PC Ekspert Forum

PC Ekspert Forum (https://forum.pcekspert.com/index.php)
-   Svaštara (https://forum.pcekspert.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Adaptacija kuće/stana (https://forum.pcekspert.com/showthread.php?t=287636)

Ziiky 24.12.2020. 09:40

Citiraj:

Autor VandaL.pr! (Post 3475298)
Kad ste već na centralnim kako bi mogao izračunati potrošnju centralnog grijanja na struju za nekih 120 m2?
Čisto okvrino me zanima koliko bi mogla biti mj. rata struje.

Dosad je centralno bilo na lož ulje ali to otpada, sa peletima i drvima mi se neda zajebavati, plin jos nije dosao kod nas i onda jedino struja ostaje....

Zasto ne ideš na dizalice zrak/voda?

buljaka 24.12.2020. 09:45

Citiraj:

Autor Ziiky (Post 3475283)
10000kn godišnje 😁🤑

Daikin dizalice topline zrak-zrak, 1 vanjska 4 unutarnje ... zadnja 4 mjeseca otkako sam ju ugradio 102m2 griju za 112-120-170-200kn mjesecno za poprilicnih 22-24°c u prostorijama

Ma precijenio je trošak , neće biti toliko



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Lewis 24.12.2020. 10:23

Citiraj:

Autor Ziiky (Post 3475283)
10000kn godišnje 😁🤑

Daikin dizalice topline zrak-zrak, 1 vanjska 4 unutarnje ... zadnja 4 mjeseca otkako sam ju ugradio 102m2 griju za 112-120-170-200kn mjesecno za poprilicnih 22-24°c u prostorijama

Je, ali ja nemam 104m2 koje grijem nego 315m2 :). Plus u to ulazi i grijanje tople vode i kuhanje na plin.

Lewis 24.12.2020. 10:31

Citiraj:

Autor fre@k (Post 3475229)
....
Ima tu hvala bogu mali milion opcija koje bi bilo dobro nacimati malo po malo:
-krivulja
-paralelni pomak
-brzina cirkulacije pumpe (sporo, brzo ili variabilna - neki bojleri variabilno nemaju)
-stelanje prigusnica
-odgoda paljenja
-startna snaga plamenika prilikom odgode (kad dodem kod nekog imam osjecaj da ispuca top prilikom paljenja to isto mozes fino ustelat)
-naknadno cirkuliranje pumpe - xy minuta
-osjetljivost samog termostata na promjenu u temp

ovo bi bile po meni neke najbitnije stavke koje bi svatko trebao namjestiti, prije cackanja upises sta si sve promjenio ostavis 2 dana da vidis kako ti se ponasa pratis potrosnju i idemo opet, kad sve slozis sljedeca zima je jos toplija pa ces sve ispocetka :D

Ok summa sumarum stavim temp za radijatore na 55°C umjesto sadasnjih 60°C i to je to :D :D :D?

Lewis 24.12.2020. 10:41

Citiraj:

Autor Ziiky (Post 3475320)
Zasto ne ideš na dizalice zrak/voda?

Nego kolko te kostao taj sport i kolko snage/kubika taj susta vmoze zagrijat ?

Ja trenutno imam:
1. Pec na drva sa 120l bojlerom (TAM Staedler 35.000 kalorija)
2. Standarndi strujni bojler na struju 80l za toplu vodu
3. Plinski condens 35kW + 120l spremnik za toplu vodu.

Znaci za grijanje imam dva sustava a za toplu vodu trenutno tri.
Ostalo je jos mjesta u podrumu i za treci sustav grijanja ako bude potrebe :).

Ziiky 24.12.2020. 10:43

Bas sam nedavno bio kod kolege U Lici.
Ugradio je fuđicu dizalicu zrak/voda.
Grije cijelu kuću i dok sam strusio ta 3 pivkana kod njega, sjedio sam u kratkim rukavima.
Niska prizemnica + uređeno potkrovlje s odokativnih 140-160m2.
Po njegovoj izjavi 300tinjak kn mjesečno za grijanje.


http://i.imgur.com/W9fJBVCl.jpg

http://i.imgur.com/IpuBNrLl.jpg

http://i.imgur.com/LirMFzJl.jpg

Lewis 24.12.2020. 10:48

Hmmm, a moze li se to ikako spojit na centralno pa da grije radijatore ili moraju te ruzne kutijetine biti u svakoj sobi ?

