Dakle, kako auto subwoofer pretvoriti u aktivni subwoofer za kućno kino ili HTPC ili nesto treće?
Jednostavno.
Potrebni dijelovi:
1. Subwoofer (zvučnik)
2. Kutija za subwoofer (domaće izrade u mome slučaju)
3. Pojačalo za subwoofer (isto tako auto)
4. Staro napajanje od PC-a (ali nikako ispod 400W)
5. Kablovi, lemilica, prekidać, izolir traka, razni šerafi, pol kile kave, puno živaca)
U biti, osnovni problem kod auto woofera je taj što im zaista treba puno snage da se pokrenu.
To naravno dobijemo odgovarajućim pojačalom koje radi na 12V koliki ja napon u autu.
S obzirom da je kućna instalacija 220V izmjeničnog napona to nam nikako ne paše i tu ćemo
upotri***iti ranije spomenuto napajanje za PC. dakle:
KORAK 1 - NAPAJANJE
Uzmemo staro napajanje za PC po mogućnosti što veće snage jel auto pojačala je stvarno zahtjevaju puno.
Kako odrediti koliko nam je dosta? Gledamo struje koje napajanje može dati na 12V railovima. Svako
pojačalo posjedije osigurač na kojem piše njegova vrijednost. Tako npr. pojačalo ima osigurač od 20A to znaći
da kod istoimene struje taj osigurač pregara. Trebamo napajanje koje nam daje 20A na 12V ili čak i više.
To danas nije neki problem s obzirom da malo bolja napajanja daju i preko 30, a s tim se već svašta može.
Kad smo odabrali napajanje treba ga modificirati. Rastavimo ga i uklonimo slobodno sve crvene, narančaste i
žice ostalih boja osim crnih i zelene. Postoji samo jedna. Crne ostavimo za kasnije. Kada smo to napravili
ostala nam je jedna zelena, nekoliko žutih i najviše crnih. Njih obavezno ostaviti duže. Svim ŽUTIMA skinuti
na kraju izolaciju i spojiti ih u jednu točku. Bitno je da se sve spoje jel se onda povečava presjek vodića
što je bitno jel pojačalo zahtjeva stvarno veliku snagu. Sada prebrojimo koliko ima žutih i odvojimo isto toliko
crnih + još jednu više. Ostale odstranimo (odrežemo pa izoliramo ili odlemimo s PCB-a). Svime CRNIMA OSIM jednoj
skinemo izolaciju i također ih spojimo u jednu točku iz istog razloga ko i sa žutima. Kada smo to napravili
iz napajanja nam u stvari vire dva debela kabla kojima će kasnije razlika potencijala biti 12V koliko nama i
treba
Vratimo se na zelenu i crnu žicu koje nam se sad čine višak. Njih po potrebi produžimo koliko nam treba i
dobro ih izoliramo. Na kraj njih ili produžene žice zalemimo prekidać (ne tipkalo) koje će nam služiti za
paljenje cijelog sistema. Dužina tog kabla se odredi prema potrebi odnosno gdje će vam stajati pojačalo i
na kojem mjestu ga želite paliti. Kada smo sve to riješili napajanje zatvorimo. Sad iz njega vire 2 debele žute,
2 debele crne i kebel za paljenje.
Ove dvije debele (sastavljene od mnogo tanjih) sada spajamo na pojačalo. Pojačalo na sebi ima oznake +. GND i
RMT ili REMOTE. RMT i + kratko spojimo, žute žice dovodimo na + a crne na GND. Sve dobro pregledati da nebi
bilo kakvog kratkog spoja jel bi u protinom mogli vidjeti elegantni dim (TM). Ukopčamo napajanje u struju, pazeći
da nam je zalemljena sklopkica na 0. Ako je sve spojeno kako se spada pritisko na nalemljenu sklopku pali se cijeli sistem
KORAK 2 - SPAJANJE ZVUČNIKA
To je barem jednostavno. Sve piše. Svako novije pojačalo se da bridgeat odnosno, 2 kanala pretvaramo u jedan
koji je jak kao ta dva zajedno. To nama treba. Dalje po shemi, + woofera na + za zvučnik na pojačalo, s minusima isto tako.
Za zvučnik je prethodno bilo potrebno napraviti kutiju ali to baš i nije ovdje tema. Postoji mnogo drugih foruma
i stranica koje se bave tom tematikom.
Sada imamo pojačalo koje radi na 220V

i na njega spojen woofer. Pojačalo putem Y kabla povežemo sa SUB out na
receiveru, liniji, direktno iz kompa, ovisno o potrebi. Spaja se običnim RCA kablom (chinch).
KORAK 3 - PODEŠAVANJE POJAČALA I RUŠENJE ZIDOVA
Kada smo sve spojili kako se spada treba podesiti pojačalo. Obično postoji sklopkica kojom određujemo HPF, NORMAL ili
LPF. Nama u ovome slučaju treba LPF (Low Pass Filter) i s tim smo odredili da pojačalo pušta samo niske frekvencije.
Ta frekvencija se odredi potenciometrom na samom pojačalu. Obično može biti od 35 do nekih 150 Hz. Također imamo
i GAIN koji podešavamo po potrebi. Znaći, koliko jako da se woofer čuje. Sada treba podesiti to kako nam paše i uživati
u snažnom bassu kakvog će nam rijetko koji aktivni subwoofer pružiti!
Upotrebom releja možemo postići da nam se woofer pali zajedno sa receiverom ali to zahtjeva lemljenje po samom PCB-u
receivera a to baš ne preporučam. Također možemo staviti potenciometar na ventilator u napajanje za pojačalo da se
smanji šaum i upotri***iti slične svari kao i za utišavanje samog PC-a.
Za kraj evo i nekoliko slika kako to izgleda kod mene. Gotovo sve je ručni rad osim pojačala i zvučnika.

Kutija u završnoj fazi izrade, joša samo tapiciranje

Gotova kutija sa ugrađenim wooferom

Sve up and running! Woofer, pojačalo, napajanje