that with other information about the system as to where that thread should go. Ultimately the OS is both topologically aware and now workload aware to a much higher degree. It’s important to understand that for the desktop processor with 8 P-cores and 8 E-cores, if there was a 16-thread workload then it will be scheduled across all 8 P-cores with 8 threads, then all 8 E-cores with the other 8 threads. Windows 10 does not get Thread Director, but relies on a more basic version of Intel’s Hardware Guided Scheduling (HGS).

In our conversations with Intel, they were cagy to put any exact performance differential metrics between the two, however based on understanding of the technology, we should expect to see better frequency efficiency in Windows 11.
Citiraj:
Thread Director is ONLY compatible with Windows 11, Windows 10 does not have the tools to see TD data much less use it. Intel went to great lengths and had painfully tortured logic to say that Windows 10 has a lot of heterogeneous core capabilities without TD. It doesn’t. Heterogeneous cores on Windows serve one purpose, so Intel can catch up with AMD on the core count marketing slides. AMD has been delivering real 16C desktop CPUs for years now, soon Intel will be able to claim the same number, albeit fake, of cores. Yay marketing.
Citiraj:
It’s important to understand that for the desktop processor with 8 P-cores and 8 E-cores, if there was a 16-thread workload then it will be scheduled across all 8 P-cores with 8 threads, then all 8 E-cores with the other 8 threads. This affords more performance than enabling the hyperthreads on the P-cores, and so software that compares thread-to-thread loading (such as the latest 3DMark CPU Profile test) may be testing something different compared to processors without E-cores.
Citiraj:
It all boils down to having the right functionality to help the operating system make decisions about where to put threads that require low latency vs threads that require high efficiency but are not time critical. So it’s easy enough (now) to tell an operating system that different types of cores exist. Each one can have a respective performance and efficiency rating, and the operating system can migrate threads around as required. However the difference between Windows 10 and Windows 11 is how much information is available to the scheduler about what is running.
Citiraj:
Intel classifies the performance levels on Alder Lake in the following order:
  • One thread per core on P-cores
  • Only thread on E-cores
  • SMT threads on P-cores
That means the system will load up one thread per P-core and all the E-cores before moving to the hyperthreads on the P-cores.

On top of this, Intel says that Thread Director can also optimize for frequency.

If a thread is limited in a way other than frequency, it can detect this and reduce frequency, voltage, and power.

Alder Lake je od strane Intela najavljen kao najbolji gaming CPU, tak da po tom pitanju i dalje sve ostaje isto. Visoki taktovi, popraćni visokom potrošnjom i zagrijavanjem.

I naravno, (od strane korisnika) isključivanje manjih jezgri u BIOS-u, tako da se ostatak može dignuti još više.
-->
Fora je u tome da i Intel i AMD u posljednjih nekoliko generacija imaju složena rješenja (1 - 2) koja fino reguliraju sve jezgre u pozadini, pa se sukladno potrebi, cijela stvar automatski podešava.

Intel je za Alder Lake spojil dvije različite generacije (Core i Atom), jer to je jedini način da u monolitnom dizajnu dođu u rang ovoga kaj AMD nudi, a opet da se cijela stvar ne rastopi.

Osim toga, njihov Intel Thread Director u kombinaciji s Windows 11 i dalje daje prednost većim Core jezgrama, a manje Atom kasnije dolaze do izražaja.

Meteor Lake bude Intelov prvi pravi chiplet/tiles dizajn i općenito se sve okreće prema tome, jer inače ne mogu dalje skalirati.

Citiraj:
When you have two cores of different performance and efficiency points, either the processor or the operating system has to be cognizant of what goes where to get the best result from the end-user. Intel Thread Director is a combined hardware/software solution that Intel has engineered with Microsoft focused on Windows 11. It all boils down to having the right functionality to help the operating system make decisions about where to put threads that require low latency vs threads that require high efficiency but are not time critical. First you need a software scheduler that knows what it is doing. Intel’s Thread Director controller puts an embedded microcontroller inside the processor such that it can monitor what each thread is doing and what it needs out of its performance metrics.

