|
![]() |
#1 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Molim pomoć oko elektronike
Bok, imam peglu-valjak Bosch BM 85 KE, model kao ovaj: http://www.njuskalo.hr/glacala/pegla...-oglas-8124621 Ta pegla je u biti rezerva jer imamo i drugu peglu-valjak koja se pokvarila (mehanički kvar - u međuvremenu popravljeno ![]() ![]() E sad, uključili smo je i radila je, peglalo se neko vrijeme, 20-30 minuta bez problema i onda je jednom kad je stajala "u idle" samo nešto u njoj puklo (boom ![]() ![]() Pregledom sam otkrio da je puknuo tranzistor ili dioda ( ![]() Problem je što ne mogu očitati brojke s te komponente, a ispod nje na tiskanoj pločici piše samo D3. Može li se to popraviti? Jel to moglo otići samo od sebe ili je možda izazvano kvarom nečeg drugog? Sam taj dio nema veze s grijačima koji su u poklopcu. Slike: Pločica_1 Pločica_2 Pločica_3 Element Izvodi su ovako: 2 - potenciometar desna 3 - potenciometar srednja 4 - potenciometar lijeva 5 i 6 - 2 skroz tanke žice koje idu elektromotor 7 - ništa 9 - kondenzator elektromotora 10 i 11 - zavojnica 12 - spojeno na papuču kojom se pokreće stroj |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Zadnje izmijenjeno od: Prezime. 06.12.2014. u 16:01. |
![]() |
![]() |
|
|
Oglas
|
|
![]() |
#3 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Aha, dakle ima neke nade? ![]() Jel moguće da se čuo jači prasak kad je taj spoj crko i da je osigurač izbacio? Ja sam bio uvjeren da se kondenzator rasprsnuo, ali čitav je ![]() Jel bi ti trebali kakvi drugi podaci da bi bio siguran da je to - to? Podaci s kondenzatora možda? Pločica uređaja je ista kao ova na njuškalu. Vidim da chipoteka nema takav u ponudi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Imaju ga OVI i to jos malo mocniji od tvog. Kad se takav gretz skuri, onda je to cesto uz poprilican prasak, a i osiguraci cesto ne crknu necujno ![]() Razlog pregaranja moze biti samo u njemu, recimo od previsoke radne temperature, ili samo glede zuba vremena. Ako nije (samo) gretz crko nicim izazvan, za tocno odredjivanje uzroka ili jos nekog kvara, trebalo bi detaljno pregledat cijelu plocicu i dijelove koja ona pogoni... Zar ta plocica nije zasticena s nekim osiguracem u samom uredjaju? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Osigurač je automatski i na drugom je kraju kuće. ![]() Pogledam onda i pitam još u ZG, pa ako ništa - preko neta. Znam da kondića ima u Batisu u Zagorskoj. Ne bi smjelo bit od temperature jer se tamo nema što grijat. Brine me kako to da regulacija vrtnje nije radila uopće. Potenciometar 10K ima otpor 0 na najnižem, pa do oko 7-8k na najvećem broju okretaja, a mašina se uvijek vrtila jednako brzo. Ja sam pregledao otpornike jer drugo i ne znam ![]() ![]() Nije neka cijena da se zamijeni ovaj dio pa ćemo vidjet ![]() Nisam primjetio nikakav osigurač unutra, morao bi pogledati da nije kod prekidača. Zadnje izmijenjeno od: FitzTN. 06.12.2014. u 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Ako nema unutra nikakav osigurac, onda kupi OVAJ (800V 1,5A) u Chipoteci za sicu (2,43 Kn ![]() Inace, ako ti treba dulje vrijeme odbrojavanja da prikaze neku vrijednost otpornika dok ga mjeris, to nije do sroteks izvedbe muptimjera, nego do nekog paralelno spojenog kondenzatora. Kad prikljucis Ohm metar na takav otpornik, onda moras pricekat da se prvo napuni doticni kondenzator, a tek onda se moze ocitat vrijednost otpornika... E, i nebi bilo zgorega promjenit sve kondiće sa istovjetnim vrijednostima, poželjno višeg radnog napona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
To bi bio ovaj spoj 12 za izmjenično napajanje, s papuče? Imaš primjer tog osigurača u šta se stavlja? Pregledam još sve da nije ipak negdje skriven. ![]() Buni me ovaj natpis na pločici 16A-HLS-Aut Klik Kondića su samo ovaj 2 + veliki koji nije na slikama 16V 10uF 63V 22uF Zadnje izmijenjeno od: FitzTN. 06.12.2014. u 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,490
