![]() |
Kondenzator u napajanju ?
dakle ovako , ima napajanje na kojemu je napuhnut kondenzator u primarnom djelu, za filtriranje, kondenzator je 820 uF 200v . Takav kondenzator nemogu nać nigdje kod nas, da li mogu umjesto njega staviti manji ili veći kapacitet ? imam doma 470 uf i mogu kupit 1000uF..što se točno mijenja ako stavim ovaj od 1000uF i da li je onda problem ako jedan ostane original 829uF a drugog da zamijenim s 1000uF ??
|
|
mah. koje je tocno napajanje u pitanju? samo nesto sto vrijedi preko 200 kuna polovno se isplati ulagati u ovakav kondenzator, IMHO.
ili potraziti polovni kondenzator. no, imam jos jedno pitanje, sta se dogodilo s napajanjem da je elektrolit na primaru otisao? do sada nisam vidio jos niti na jednom napajanju ova dva ulazna da su nabubrila ili slicno....... mislim, nisam sada otvorio 5000 napajanja, ali recimo nekih par stotina jesam. |
Ako je vec jedan ostecen, moguce da je i drugi. Ako mogu fizicki stati, stavi oba od 1000mF, napon isti ili veci, ta razlika nije bitna, jer se radi o filtriranju napona.
|
znam i ja naručit s ebaya, al neda mi se to, reko mi je čovjek u dućanu da mogu stavit slobodno 1000uF jer taj kondenzator služi samo za filtraciju napona...mene samo zanima stručno da li može jedan ostat 820uF a da drugi zamijenim sa 1000uF...btw. napajanje je hiper type R 580w...usput koliko vrijedi to napajanje polovno ?
|
Citiraj:
|
Citiraj:
|
ok onda ću zamijenit samo taj napuhnuti jer fizički mi ne bi ni stala dva od 1000uF jer je 51x30 mm mrcina :) i dalje ostaje pitanje koliko to napajanje vrijedi polovno ?
|
uf. modularac kakvog ja imam ispod kreveta jer je jednog dana odlucio ne raditi :). bio kod majstora, sada on radi, ali nebi dao ruku u vatru da daje struje kolike bi trebao davati..........
ja bi rekao nekih 150 do max 200 kuna, cisto jer izgleda fensi. |
da modularno je i stvarno lijepo izgleda..ok hvala na procijeni ;)
|
Ja nisam siguran da ti se to isplati popravljati. Imao sam jedno 3 hipera sa istim problemima, tj. nedugo nakon zamjene bi se opet kondenzatori napuhnuli. Uglavnom, investiraj rađe u novo/neko drugo napajanje.
|
a popravit ću ga pa kolko traje , ako ništa drugo ić će u prodaju ;)
|
Teoretski, elektrolitski kondenzator bi trebao raditi normalno, ako ne dobije prenapon (najcesce napuhne radi spomenutog), zatim radna temperatura, bolje, manja. Na kondenzatoru ima oznaka max temp. bolje veca, npr. preko 100c. Ukoliko ima prostora, vise ce trajati onaj vecih dimenzija. Trece radi chega strada,je da grec pusta dio ac.
|
napajanje ne radi sa 1000uF ....dakle ostavio sam jedan original 820uF i stavio drugi 1000uF i ne radi, valjda oba moraju biti 820
edit...vratio sam strari kondenzator i napajanje i dalje ne radi, prije nego sam išta diro je normalno radilo, šta sam mogo zeznut, kond su pravilno okrenuti, napona na tim primarnim kond ima! u čemu je problem, savjet ?? edit2: trenutno je original kond gore koji je napuhnut, uglavnom kada pomaknem u određeni položaj atx konektor, tj kad se otpuste ili stisnu kablovi na ploči napajanje proradi. negdje gubi kontakt , što mi nije jasno jer svi lemovi izgledaju dobro, poslije ću prelemiti sve žice |
Možda ti gubi kontakt na samom ATX konektoru na matičnoj ili napajanju...
|
složeno je sve , bilo je biše problema ;)
|
Citiraj:
ako jest, pa napisi sto tocno........ toliko tesko pobogu? mozda i pomognes nekome. |
Jedna stvar možda nije naodmet za spomenuti ... to napajanje (a i Hiper općenito) u vrijeme kada je izašlo, prije 6-7 godina, nije bilo bog-zna-kakvo napajanje i zapravo je bilo po ondašnjim standardima tek osrednje napajanje.
Zamisli tek kakvo je onda danas, po trenutnim kriterijima. Da ne govorimo da nitko živ ne zna što sve s njim ne valja, te koliko dugo još može proći prije nego izazove još veću nesreću. BTW realna vrijednost takvog napajanja u takvom stanju kakvom jest, ne prelazi ni u snu 100kn. I uz to sve, ukoliko ga uspiješ složiti, treba se itekako nadati da se to sve neće zapaliti u kompu budućeg vlasnika ili barem povući koju komponentu za sobom. |
Ček, kondenzator je deklariran na 200V, a nalazi se u primaru u kojem je napon 230V???
|
Serijski spoj dva kondenzatora deklarirana na 200V je u stvari zamjena za jedan deklariran na 400V.
BTW realni, maksimalni napon tj. amplitudu napona gradske mreže je u stvari ~325V, dok je 230V samo efektivna vrijednost. Prolaskom kroz Graetz se tih 325V podijeli sa dva jer struja prolazi samo u jednom smjeru, tako da imamo 325/2 tj. ~162V. Ovo naravno ovisi i o načinu izrade bolje rečeno topologiji napajanja. |
Dva takva kondenzatora su spojena u seriju, a ukupni napon na serijski spojenim kondenzatorima se dobiva zbrojem vrijednosti. Znači, 200 + 200 = 400.