It then provides suggested hints back to the Windows 11 OS scheduler about what the thread is doing, whether it is important or not, and it is up to the OS scheduler to combine that with other information about the system as to where that thread should go. Ultimately the OS is both topologically aware and now workload aware to a much higher degree. It’s important to understand that for the desktop processor with 8 P-cores and 8 E-cores, if there was a 16-thread workload then it will be scheduled across all 8 P-cores with 8 threads, then all 8 E-cores with the other 8 threads. Windows 10 does not get Thread Director, but relies on a more basic version of Intel’s Hardware Guided Scheduling (HGS).

In our conversations with Intel, they were cagy to put any exact performance differential metrics between the two, however based on understanding of the technology, we should expect to see better frequency efficiency in Windows 11.
Citiraj:
Thread Director is ONLY compatible with Windows 11, Windows 10 does not have the tools to see TD data much less use it. Intel went to great lengths and had painfully tortured logic to say that Windows 10 has a lot of heterogeneous core capabilities without TD. It doesn’t. Heterogeneous cores on Windows serve one purpose, so Intel can catch up with AMD on the core count marketing slides. AMD has been delivering real 16C desktop CPUs for years now, soon Intel will be able to claim the same number, albeit fake, of cores. Yay marketing.
Citiraj:
It’s important to understand that for the desktop processor with 8 P-cores and 8 E-cores, if there was a 16-thread workload then it will be scheduled across all 8 P-cores with 8 threads, then all 8 E-cores with the other 8 threads. This affords more performance than enabling the hyperthreads on the P-cores, and so software that compares thread-to-thread loading (such as the latest 3DMark CPU Profile test) may be testing something different compared to processors without E-cores.
Citiraj:
It all boils down to having the right functionality to help the operating system make decisions about where to put threads that require low latency vs threads that require high efficiency but are not time critical. So it’s easy enough (now) to tell an operating system that different types of cores exist. Each one can have a respective performance and efficiency rating, and the operating system can migrate threads around as required. However the difference between Windows 10 and Windows 11 is how much information is available to the scheduler about what is running.
Citiraj:
Intel classifies the performance levels on Alder Lake in the following order:
  • One thread per core on P-cores
  • Only thread on E-cores
  • SMT threads on P-cores
That means the system will load up one thread per P-core and all the E-cores before moving to the hyperthreads on the P-cores.

On top of this, Intel says that Thread Director can also optimize for frequency.

If a thread is limited in a way other than frequency, it can detect this and reduce frequency, voltage, and power.

Alder Lake je od strane Intela najavljen kao najbolji gaming CPU, tak da po tom pitanju i dalje sve ostaje isto. Visoki taktovi, popraćni visokom potrošnjom i zagrijavanjem.

I naravno, (od strane korisnika) isključivanje manjih jezgri u BIOS-u, tako da se ostatak može dignuti još više.

Zadnje izmijenjeno od: The Exiled. 31.10.2021. u 13:04.
Staro 31.10.2021., 13:25   #5232
Mladenxy
Premium
Moj komp

Ma bilo bi to sve super da je i5 1200-1700 kn a i7 2200-2500 kn pa se igraš sa isključivanjem jezgri.
Staro 31.10.2021., 13:41   #5233
The Exiled
McG
Moj komp

U slučaju da se ove brojke obestine za nekoliko dana, onda cijela stvar baš i ne djeluje previše impresivno.

Alder Lake u startu treba 100W više samo da budu u rangu sa godinu dana starim Zen 3 modelima.
Staro 31.10.2021., 16:38   #5234
Dr. Strange

Citiraj:
A zakaj normalne jezgre ne bi znale odradit background? Odnosno zasto bi te sporije jezgre odradile taj posao bolje?
I ja se to pitam, normalne jezgre sasvim uredno odrađuju i primarne i background zadatke, a i samim time što su osjetno brže jedna jezgra može obradit zadatke ko 2 spore, plus manje latencije jer se sve odrađuje u jednoj, a također je i potrošnja normalnih jezgri vrlo niska u light workloadu tipa surfanje tako da benefiti malih jezgri za stolna računala padaju u vodu. To je dobra stvar samo za mobilne uređaje i nadam se da će kod AMD-a ostati samo na tome.
Staro 31.10.2021., 17:44   #5235
markecSMB
Premium
Moj komp

