View Single Post
Staro 26.02.2006., 18:47   #1
Jester
Premium
 
Jester's Avatar
 
Datum registracije: Jan 2006
Lokacija: Zagreb
Postovi: 72
LCD na kučište u domaćoj izvedbi (mali tutorial)

LCD na kučište u domaćoj izvedbi (mali tutorial)

Evo jedan mali ali pravi i donekle čak i koristan modding za kučište s osvrtom na pradavni post s ovoga foruma od kud sam i pokupio shemu. Na početku bi nabrojao sve korištene dijelove i njihove cijene (pošto vas to zacijelo zanima) i mjesto gdje se to sve može kupiti. Još samo da napomenem da se chipoteka preselila u Vukovarsku 269e u blizinu Mercatora i predložim da najprije pogledate slike na dnu ovoga teksta (posta) da bi vam isti bio jasniji.

1. LCD
Upotrebljeni LCD display je oznake OPTO LCD 16*2 SA OSVJ. PC1602LRU, kupljen u chipoteci (šifra: 2030064701). Lcd je zelenog osvjetljenja (nemaju plavi) i koristi Hitachijev HD44780 chip ako se ne varam, te prikazuje 2 reda. Spaja se na paralelni port i to, sudeći po iskustvima drugih, samo na njega. Košta 66.80kn u chipoteci.
Slika LCD:

2 Potenciometri
Za regulaciju inteziteta osvjetljenja i kontrasta koriste se 2 potenciometra, jedan od 100Ω i jedan od 10kΩ. Bolje bi bilo da su linearni ali budući da sam prošao cijeli grad zbog jednog (i nisam našao) možete uzeti i logaritamski. Jedan je kupljen u chipoteci i košta 8.20kn drugi u Tratinskoj 20, u dučanu ElectronIC Centar i košta 6.95kn.

3. Kabel
Trebat će vam kabel za sve to pospajat, dakle koristit ćete kabel predviđen za spajanje paralelnog porta, 12 žičani ako se ne varam, ja sam uzeo oklopljeni, cijena je negdje oko 6 kn po metru. Za dohvatit prednji dio kučišta i paralelni port pozadi dovoljno je 1m kabela, barem kod mog Coolermastera Centuriona 5, no nemojte zaboravit da sa kabelom morate izači izvan kučišta da bi ga piknuli (slika 08) i da će vam za spajanje napajanja i uzemljenja dodatno trebati još dvije žičice neke duljine tako da minimalno morate uzeti 1.5m a pošto se u chipoteci reže po metru uzet ćete 2m.

4. Paralelni port + kučište
Treba vam muški paralelni port („đek“) i kučište za njega što morate posebno naglasit, košta nekih par kuna (chipoteka).

5. Kapice za potenciometre
Također par kuna (chipoteka), nemaju baš pretjerano krasnih al evo ove plave su se nekako uklopile s mojim plavim kučištem.

6. Opcija - modul za floppy
Cijelo vrijeme me mučilo kako bih to sve nekako učvrstio u otvor za cd-rom, kako da izrežem plastiku te konačno za što da učvrstim kabel da se nebi dogodilo da prilikom prčkanja unutar kompa ne zapnem i počupam sve lemove. Odgovor opet u chipoteci. 9kn košta adapter za ugradnju floppy-a u otvor za cd-rom.

7. Opcija – sprej.
Ovo vam treba ili ne treba ako nađete neko bolje rješenje, ja nisam htio da se bijelo providi kroz mrežicu (kad vidite slike bit će vam jasno) pa sam presprejao floppy adapter u crno, prednji dio, no ako kao u mojem slučaju isti dolazi iza nečeg, poslužit će i obični marker. E sad nemam tu sprej pa ne znam točno ime, budem naknadno pogledao ali da se boja nebi ljuštila sa plastike potrebno je koristiti temeljnu boju (isto ima u spreju) pa tek onda crni sprej za plastiku. Najjeftinija opcija je kupnja spreja sa već umješanom temeljnom bojom. Ja sam svoj platio 30 kn, ogroman je, no koristio sam ga i za farbanje optičkih pogona pa sam koliko toliko opravdao kupnju.
Za one koje zanima gdje ga nabaviti a da ne lutaju po gradu pretražujuči bezuspješno sve kemoboje, nek se odmah najbolje zapute u smjeru infogame – ne znam točnu adresu no produžite dalje od infogame kao da idete ka Gorici, prvi zavoj lijevo, prije nego izađete na R. Njemačke s desne strane uvučeno u obiteljskoj kući nalazi se prodavaonica boja i lakova, ne vidi se s ceste – ako tamo nema , nema nigdje. Ja sam kupio mat sprej, nisam želio da mi se pogoni sjaje.