Ziiky 24.12.2020. 11:01

Pa dizalica je zrak/voda. Znaci ovaj unutarnji izmjenjivac topline u kupatilu mu grije sustav vode za radijatore i toplu vodu za kucanstvo.

Dok Sustavi Zrak/zrak imaš puhalice u svakoj sobi koje griju ili hlade po potrebi.

Izvana su radne jedinice kod oba sistema iste, dok za unutra biraš sto zelis ... Slicno klasicnim klimama al daaleko ucinkovitiji.

Kad su u sustavu odrzavanja spuste se na 100-200-300w

Lewis 24.12.2020. 11:24

Citiraj:

Autor Ziiky (Post 3475349)
......Izvana su radne jedinice kod oba sistema iste, dok za unutra biraš sto zelis ... Slicno klasicnim klimama al daaleko ucinkovitiji.

Kad su u sustavu odrzavanja spuste se na 100-200-300w

Da, zvuci dobor ali za mene bi znacilo da bi ja u svim sobama morao dodavati unutarnje jedinice. Previse stemanja (kod mene nema knaufa, svi zidovi su cigla-beton a i potkrovlje kosi krov ima bentonsku deku+stiropor+glazuru na gornjem dijelu).
Cak i kad bi radio to u sobama ostao bi mi problem kako to u kupaonicama rjesit, previse posla a i nemam mjesto bas na svim zidovima gdje bi stavio unutarnju jedinicu, pogotovo u potkrovlju gdje je su spavace sobe i samo jedan full visoki ravni zid (zbog kosine) na koji obicno stavis ormar :).

Ovako to sad izgleda u podrumu s tim da lijevo od ovoga (odakle dolaze ove gorne cijevi ispod stepenica imam sobicu od 3m2 gdje je jos smjestena pec na drva). Budem jos to zatvorio sa knaufom/drvenom kutijom (bijelom) da se nevide te gornje cijevi i to je to za sad dok ne izmisle neki novi nacin grijanja drva i plin ce biti dovoljni :).

https://www.dropbox.com/s/3d3fvfqrqg...setup.jpg?dl=0

buljaka 24.12.2020. 11:33

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475336)
Ok summa sumarum stavim temp za radijatore na 55°C umjesto sadasnjih 60°C i to je to :D :D :D?

Što se tiče ovog što sam ja rekao , tako su meni rekli da. Freak je tu napisao pun k stvari koje su van moje domene i mog znanja tako da se u to ne petljam 😂

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Lewis 24.12.2020. 11:36

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475364)
Što se tiče ovog što sam ja rekao , tako su meni rekli da. Freak je tu napisao pun k stvari koje su van moje domene i mog znanja tako da se u to ne petljam 😂

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Ma, ok on je "Frik" , samo ime kaze :D :D.

Pomo 24.12.2020. 11:48

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475336)
Ok summa sumarum stavim temp za radijatore na 55°C umjesto sadasnjih 60°C i to je to :D :D :D?

I da i ne.
Da, povisit ćeš učinkovitost kondezacijskog plinskog bojlera.
Ne ako ti sa tom polaznom prostorije ne mogu postići željenu temperaturu.
Probaj pa vidi.

buljaka 24.12.2020. 11:50

Citiraj:

Autor Pomo (Post 3475372)
I da i ne.

Da, povisit ćeš učinkovitost kondezacijskog plinskog bojlera.

Ne ako ti sa tom polaznom prostorije ne mogu postići željenu temperaturu.

Probaj pa vidi.

Starije kuće bez izolacije će možda imati problema ali kuće sa PVC stolarijom i izolacijom mislim da neće imati problema. Uvijek možeš dignuti temperaturu ako je vani npr -20 i ne može zagrijati



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Exomaniac 24.12.2020. 11:56

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475359)
Da, zvuci dobor ali za mene bi znacilo da bi ja u svim sobama morao dodavati unutarnje jedinice. Previse stemanja (kod mene nema knaufa, svi zidovi su cigla-beton a i potkrovlje kosi krov ima bentonsku deku+stiropor+glazuru na gornjem dijelu).
Cak i kad bi radio to u sobama ostao bi mi problem kako to u kupaonicama rjesit, previse posla a i nemam mjesto bas na svim zidovima gdje bi stavio unutarnju jedinicu, pogotovo u potkrovlju gdje je su spavace sobe i samo jedan full visoki ravni zid (zbog kosine) na koji obicno stavis ormar :).