|
To šta je "puklo" je gretz i predloženi iz Chipoteke ga može zamjeniti, međutim za ispravno osposobljavanje trebaš nekoga tko se razumije u elektroniku, prvo treba "skinit" schemu na osnovu pcb - a i elemenata, cijeli sklop je tiristorska regulacija, prepiši oznaku elementa u google (kraj kojeg stoje G, A i K oznake), ako sam dobro vidio to je Motorola 2N6240 > http://pdf1.alldatasheet.com/datashe...LA/2N6240.html http://pdf.datasheetcatalog.com/data...r/2N6240-D.PDF kako već rekoh, tiristor 400V 4A (zapravo puno manja max. struja sa povećanjem temp. vidi Average On–State Current) IGM=0,2A, VRGM=6V 99.9% da je tiristor već probio (A > K) i zato "nema" regulacije ... ovako napamet bi ga mogao zamjeniti TIC126M > http://www.kronos.hr/tiristor-tic-126-p-6417.html http://www.sos.sk/a_info/resource/b/tic126.pdf bitno boljih karakteristika (veća max. struja), eventualno će trebati korigirati gate otpornik tj. preko njega gate struju ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Citiraj:
Glede izmjenicnog napajanja: to bi bio taj spoj 12. Osigurac stavis u neko OVAKVO kuciste predvidjeno za osigurace koji se stavljaju u seriju sa nekom zicom. Znaci razrezes zicu i krajeve spajas na kuciste u kojem je osigurac. Glede natpisa, sve je jasno. Ukupna snaga pegle je 2,7kW, a motora je 100W. Ako racunas da iza gretz ispravljaca dobijes istosmjerni napon od cca 250-260V, onda znaci da je za pogon motora od 100W (uz taj napon) potrebno cca 0,4A. To sve stima, jer ti je originalni ispravljac bio za struju od 0,8A; dakle imao je rezerve ![]() Glede kondića, nisam mislio samo na ona dva elektrolita, nego na kondenzatore uz pinove napajanja; jedan je 0,1 uF spojen paralelno na zeleni otpornik, koji mi se cini ima vrijednost 1 Ohm. Trebao bi i njega promjenit sa istom vrijednosti ali vecim (jace snage) ako je moguce. Koliku ti vrijednosti za taj otpornik pokazuje Ohm metar? Drugi kond kojeg trebas promjenit je onaj spojen izmedju terminala 10 i 12, koji ima vrijednost 4700 pF (ili 4,7 nF). Oba konda bi trebala biti iste vrijednosti, ali istog ili veceg napona koji je na njima naveden. Glede elektrolita, zamjeni ih sa istim ili mozes i sa 25% vecim vrijednostima i prvim visim naponom; dakle 10uF/16V moze i 16uF/25V i drugi 22uF/63V moze i 33uF/100V Zadnje izmijenjeno od: Prezime. 06.12.2014. u 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
@Nikky Mislim da se za sad ne treba opterecivat jos i sa tiristorom, jer je ocito taj vec dulje vrijeme van funkcije, glede nemogucnosti regulacije brzine motora... Kad dobije stanje da motor opet radi punom brzinom, onda moze zapocet sa istrazivanjem i popravkom njene regulacije ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
Oglas
|
|
![]() |
#11 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
OK, hvala na odgovorima i pomoći ![]() Pošto vidim da bi trebalo promijeniti pol ploče, pokušat ću prvo pitati u jednom elektroničkom servisu u gradu da li se njima da zezati s tim da to srede kako treba. Ako ne ili ako je preskupo, zezat ću se ja ![]() Taj zeleni otpornik je izgleda isto ošo dovraga ![]() Kondići su 0,1uF 250V f0=4,9MHz i 4700pf 250V f=21MHz |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
MHz ti nisu bitni, nego samo vrijednosti i naponi. Inace, sad kad sam skinuo slike i bolje pogledao, vidim da zeleni otpornik NIJE spojen paralelno sa 0,1 uF kondom, kako sam prvo rekao. Ako mu je stvarna vrijednost 100 Ohma, onda mu je snaga glede njegove velicine oko 0,5 W, pa kroz njega nejde velika struja. Mozes ga zamjenit sa 100 Ohm/1W za vecu sigurnost. Inace2, te spomenute elemente zamjenit je cas posla nekom ko zna baratat s lemilicom... Probaj se sam zezat s tim i pri tom ces osim zadovoljstva ako proradi i nesto naucit ![]() Zadnje izmijenjeno od: Prezime. 