E yebiga, kasnim :D |
I šta je još bitno, gabaritno su manji pa oduzmu manje mjesta nego jedan za 400 V.
|
Sličan problem, ali je u pitanju matična. Napuhnula su se 2 kondića. Našao sam zamjenske istih karakteristika (6,3V/3300uF), ali je problem da moja lemilica od 30W nije ni zagrijala lem na ploči da bi ih mogao zamijeniti. Koliko jaku bi trebao nabaviti za taj posao? Ili mi treba neki poseban model/vrsta.
|
Koje marke si našao kondenzatore? Ako su korišteni, dal imaš mogućnost izmjeriti kapacitet i ESR? Da ne bi bilo da ih jedva zalemiš, a da su i oni neispravni, a fizički dobro izgledaju. Obično na pločama ne mijenjam po dva komada, nego 8, 10 ili više :D
Probaj malo dodati friškog lema. Za takva lemljenja je pogodno imati lemilicu s regulacijom temperature. No, za silu bi i obična mogla poslužiti. Ja kondenzatore odlemljivam i zalemljivam na temperaturi oko 300°C. E sad kolko je odstupanje temperature od toga na kolko ju naštimam - stvarno ne znam. Kolka temperatura treba biti, ovisi o tome što je spojeno na polu s tim elektrolitom. Ako je npr neka zavojnica, onda treba malo viša temperatura. |
Ako imaš mjesta, probaj odrezati žice i novi kondezator zalemiti na žice. Naravno, moraš paziti kako ćeš ga okrenuti.
|
Našao sam ove kondiće. Ne kužim se previše u elektroniku, ali po glavnim karakteristikama odgovaraju. Inače, radi se o kondićima koji se nalaze oko socketa na jednoj Gigabyte mbo (ima ih 5 komada). Od tih 5, jedan je procurio na vrhu, a drugi se napuhnuo. Ostala 3 izgledaju ok. Simptom kvara su ti da se mbo kod bootanja ponekad ne želi bootati i izbacuje čudne šare na monitor (mbo ima integrirku). Ponekad se upali (nekad iz 4-5 pokušaja) i onda radi k'o zmaj po cijeli dan.
Multimetar imam, ali ne znam kako izmjeriti kapacitet, a pogotovo ESR (što god to bilo). Nažalost, nema dovoljno mjesta da odrežem žice i zalemim novi kondić na njih. |
E crni kokose, nebudi ko ova dječurlija, ako nešto neznaš pitaj i Googlaj :D
Ako ti je ta mobo "bitna" onda angažiraj nekog tko ima iskustva i zna potrebno odraditi kako treba, možda da pingaš kolegu alvina. Ako je za igru i vježbu onda samo polako i pažljivo, moguće da mobo ima tanki zaštitni lak pa prvo treba lagano zagrebati na kontaktu (pad) pa ćeš lakše otopiti tinol. Također ti treba pumpica kojom povučeš (usišeš) rastopljeni tinol iz rupe. Uzmi u obzir da je često lem tj. spoj na obje strane pcb - a, dakle i sa gornje strane a ispod kondenzatora gdje trenutno nemožeš doći. Ovisno o kvaliteti pcb - a pazi koliko i kako griješ da nebi "digao" pad ili vod. I na kraju a kolege su ti već govorile, lako moguće da će trebati zamjeniti još (više) kondenzatora a pogotovo (kako si naveo) jer se radi o verziji sa integriranom grafom. |
Citiraj:
Od kada sam kupio Weller WTCP 50W i vrh 08, 425°C, sve je postalo pjesma. Stvarno weller ima odlične lemilice! |
Metoda za one s slabijom lemilicom. Ako prostor dozvoljava neispravni kondezator se uhvati kombinovanim klještima u gornjoj trečini, te se stisne koliko je moguče i jednostavno povuče gore. Ostaće dvije nožice koje skratiš, kalajišeš. Novi kondenzator- skratiti nožice na 10-15 mm te zalemiti na spomenute nožice koje vire iz ploče. Prednost, nekad moguće odraditi, bez skidanja mobo. Mane - estetika, poželjno mehanički fiksirati kond radi vibracija (vruće lijepilo i sl).
Druga metoda sa jačom lemilicom. Poželjno da ima regulaciju temp. i bar 50W. Vrh birate, da ne bude previše špicast (2mm), radi lakšeg prenosa topline.. Tad griješ jedan kontakt i kad vidiš da se lem otopio naginješ kond na suprotnu stranu kako bi počela izlaziti nožica. Ponoviti 2-3 puta mjenjajući strane i kond. je vani. Tad ugrijati (Niky) kontakte, i usisati lem da se vidi kroz rupe. Stariji kondenzatori imaju deblje nožice, pa je najbolje staviti nove jer su jeftini. |
Citiraj:
Uzmi kositar u žici, otopi ga lemilicom na spojevima kondenzatora koje ne možeš odlemiti. Tako će otopljeni kositar provesti toplinu do spoja i kondenzator će se moći lako izvaditi. Nemoj nikako silom da ne iščupaš cijelu rupu i prekineš vodove na nekoliko slojeva. Citiraj:
|
Sva vremena su GMT +2. Sada je 07:34. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger