netko mi je gore rekao da "nebi trebali dobiti" veci "nivo" obrazovanja, no oni su nama na svim tim predavanjima govorili kako ce oni nas za tu drzavnu maturu pripremati i kako cemo stjecati vece obrazovanje (jer po pravilu ova matura uvodi da se neprolazi "stresno" razdoblje zbog prijemnih, a ljudi su strebali za prijamne, a mi bi onda trebali s ovim obicnim znanjem proci (osim ako nas profesori ne nauce za vise) maturu i upast na faks bez prijamnog)
cijeli tekst na ovom linku:
http://pollitika.com/drzavna-matura-...avlje-proracun
2. I državna matura u Sloveniji, koja nam je bila jedan od uzora, jednostavno je propala iz slijedećih razloga, koji i nas očekuju:
Iz ..
http://www.metkovic.hr/medij.asp?vijest=38 , ističem:
“Rezultati državne mature u Sloveniji više se neće koristiti kao ključni element za upis na fakultet. Potvrdio je to u razgovoru za Jutarnji list slovenski ministar obrazovanja prof. dr. Milan Zver.
Matura će i dalje ostati završetak srednjoškolskog obrazovanja, ali više neće imati takav utjecaj na nastavak školovanja - pojašnjava ministar Zver. Prema njegovim riječima, matura je do sada previše utjecala na sam pedagoški proces u srednjoj školi. - Događa nam se da su u zadnje dvije godine obrazovanja đaci fokusirani isključivo na pripreme za državnu maturu i skupljanje bodova pa škola gubi svoj puni smisao i postaje ratište za bodove. Jedna slovenska teoretičarka rekla je da tada 'rep počinje mahati psom, a ne više pas repom' - slikovito je opisao Zver. Dodao je da se cijela situacija vrlo lako može usporediti s natjecanjem u skijanju.
Možeš dobro voziti cijeli život, a ako jednom kiksaš, ispadaš iz utrke - kaže Zver. Dodatni je problem, ističe ministar, to što su djevojčice na maturi postizale bolji uspjeh od dječaka, pa su se, kako se ona uzimala kao ključni element pri upisu, neke atraktivne profesije u Sloveniji počele feminizirati. Preveliku su korist od svega, smatra ministar, imali i izdavači knjižica s ispitnim pitanjima koje su slovenski đaci koristili pripremajući se za državnu maturu. Zato će slovenska prosvjetna vlast, najavljuje Zver, promijeniti status državne mature, na isti način na koji je to lani učinjeno i s malom maturom.”
Glavni razlozi za redefiniranje koncepta državne mature
■ u 3. i 4. razredu škola gubi svoj pedagoški smisao jer su djeca fokusirana samo na prikupljanje bodova na maturi;
■ djevojčice na maturi postižu bolje rezultate od dječaka pa se feminiziraju neka atraktivna zanimanja;
■ kako bi na rang-listi škole bile što bolje plasirane, pojedine učenike u sustavu umjetno zadržavaju još jednu godinu;
■ od svega na kraju profitiraju izdavači ispitnih materijala koje đaci koriste kao pripremu za maturu;
■ fakulteti će sada dobiti priliku da sami odluče o tome na koji će način birati kandidate, možda nekima neformalno obrazovanje postane važnije od formalnog
3.Razlozi opisani na
http://pollitika.com/drzavna-matura-putuje-na-fakultet
4.Objektivnost vrednovanja eseja iz hrvatskog i stranog jezika
Upitno je vrednovanje eseja,koje je uvijek nužno subjektivno, a subjektivnost bi morala biti isključena iz vrednovanja testa koji određuju odabir životnog zanimanja.
5.Stres
Najmanje cijelo drugo polugodište đaci i njihovi roditelji bit će izloženi stalnom stresu. Učenici će istodobno morati svladavati gradivo 4. razreda, biti ocjenjivani i usput polagati sadržaje cjelokupnog gradiva sve 4 godine srednje škole iz 3 obvezna i proizvoljnog broja izbornih predmeta(nimalo stresno?). Rezultati će stići mjesec dana od zadnjeg ispita (nimalo stresno?). Nakon toga prijave i čekanje(nimalo stresno?)
Sve ovisi o uspjehu na državnoj maturi, koja se obavlja u vremenskoj stisci i nema mogućnosti popravka rezultata mature još jednom prilikom- prijamnim ispitom(što je prije bilo). Drugo polugodište bit će rascjepkano stalnim ispitima.
Nakon veljače, nema više predomišljanja na koji će fakultet maturant poći ,dok se prije moglo odlučiti i u zadnji trenutak. Što ako se predomisli, a izabrao je krivi izborni predmet, a ne potrebni?
6. Učenici strukovnih škola upisani su pod drugačijim uvjetima za dalje školovanje,od onih kojima su sada izloženi na kraju srednje škole. To se pokušalo riješiti „besplatnim subotnjim instrukcijama”, ali to ipak ostaje pod upitnikom.
7.Financijski razlozi:
Kolika je cijena toga projekta? Koliko smo već do sada izdvojili za materijalne uvjete(prostor i oprema), ljudski potencijal (dodatni broj zaposlenih koje plaća MZOŠ, odnosno porezni obveznici), dosadašnji troškovi pisanih materijala (samo za ilustraciju tiskano je 50000 knjižica „državna matura”), nacionalnih ispita i probne državne mature?
Posebna priča su ogromna sredstva koja se izdvajaju za ocjenjivače testova (15kn za nižu i 25kn za višu razinu znanja po testu) i njihov boravak na mjestima kolektivnih ispravljanja, te autorska prava na zadatke.
Što je sa učenicima strukovnih škola? Za njih su prošle godine organizirani dodatni sati subotama (opet platili porezni obveznici)? Hoće li to biti i ove godine i kolika je cijena?
Koliko je ljudi zaposleno u NCVVO-u? Kako oni štite svoje interese?
Kao prvo, poslani rezultati probne državne mature, tako su povoljni za učenike, da su se gotovo svi virtualno upisali prema svojim željama. Osobno su svi iz moje okoline upisani na farmaciju, stomatologiju, medicinu, arhitekturu... Zbog objektivnosti, bilo bi potrebno usporediti broj „virtualno upisanih” s upisnim kvotama pojedinih fakulteta.
Ovakvim rezultatima, nastojala se izbjeći nova pobuna učenika protiv državne mature.
Kao drugo, očito su u nadležnom Ministarstvu svjesni problema s dodatnim sredstvima koje bi iz proračuna trebalo izdvojiti za ovaj megalomanski projekt, te se već odvijaju pripremne radnje. U tijeku je „napad na nastavničku normu”, kako bi se ona povećala, a time smanjila cijena nastavničkog sata i tako posredno teret toga projekta prebacio na već ionako zapostavljeni, najslabije plaćeni visokoobrazovani kadar( još im je na leđima, kao i svima ostalima, odricanje od dogovorenoga u Kolektivnom ugovoru , te krizni porez).
http://www.tportal.hr/vijesti/hrvats...ika-moraju-se-...
Stiže novi krizni proračun. Hoće li biti sredstava za ovaj megalomanski eksperiment koji je i kod bolje organiziranih društava doživio pravi fijasko?
Moramo li i mi udariti glavom o zid da bismo se uvjerili kako to ipak boli i košta, ili ćemo ipak odustati na vrijeme?