06.12.2014. u 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Zar nije spojen serijski? Jedna izmjenična strana gretza ide preko tog otpornika na 0,1uF kond i onda na spoj 12, a sve skupa je još vezano preko onog konda 4700pf paralelno sa zavojnicom? Nije problem ni meni to zamijeniti s lemilicom, više mi je problem sve to nabaviti ![]() Već vidim da gotovo ničeg nema u originalu, a svaki dio na drugom mjestu hehe. Lemljenje je piece of cake prema tome ![]() Evo color code otpornika, otpornik valjda je ovo brown-black-black-black-brown |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Je, to je smedja-crna-crna-crna-smedja, a ne zlatna kako mi se na pocetku ucinilo. Na ovoj slici se lijepo vidi kako je taj otpornik puka po sredini ![]() Inace, taj zeleni otpornik je spojen u seriju sa 0,1 uF kondom pa je ta kombinacija spojena paralelno na terminale 11-12, tj na izmjenicni ulaz. Ukupna impedancija (tj otpor u izmjenicnom krugu ovisan o frekvenciji) te RC kombinacije je i na 50 Hz toliko velika da te ne trebaju posebno brinut tocne vrijednosti pojedinih elemenata. Btw, meni se cini da je zavojnica spojena imedju + izlaza gretza i anode tiristora. Uvjeren sam da sve elemente mozes nabavit na jednom mjestu, tj u Chipoteci... Zadnje izmijenjeno od: Prezime. 06.12.2014. u 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,490
|
Rekoh gore, dobar elektroničar / serviser bi to trebao riješiti, svakako treba kontrolirati ova dva tranzistora, tiristor je malo teže ispitati "na hladno" osim ako nije probio ... zbog "stare" konstrukcije sa diskretnim elementima ima više šanse naći zamjenu, makar morao gotovo sve elemente zamijeniti ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Evo liste za sad ![]() ![]() http://www.kronos.hr/kondenzator-47nf-630v-p-3470.html ili http://www.kronos.hr/kondenzator-47nf-1000v-p-3506.html http://www.kronos.hr/kondenzator-010uf-400v-p-3484.html http://www.kronos.hr/otpornik-05w-100-p-5501.html http://www.chipoteka.hr/artikl/1994/...#tab-specs-tab http://www.kronos.hr/tiristor-tic-126-p-6417.html http://www.kronos.hr/kondenzator-10uf-25v-p-3758.html http://www.kronos.hr/kondenzator-22uf-63v-p-3731.html ili http://www.kronos.hr/kondenzator-22u...ht-p-3744.html Velim, pokušam u tjednu kod elektroničara koji ima obrt, ako mu se neda, pokušam ja. Šteta stroj koji ipak nešto vrijedi baciti, a ovi svi iz oglasnika su precijenjeni. Nadam se samo da će mu dosta biti ta pločica, a ne cijeli stroj koji je težak i glomazan ![]() Zavojnica je spojena na izmjenične pinove gretza, jedna žica direktno, druga preko ova dva kondenzatora (4700pF i 0,1uF) Zadnje izmijenjeno od: FitzTN. 06.12.2014. u 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Aaaa, sad kuzim, ti pod "zavojnica" mislis na onu prigusnicu koju u prvom postu prikazuje slika Pločica_3 koja je spojena zutom i crvenom zicom na terminale 10/11, a ja gledam zavojnicu zalemljenu na plocici :-D |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Da ![]() ![]() Ali da, ona ide s + gretza na anodu ![]() Kako ti se čini onaj popis dijelova, bi li to moglo + onaj osigurač biti to ukoliko bi na kraju morao sam to mijenjati? Jedino onaj gate otpornik/gate struja ![]() Ma, treba to prebrikat s 12 na 9 pa kud puklo da puklo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Za prvi korak mi se lista cini dostatna. Kad sve to promjenis, stavis osigurac (kupi par komada ![]() ![]() BTW, prije bilokakve kupnje, za svaki slucaj se uvjeri da motor nije blokiran uslijed nekog mehanickog kvara i da nije i on mozda pregorio. Ako je, to se "izmjeri" nosom, jer ce bazdit karakteristicnim mirisom izgoretine ![]() Ako je motor crka, onda je upitna isplativost cjelokupnog popravka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,490
|
