View Single Post
Staro 23.12.2021., 10:58   #3798
fre@k
Premium
Moj komp
 
fre@k's Avatar
 
Datum registracije: Oct 2008
Lokacija: osijek
Postovi: 1,886
Citiraj:
Autor Pupo Pregled postova
Imam grijanje na plin (kondenzacijski bojler) i ovaj princip grijanja s termostatom u boravku me totalno živcira i ne zadovoljava. Da li ima kakvih prepreka da koristim bojler na način da nafrljim termostat tipa na 35, tako da mi stalno cirkulira voda i grije, a da si reguliram temperaturu u sobama pa i u boravku s termostatima na samim radijatorima?

Imam debilne situacije da mi je u boravku sauna a u sobi pokraj štenara jer grijanje ne radi pošto je u boravku toplo.
U postavkama imas opciju naknadni rad crpke, kod mene je podeseno 7min, Razlog je sto u tom vremenu od tih 7 min radijator izgubi(prenese) dovoljno temperature da plamenik sto duze radi s istim postavkama. Igranje s prigusnicama je ok ali mora se paziti na protok vode, ukoliko nema dovoljno cirkulacije dolazi do pregrijavanje vode u kotlu i samim time vise smeca stvaras unutra. Kod mene je trenutno podeseno grijanje dan/noc na 22.5/23C u svim sobama se krece jednako.

Termostat nuzno nemora biti u dnevnoj nego u najhladnijem dijelu, recimo ako ti je hodnik u sredini kuci logicno da nece nikad vidjet 23C (osim ako i tamo imas radijator) kad je termostat ispred njega. Opcija B koja jos uvijek zna bolje raditi od ovih pametnih naprava je da podesis da se krivulja na termostatu regulira po vanjskoj temp ali da unutarnji termostat neutjece na kontrolu pumpe. U postavkama isto treba vidjeti brzinu pumpe, u 90% slucajeva je namjesteno ako je voda 20C razlike (polaz/povrat) pumpa vrti velikim protokom kako bi cim prije ugrijala vodu, kako se ta razlika smanjuje varijabilno i pumpa vrti sporije, sporija voda veci prijenos topline, ako polako zagrijava vodu i manje plina trosi. Idealan svijet bi bio kad bi ti se voda stalno vrtila kroz radijatore sa sto manjim plamenom.

Ono s cim se ja borim a vjerujem i svi drugi koji imaju termostat u dnevnoj je da svojim ulaskom u tu prostoriju jednostavni ti podizes temp, kako nas je 4 u kuci odmah dobijes disabalans na sistem, svojim ulaskom u sobu smanjis temp za 1C to znaci da ce sad bojler stojati narednih 1h bez da se upali, izgubio si energiju koju kasnije mora nadoknadit, pa izades iz sobe onda on opet napici temp ti udes on se ponovo hladi. Malo je ovdje drasticno prikazano ali to se moze osjetiti nakon sto ekipa ude u sobu a radijator hladan nakon 30min, ako u ovom slucaju nije na termostatu ukljucena kontrola s unutarnjim termostatom on ce nastaviti piciti vodu koju stalno potrazuje to je +. Vidio sam da na nekim termostatima sad ima cak kao senzor koji prati pokrete pa otrpilike racuna koliko ljudi je u sobi pa kompenzira sto nije lose zamisljeno, samo kako to funckionira u praksi bog dragi ce znat.

Citiraj:
Autor Swarm dude Pregled postova
Mogao bi postaviti termostatske ventile na radijatore u druge prostorije, u dnevnom ostaviš obični ventil (dakle ne termostatski ventil + termostat u istoj prostoriji). Tako osiguraš da bojler ima cirklulaciju barem kroz jedan krug radijatora, a ne da mu svi termostatski ventili na radijatorima zatvore, pa onda baci krug pumpe bojlera u standby... Ovaj sistem funkcionira ako u drugim prostorijama želiš nešto nižu temperaturu. Npr. dnevni oko 22-23 °C, ostale sobe oko 20 °C. Valjalo bi se poigrati i s prigušnicama na radijatorima, odnosno balansiranjem sustava.

Ako ga nafrljiš na 35 i stalno grije vodu, naravno prije će doći vrijeme za servis plamenika te će sigurno progutati više plina nego što bi inače trebalo.
Najcesce se prvi radijator do bojlera prigusuje kako nebi odnio svu pocetnu temp prilikom zagrijavanja, ovo je dosta bitno kod ekipe koja pali/gasi bojlera a da ima veliku razliku izmedu dnevne i nocne. I dobro je imati zadnji radijator otvoren skroz do kraja kako bi voda mogla na duzem putu cirkulirati a ne kratkoj relaciji, prebrzo ce se ocitat na senzoru i onda on opet sam sebe stavlja u standby.

Bitno je da bojler neroka punom parom to ce ga unistiti, ako lagano gori sumnjam da bi imao veliku stetu. Samo poveznica na nesto nizu temp i duzi rad, dosta se ljudi svadalo oko toga da se stvara kondenzacija ako plamenik u bojleru radi ispod 65C stvara se rosiste. Ako uzmemo u obzir da nakon 5 god treba promjeniti tu cijev koja je otisla k jarcu, a da si za 5 god ustedio plina koliko kosta 10-20 cijevi onda je racunica vrlo jasna.

-------------------
I napomena ako radi kod mene nemora kod tebe svakak kuca/stan je totalno drugacija. Netko te grije od dolje pa ti to remeti sustav, ili nije krov izoliran pa gubis na nekim dijelovima vise energije itd. Ali svuda je nekako isti da se postigne konstantan protok vode uz sto manje oscilacije na temp.

Mislim da sam ovo vec stavljao pa si pogledajte koga zanima kako izgledaju novi sustavi pod ispiranjem i balansiranjem. A da negovorimo o majstorima kojima su upadale matice i gumice u cijevi pa kuku se ga meni nevalja cijeli sustav. Nije moj fah graijanje ali sam i sam muku mucio kako su mi majstori u startu odradili,kod mene je mulj izlazio punih 5min. Nije reklama nemam nista od toga cisto da vidite probleme i na novim sustavima.
https://www.facebook.com/presisp/
__________________


CPU: I5 2500k
GPU: MSI TF 660 OC
MBO: Asrock Z68 PRO3
RAM: 2x4gb G. Skill (1333mhz)
PSU: Seasonic 620W
HDD: SSD 180gb Intel 520 | WD Green 2TB
CASE: CM Elite 370
Ostalo: MX518, Logitech Ultra Flat, DELL U2412M, Hyper 212+



Ako Vam je život tužan, ne brinite! Barem Vam je plaća smiješna
fre@k je offline   Reply With Quote