![]() |
Paneli za kontrolu coolera...
Dakle, vidio sam onaj panel (ne znam tocno di, frozenCPU mozda) di je u sredini kip prekidac, a ispod i iznad njega plava i crvena LED-ica, pa kad je cooler iskljucen, svijetli plavo, a kad je ON svijetli crveno. E sad... mene zanima kako je to HOME-MADE izvedivo, posto mi je cijena na njihovom site-u + shipping + pdv + carina + razna druga njasra malo previsoka.
Eto, to je sve... |
3 way switch :confused:
ili neznam kako se to tocno zove... uglavnom prekidac ima 3 "izlaza". U sredinu spojis nulu. Na jednu stranu fazu, otpornik i plavu diodicu. Na drugu ventilatore, ledicu, i otpornik. Na taj nacin jedna strana je uvijek upaljena. BTW, imas u chipoteci (i mnogim drugim trgovinama) te prekidace, po simbolicnim cijenama, cca 5kn. Nadam se da sam ti pomogo. |
Re: Paneli za kontrolu coolera...
Citiraj:
7V/OFF/12V dual led: http://www.virtual-hideout.net/guide...us/index.shtml 5V/OFF/12V dual led: http://www.virtual-hideout.net/guide...us/index.shtml 7V/12V dual color led http://bit-tech.net/article/52/3 |
|
ili das nekom iskusnom modderu da ti ga napravi, kao npr. meni :D
|
Citiraj:
a platit ces ... hm... manju cijenu, al ces ga morat castit pivom :beer: |
nije hm...manju cijenu, nego hmm....puno manju cijenu miato :D
meni svejedno, mozes i sam raditi bilo bi mi drago pomoci. |
ok, kad sam perikupi odredjene prijedloge, slike sheme itd.jos me zanima postoji li kakva formula da izracunam koji otpornik da stavim u seriju s LED-icom? i jedno btw pitanje, dali sve LED-ice za isti napon imaju isti otpor, tj, dali uopce imaju otpor?
isto tako, hvala svima na odgovorima, unaprijed za buduce, a sad za prosle... :D |
1 privitaka
Napravi si ovo, puno bolja solucija
|
to kao prvo nije fanbus, nego rheobus, totalno druga stvar. s njim se brzina moze puno preciznije kontrolirati. npr. od 2000 okretaja do 5000 po 10 okretaja, ovisi o potenciometrima koristenim u uredaju. i da, zaboravih spomenuti da je dosta skuplji.
|
Citiraj:
Ti govoriš o žičanim reostati-koje češ teško pronaći kod nas i veoma gruba mogućnost regulacije koja u ovom slučaju ovisi i o opterećenju pojedinog ventilatora. Ovaj sklop je jednostavan , jeftin i može se koristiti za više svrha, Trpi do 18W po "kanalu" . ako ti to nije dovoljno kupi običan 317 , ali nije potrebno. |
Citiraj:
|
Samo ne zaboravi da jednu ledicu spajaš na 12V , drugu na 7V pa ti trebaju i dvije vrijednosti otpornika.
BTW plava LED radi na 5V (bar ova moja iz chipoteke) , ostale oko 2V |
Koja je cijena fanbusa??
|
fanbus ti je neka vrsta razvodne kutije koju stavljaš unutar računala i onda gore kopčaš ventilatore . Cijena ti ovisi , kutija 20kn u chipoteki , ako sam imaš kakvu kutijicu onda 0kn. trebaju ti samo konektori , 2-3kn komad (M+Ž), žica... Nije skupo , od 20 do 50kn za neki luksuzni home-made primjerak . BayBus sa LM317T IC ti košta 35kn po komadu ( ja imam 4 - pogledaj sliku gore ) , BayBus sa switchevima - 30kn po switchu (bar po cijenama iz chipoteke)
|
krivo sam se izrazio, kolko kosta ovaj koj si kupio od z3D-a
|
Nisam ga kupio, ja sam si ga napravio.
|
Citiraj:
nego se to zove rheobus, nemoj se pravit pametnim molim te. |
Gle z3d, nemoj me nasmijavati, ti govoriš o rheobusu , iliti nekoliko žičanih rheostata na poklopcu od 5,25" mjesta na kuć.(govoriš o tome kako je skupo , a jedini skupi rheobus koji odgovara tvom opisu (ovisi o potenciometrima koristenim u uredaju. i da, zaboravih spomenuti da je dosta skuplji.) je ovaj tip http://www.virtual-hideout.net/guide...ts/index.shtml , baziran na žičanim rheostatima (eng. naziv za potenciometar).