Citiraj:
Autor Dr. Strange Pregled postova
I ja se to pitam, normalne jezgre sasvim uredno odrađuju i primarne i background zadatke, a i samim time što su osjetno brže jedna jezgra može obradit zadatke ko 2 spore, plus manje latencije jer se sve odrađuje u jednoj, a također je i potrošnja normalnih jezgri vrlo niska u light workloadu tipa surfanje tako da benefiti malih jezgri za stolna računala padaju u vodu. To je dobra stvar samo za mobilne uređaje i nadam se da će kod AMD-a ostati samo na tome.
Ma rec ti Doture jednom Intelu i jednom ARMu da on neznaju
Staro 31.10.2021., 18:47   #5236
the_ghost
lar~
Moj komp

Datum registracije: Jan 2007
To sto to ima smisla na mobitelima gdje se treba ustedjeti na svakom miliwatu struje, to ne znaci da ima smisla na desktopu. I oni ce se ovog dizajna rjesiti sa sljedecom generacijom, jel to znaci da ces za godinu pricati kako to nema smisla jer se intel toga rijesio?
the_ghost je offline   Reply With Quote
Staro 31.10.2021., 20:12   #5237
markecSMB
Premium
Moj komp

Citiraj:
Autor the_ghost Pregled postova
To sto to ima smisla na mobitelima gdje se treba ustedjeti na svakom miliwatu struje, to ne znaci da ima smisla na desktopu. I oni ce se ovog dizajna rjesiti sa sljedecom generacijom, jel to znaci da ces za godinu pricati kako to nema smisla jer se intel toga rijesio?
O čemu ti baljezgaš.

Nasljednik
https://hothardware.com/news/intel-1...u-family-leaks

Nasljednik nasljednika
https://www.tomshardware.com/news/in...ake-powered-on
Staro 31.10.2021., 20:25   #5238
Dr. Strange

Citiraj:
Šta si ti tako ofenzivan i uvrijeđen?
Staro 31.10.2021., 20:27   #5239
sti
Premium
Moj komp

Datum registracije: May 2006
Možda mu je klinac preuzeo account, znalo se događati.
sti je offline   Reply With Quote
Staro 31.10.2021., 20:30   #5240
Dr. Strange

Citiraj:
Autor sti Pregled postova
Možda mu je klinac preuzeo account, znalo se događati.
Nije ga uopće ni bilo na ovoj temi, i sad je banuo tu sav agresivan i uvrijeđen što se dira Intel jer on pretpostavljam ima neke duboke veze s Intelom.
Staro 31.10.2021., 20:38   #5241
The Exiled
McG
Moj komp

Tak to ide sa svakom Intel generacijom od 2017., što su bliže recenzije, to su borbene glasnije.

Alder Lake performanse budu valjda vredu, ali potrošnja i popratno zagrijavanje, baš i ne budu.
Staro 31.10.2021., 20:52   #5242
Dr. Strange

Citiraj:
Autor The Exiled Pregled postova
Tak to ide sa svakom Intel generacijom od 2017., što su bliže recenzije, to su borbene glasnije.

Alder Lake performanse budu valjda vredu, ali potrošnja i popratno zagrijavanje, baš i ne budu.
I još smješnije od toga je što ih 90% neće kupiti ADL, al kako to inače biva, takvi su najglasniji, brane ono što nemaju niti će imati.
Staro 31.10.2021., 20:55   #5243
The Exiled
McG
Moj komp

Naravno, pa imaju u Intelu ljude koji pomno prate ovu temu i na kraju mjeseca se lijepo dijele nagradni bodovi za zalaganje.

Na kraju bude najbolji izbor Core i5-12400(F) (6PC + 0EC/12T) + B660 ploča + DDR4 RAM i to je to.
Staro 31.10.2021., 22:37   #5244
the_ghost
lar~
Moj komp

Datum registracije: Jan 2007
Citiraj:
Moj bed, bio sam uvjeren da dovesti u red svoje proizvodne procese s meteor lakeom ali ocito ce taj shitstorm potrajati.
the_ghost je offline   Reply With Quote
Staro 01.11.2021., 00:25   #5245
The Exiled
McG
Moj komp