Kad već kupuješ / mijenjaš redom, mogao bi i ona dva tranzistora, vidi / napiši koji su ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Najbolje kad bi mogao negdje ostavit pločicu i reć: daj sve ovo ![]() Tranzistori, ako gledam ispravno, su: 2N6027 (U ispred je valjda proizvođač?) BC547B (u prvom redu stoji malo r) Citiraj:
![]() Ono što je definitivno je da ništa iz područja gdje bi motor trebao bit ne smrdi, samo ova pločica ![]() Zadnje izmijenjeno od: FitzTN. 07.12.2014. u 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,490
|
Za BC547B je lako > http://www.chipoteka.hr/artikl/1053/bc547b 2N6027 je zeznutiji slučaj, poželjno da ti je ispravan / preživio > http://www.farnell.com/datasheets/112532.pdf http://pdf.datasheetcatalog.com/data...and_2N6028.pdf evo našao sam ga u Elmatisa > http://www.elmatis.hr/Products.aspx?categoryId=159 nema direktnog linka, piše ima na skladištu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,490
|
Vidi sa elektroničarem, fino ga "zezneš" na način da mu doneseš pločicu i nove komponente ![]() "ostane" mu samo da napravi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
Ništa, sve je zamijenjeno, dodan je 1A-T osigurač na dovod ali ne radi ![]() Čim sam uštekao bacilo je osigurač i zdimilo se. Sad se ne vidi nikakva šteta na pločici, ali očito nešto ne valja i to negdje drugdje. Osigurač je preživio ![]() Ne kužim odakle bi mogao doći toliki napon u sustav koji kontrolira 100W motor. Jedino što mogu isprobati je da odpojim sve grijače i vidim što se onda događa (iako su termostati bili na nuli, tj. grijanje bi trebalo biti isključeno). Naravno, prije toga moram vidjeti što se dogodilo na pločici. Zadimilo se je, ali iz čega točno nisam skužio ![]() Promijenjeno je sve važno na pločici + start kondenzator elektromora. Jedino što u cijelom sklopu nije dirano su 2 (RSO?) filtera. Zadnje izmijenjeno od: FitzTN. 12.12.2014. u 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Premium
Datum registracije: Aug 2013
Lokacija: Zagreb
Postovi: 4,316
|
Ako ti je prezivio dodani 1A osigurac, a izbacio je mrezni 16A, onda to vjerojatno nije do plocice, nego do grijaca ili cak vodova do njih. Prvo ispitaj ponovno sve elemente i kondenzatore na kratki spoj. Za probu mozes spojit samo plocicu i motor koji ona pogoni tj dovest 220V na osigurac i pin 11 (ili pin 12 ako je osigurac na 11), dakle na izmjenicne ulaze gretz mosta. Tad ces vidit i jel se iz plocice dimi, iako mislim da ako nesto na njoj ne stima, da ce prvo otic 1A osigurac. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Moderator
Datum registracije: Sep 2006
Lokacija: St
Postovi: 23,490
|
RSO filtar lako "riješiš" na način da ga izbaciš / preskočiš, nije bitan za funkcioniranje, namjena mu je da smanji / spriječi da se generirane smetnje (elektromotor) "vrate" u mrežu. Znaju crknuti / eksplodirati uz popriličan prasak. Ako je samo spomenuti 100W motor + regulacija spojena preko njega onda ti može pasati iz bušilice, mlinca, miksera i sl., a ako je na ulazu za cijeli stroj onda će ti pasati neki od mašina za pranje robe / suđa (treba gledati karakteristike). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Premium
Datum registracije: Aug 2007
Lokacija: Samobor, HR
Postovi: 1,612
|
OK, u tjednu to raskopam ponovno pa pogledam dal radi kad otkopčam sve osim motora i pločice. Moram posuditi bolji multimetar jer ovaj moj nema mjerenje kondenzatora. Može mišljenje oko X i Y kondenzatora? Naime, kondenzator na prvoj slici koji je 4700pF @ Y nisu imali u trgovinama (Kronos i Elmatis) u ispravnom rasteru, pa su mi dali 3300pF i da je to kao OK jer on nema neku veliku svrhu, a to je potvrdio i elektroničar koji je mijenjao dijelove. Kasnije sam skužio da je osigurač utičnice na kojoj sam probao peglu zapravo 10A (svi drugi su 16A, uključujući onog gdje se prvi put spušila), ali dobro da je sve OK ne bi se zdimilo + nazivno jača pegla se uredno koristi na toj utičnici. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|