To bi bilo to od potrepština, treba vam sada još alat i dobra volja. Sad mi je žao što nisam slikovno dokumentirao faze izradnje no pobat ću opisati.

Prvo sam prilagodio floppy adapter da u njega fino legne lcd, znači malo sam još turpijom proširio rupu, sa unutrašnje strane također sam isturpijao ležište da pločica sjedne (najbolje ćete vidjet što treba turpijat kad probate). Nisam bušio rupe za potenciometre nego sam poturpijao žljeb. Ako je tko dovoljno lud kao ja da ugradi ovu mrežicu od Centuriona 5 (a njihovih vlasnika ima mnogo) morat će sturpijat cijeli obrub da bi adapter legao u mrežicu i to nije kraj. Također na kučištu će morat skinut finom turpijom one male istake s lijeve i desne strane, na plastičnom dijelu unutar otvora za optički pogon koje će mu smetat pri ugradnji ovog čuda. Definitivno najteži i najdosadniji dio cijelog posla je ovo turpijanje.



E sad slijedi lemljenje prema shemi, lcd-a, paralelnog đeka i potenciometara, tu nemam što reći. Jedino mogu savjetovati da prvo razmislite gdje ćete provući kabel sa đekom – da nebi bilo da ste sve zalemili pa da nemate otvor gdje provuči đek. Ja sam skinuo napajanje i sturpijao mali žljeb ispod njega, virnite na sliku 08



Kad ste konačno sve montirali u floppy adapter ili što već, odfikarite dio drške potenciometra i nabijte kapice. Još jedna stvar zgodna kod floppy adaptera je da sam kabel (ne vidi se na slikama) učvrstio sa izolirkom za rub da se sve ne počupa, kao što sam spomenuo negdje gore.

Ugradite sve konačno u kučište i spojite na ono malo napajanje znači ne 12v nego 5v ( 2 žičice ste morali zalemit po shemi i ostavit za napajanje i uzemljenje). Dovoljno je utaknut u rupice za crvenu i crnu, napajanje i uzemljenje i sve to nekako učvrstit da se ne izvlači. To je to.

Konačni rezultat djeluje nekako retro, moj prijatelj kaže: „Prvi Pioneerov model auto radija“, za mene zadnji krik umornih ruku na izdahu.
Vjerojatno ćete morati instalirati port95nt driver za uspješnu komunikaciju s paralelnim portom, inače se neće ništa događati, niti će komp išta bilježit da je spojeno.
Ja sam tek na početku otkrivanja programčića i software-a. Koristim LCD Smartie 5.3 koji može prikazati apsolutno sve što vam srce zaželi, od winampa, tekstova do temperature, zauzeća procesora i uobičajenih očitanja.



Na kraju bih se samo još zahvalio:
Grgi – čovjeku lemilici
Peri – šarafcigeru
Grimlocku – softwareskoj podršci

Evo i ostalih slika u večoj rezoluciji konačno:
Slika 1: http://img107.imageshack.us/img107/5638/0019rg.jpg
Slika 2: http://img107.imageshack.us/img107/7879/0029gk.jpg
Slika 3: http://img522.imageshack.us/img522/2044/0031xj.jpg
Slika 4: http://img522.imageshack.us/img522/6116/0046uu.jpg
Slika 5: http://img107.imageshack.us/img107/8208/0051ik.jpg
Slika 6: http://img522.imageshack.us/img522/5497/0062ow.jpg
Slika 7: http://img522.imageshack.us/img522/4792/0074hc.jpg
Slika 8: http://img107.imageshack.us/img107/8403/0094lq.jpg
Slika 09: http://img522.imageshack.us/img522/337/0104jb.jpg
Slika 10: http://img522.imageshack.us/img522/7397/0114lr.jpg

Slika LCD: http://img522.imageshack.us/img522/4...1602lru8ik.jpg

Shema: http://img522.imageshack.us/img522/2232/shema5wk.gif

Evo za kraj još jedna mala noćna...prije perverzija nego muzika



Živjeli!
__________________
Ibanez JS 100, Engl Screamer 50 Combo, Korg ToneWorks AX1000G

Zadnje izmijenjeno od: Jester. 27.02.2006. u 09:19.
Jester je offline   Reply With Quote