Nisi ništa krivo rekel, Meteor Lake bude prvi pravi chiplet/tiles dizajn i s tim se miču s dosadašnjih monolitnih izdanja, a da li će i dalje biti baziran na hibirdnom rješenju, ostaje za vidjeti. Alder Lake i LGA-1700, te Raptor Lake i LGA-1800 svakako imaju big.LITTLE pristup, a za Meteor Lake Intel još svašta može izmisliti. Pričamo o firmi koja je prek noći odlučila preimenovati proizvodne procese, jer ne mogu inače dostići TSMC i Samsung, dok istovremeno pričaju o konkurenciji, a ovise o njima za svaki korak u planu i programu. Za Alder Lake su odlučili prilikom službenog predstavljanja izjednačiti PL1 i PL2 vrijednosti, te kompletno maknuti TDP, jer to sada više nije bitno, posebice dok se priča o efikasnosti novih procesora. Tak da, do 2023. za Meteor Lake, Intel još stigne i novu fiziku složiti.
Staro 01.11.2021., 01:05   #5246
Eladio
..starija garda
Moj komp

Datum registracije: Dec 2002
ljudi moji, budimo realni.. da ovako neki procesor izbaci AMD, s tom potrosnjom i takvim jezgrama, s ovim PRom, win11 zbugganim testovima itd.. pa to bi pljustalo od memea i sprdnji , bez obzira da li bio konkurentan cijenom ili sta vec xD

MojSkuter
---------------------------------PEACE
Eladio je offline   Reply With Quote
Staro 01.11.2021., 07:29   #5247
Mladenxy
Premium
Moj komp

Citiraj:
Autor Dr. Strange Pregled postova
I još smješnije od toga je što ih 90% neće kupiti ADL, al kako to inače biva, takvi su najglasniji, brane ono što nemaju niti će imati.
Ajmo onda svima zabraniti pisanje na ovoj temi, osim ak ne kupe ADL. Ako ne zabraniti onda međusobno se udružiti u perfidnom bulingu. Jer nema foruma do zbornog pjevanja tj. grupe uzajamne podrške

Ka se Intela tiče barem je zanimljivo, gamerima totalno nepotrebno pored odličnih AMD procesora iz zadnje serije, da ne spominjemo cijenu grafa, pa gradnja novih strojeva ostaje samo rijetkim pojedincima koji se nisu okrenuli prema novim konzolama.

Također smatram, od prvih najava konkretnih modela, da će i5 12400F biti jedini vrijedan spomena za prosječnog kupca kao uloženo/dobiveno, ali ne više kao trenutni i5 10400F. Intel se ponovno polakomio, zabrijao da ljudi ne znaju zbrojiti 2+2 kad se reklamira pcie 5.0 DDR5 i sl.. Ali valjda će ostale modele prodati na vagone u OEM strojevima.
Staro 01.11.2021., 08:26   #5248
SlavoS
Premium

Datum registracije: May 2003
Zaboravio si naglasit i da će zbrajat "rekordne zarade"......
Staro 01.11.2021., 08:39   #5249
Mladenxy
Premium
Moj komp

Citiraj:
Autor SlavoS Pregled postova
Zaboravio si naglasit i da će zbrajat "rekordne zarade"......
To je kontinuirano

https://www.macrotrends.net/stocks/c...tel/net-income

Intel Quarterly Net Income
(Millions of US $)
2021-09-30 $6,823
Staro 01.11.2021., 12:26   #5250
The Exiled
McG
Moj komp

Citiraj:
Autor Eladio Pregled postova
ljudi moji, budimo realni.. da ovako neki procesor izbaci AMD, s tom potrosnjom i takvim jezgrama, s ovim PRom, win11 zbugganim testovima itd.. pa to bi pljustalo od memea i sprdnji , bez obzira da li bio konkurentan cijenom ili sta vec xD
Tak jasno, ali kad je Intel u pitanju, prvo ide marketing, a tek onda zdrav razum. Firma od 2017. svakih godinu-dvije ima novog generalnog direktora, a s njim i potpuno novi smjer kretanja, dok sve prije rečeno i najavljeno lagano pada u vodu.

U slučaju da Alder Lake valja do te mjere da mete sve pred sobom, onda mu ne treba ovakav agresivan marketing puno prije, nego uopće izađu konkretne brojke neovisnih recenzija.

Nažalost, Intel PR i Ryan Shrout više vremena potroše na mućenje vode i namještavanje PowerPoint slajdova, tak da im se do zadnjega sve rečeno stavlja pod upitnik.
Odgovori

Pravila postanja
Vi ne možete otvarati nove teme
Vi ne možete pisati odgovore
Vi ne možete uploadati priloge
Vi ne možete uređivati svoje poruke

BB code je Uključeno
Smajlići su Uključeno
[IMG] kod je Uključeno
HTML je Uključeno

Idi na