Tvoja tvrdnja da nitko ne spominje rheostat je pogrešna, govoriš o uređaju koji se sastoji od 3 rheostata (npr rhbus sa VH-NET) i nema nikakve elektronike. Stoga ti preporučam da ne pričaš gluposti i sramotiš se. BTW Raširena su 3 tipa Rheobuseva : sa LM317 ili sl. IC , sa varijabilnim DC (Duty Cicle) [sa mosfetima] te sa žičanim potenciometrima. ---------- offtopic - z3D, znanje ne ovisi o broju postova |
ti si u kurcu covjece. u zargonu u hrvatskoj je reostat nesto totalno drugo! kad kazem reostat, ne mislim na pot. a rheostat je potenciometar, kao sto si i ti rekao. jel ti sad nesto jasnije? i znam da znanje ne ovisi o broju postova, najbolji primjer Black Dragon
|
Vidim da neki jednostavno ne podnose kad nisu u pravu :(
I ja ne pričam u žaronizmima nego o pišem eng nazive za potenciometar i "The 4 Potenciometra na komadu plastike" Sad ako te boli ono moje izostavljeno h u "žičanim reostati" , kako ne razumiješ da ja ne pričam o nekom žargonizmu nego se u cijelom tekstu spominju rheostati i potenciometri. Preporučam da napišeš reply kad malo razmisliš i misliš napisati nešto smisleno i argumentirano ne tipa "kod mene u selu kokoš zovemo reostat :D ". |
daj mi sam reci zakaj si ti tak nabrijan?
|
Ma došli su mi neki borci za životinjska prava pa sam se tu iskalio :D . Šalim se, gle napišeš mi "ti si u kurcu covjece" i onda me pitaš zašto sam nabrijan !? plus već sam dobio osjećaj da pišem (govorim) zidu , OK.
|
prvo se ti malo skuliraj, pa cemo onda pricat. je moze? :)
|
u međuvremenu...
LE- diode stare, dobre, klasične, nisu određene unutrašnjim otporom.
Pad napona na samoj LE diodi je 1.6 V i stalan je. Dakle, imaju Zener efekt. (ovih 1.6 ne vrijedi za plave ineke druge spec. LED) Otpornik se računa po Ohmovom zakonu R=U/I . I je maksimalna struja kroz diodu. U je napon na koji priključujemo LE diodu, od njega oduzmemo 1.6V. Većina standardnih LED je predviđena za I max. od 20 mA. Kod minjaturnih je dakako i struja manja, a kod jumbo size veća). Staviti otpornik veće vrijednosti od kalkulirane znači samo nešto manje svjetla. Manji otpornik će uzrokovati prekoračenje struje i izgaranje LED. Intenzitet kojim svijetli neka LED (ili LED display, ili grupa LED) se u praksi rješava ili promjenom struje, ili pak impulsno nekim IC sklopom, odnos impuls - pauza. Struju je dosta nezgrapno mijenjati žičanim potenciometrima, a i relativno su skupi. Struju može ograničiti jednostavan sklop sa tranzistorom a regulirajući element može biti sve što mijenja otpor, recimo PTC otpornik NTC takodjer, fotodioda, fotootpornik i sl. Najobičniji FET, preciznije JFET, recimo BF245 kome se gate spoji na source a + dovede standardno na drain, će ograničiti struju na nekoliko mA, ovisi o primjerku... LED se spoji serijski i svijetliti će jednako, bez obzira na koji je napon priključen sklop. Ne previsok, samo do U max za određeni FET! Naravno i integrirani regulatori napona tipa 78.. se mogu jednostavno spojiti kao ograničavači struje, ali tek nakon nominalnog napona (jer će kod 7805 onih 5V ostati na njemu!). Veličinu limitirane struje će odrediti otpornik sa "out" pina prema srednjem koji se u ovom slučaju ne spaja na zajednički vod ("masu, šasiju, zemlju") ;) Zbog onih 5V je zgodniji LM317. Ovdje bi se dalo puno pisati, kao i o svakoj elektroničkoj komponenti, a ima falabogu hrpa knjiga i knjižica na svim razinama. Ako je netko ovo pročitao, taj je strpljiv, a upornost se naročito treba vježbati ako se bavimo elektronikom, bla, bla... :D |
Re: u međuvremenu...
Citiraj:
|
ma, glup je termostat, draze mi je kad sam mogu kontrolirati brzinu, mozda ponekad i pozelim da mi se proc grije, npr. ako zelim u miru gledati film. kuzis?
|
Sva vremena su GMT +2. Sada je 02:56. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger