Iz očitovanja studenata FF u Zagrebu :
2. Status prvostupnika na tržištu rada
Zakon o akademskim i stručnim nazivima i akademskom stupnju koji je donesen 10. listopada 2007. u članku 9. uspostavlja ravnotežu odnosa starih i novih akademskih titula. No, zakon je donesen bez prethodnog pripremanja ili istraživanja na tržištu rada.
To je lako ustanoviti empirijskim istraživanjem. Nazovemo li reprezentativan broj poslodavaca s različitih područja djelatnosti (npr. Plivu, INA-u, Turističku zajednicu, farmacijske tvrtke itd.) i pitamo ih: ''Na kojim radnim mjestima možete zaposliti prvostupnike?'' vidjet ćemo nespremnost tržišta rada za reformu školstva.
S tim u vidu postalo nam je jasno da reforma školstva u sebi, osim same strukturalne i sadržajne preinake postojećeg sustava obrazovanja i odgovornosti za budućnost mnoštva mladih stručnjaka i znanstvenika, u sebi sadrži i nužnu prilagodbu šireg društvenog konteksta.
Naša daljnja istraživanja dovela su iznenađujućeg otkrića: ne samo da Hrvatska nije spremna za adekvatnu provedbu Bolonjske reforme školstva, na to nije spremna niti Europska unija. Osim malog broja postotka sveučilišta Europske Unije koja Bolonju provode i odbijanja najvećih europskih sveučilišta da počnu s implementacijom Bolonje, ni tržište rada EU ne snalazi se najbolje u prepoznavanju diplome prvostupništva.
Prema službenoj stranici Benelux Bologna Secreteriat-a u susretu ministara u svibnju 2007. u Londonu, prepoznat je problem zapošljivosti kao jedan od prioriteta koji se imaju riješiti do iduće konferencije u travnju 2009.
Pritom su neke od navedenih zadataka podizanje svijesti poslodavaca o vrijednosti i kvalifikacijama prvostupnika i razini očekivanog prvostupničkog znanja te omogućavanje zapošljavanja i savjetodavnih službi, kao i prepoznavanje novih titula na tržištu rada diljem Europe.
Zbog ovih novih spoznaja o problemima Bolonjskog procesa, smatramo jedinim ispravnim rješenjem prijevremenu hitnu reviziju reforme školstva u Hrvatskoj. U skladu s tim predlažemo uvođenje moratorija na Bolonjski proces dok se ovi osnovni problemi ne riješe.
Apsolutno ista stvar će ti se,i dešava se,sa magistrima u tri izvedbe.