Ne kužim, zašto bi štemao i stavljao unutarnje jedinice kod sustava zrak/voda? Pa ova kutija gore na slici je sekundarni izmjenjivač koji s plina toplinu prebacuje na vodu, mislim da se unutra nalazi i rezervni grijač jedno 2-3-4kW ovisno o veličini vanjske jedinice za svaki slučaj. A ta kutija bi tebi recimo došla na mjesto gdje ti je sad plinski bojler i samo bi do tamo trebao dovesti dvije cijevi od vanjske klima jedinice. A ta kutija se onda cijevima spoji na postojeći sustav radijatora.

Lewis 24.12.2020. 11:57

Trenutno je bilo na 60C i postigo sam 24 - 24.5C bez problema u 30 minuta do sat vremena (zavisno od vanjske temp) u cjelom prizemlju tako da mislim da 55 nebi trebalo biti problema, bar ne za sad dok zima jos nije udarila posteno :).
Lako kasnije pojacma na 60, 65 ako bude trebalo.

Citiraj:

Autor Exomaniac (Post 3475376)
Ne kužim, zašto bi štemao i stavljao unutarnje jedinice kod sustava zrak/voda? Pa ova kutija gore na slici je sekundarni izmjenjivač koji s plina toplinu prebacuje na vodu, mislim da se unutra nalazi i rezervni grijač jedno 2-3-4kW ovisno o veličini vanjske jedinice za svaki slučaj. A ta kutija bi tebi recimo došla na mjesto gdje ti je sad plinski bojler i samo bi do tamo trebao dovesti dvije cijevi od vanjske klima jedinice. A ta kutija se onda cijevima spoji na postojeći sustav radijatora.

Ok onda nisam shvatio dobro, mislio sam da svakako moraju ici unutarnje jedinice. U tom slucaju ako se moze spojiti na postojecu instalaciju imam mjesto taman pored condens bojlera desno :).

Pitanje samo kolko struje 1to trosi jer ako potegne 3-4kW onda bi morao pojacati prikljucak struje jer sad imam 7.3kW monofazno (max kolko su mi dali u HEPu premda sam htio 10kW) zbog grafickih/kompovi-rendering koji sam potegne 2.5kW kad je sve u full pogonu i onda jos 3 klime dok rade, zamrzivac, pecnica.........

Ziiky 24.12.2020. 12:32

Ma ne. Ona kutija vani je spojena na unutarnju jedinicu u kupatilu. Ta unutarnja jedinica grije vudu u radijatorima i grije vodu za kupanje i pice. To je to. Nema nista drugo.
Kolega je isao na sistem dizalica - Zrak/voda. Znaci vanjska jedinica koristeci svojstva pogonskog plina, izvlaci toplinu iz vanjskog zraka te ju predaje na vodu unutarnjeg grijana tj. na radijatore.


Ja sam išao na sistem dizalica - zrak/zrak jer mi je to nekako bolje zbog hlađenja ljeti. Mada i ovaj kolegin sustav moze biti uz hlađenje, al tada su cifre astronomske. Znaci moja vanjska jedinica koristeci svojstva pogonskog plina izvlaci toplinu iz okolnog vanjskog zraka i predaje ju preko puhalica na zrak u stambenom prostoru.
Stoga nazivi zrak/voda, zrak/zrak ili geotermalni medij/voda, zrak/voda/zrak itd

@lewis

Ova grijanja nemaju klasicne grijace nego koriste svojsta pogonskog plina koji stvara toplinu kad suzbija i obrnuto.
Glede potrosnje. Trenutno ne postoji ekonomicnije grijanje od ovoga. A o ugodnosti komforu, cistoci ne treba niti raspravljati.
Sve je na klik i touch. Kontrola, paljenje, gasenje i ostala podesavanja su preko daljinskog i mobilne app.
Zbog male potrosnje, danas sutra, jedino jos ostaje ovakve sustave napajati putem solarnih celija

fre@k 24.12.2020. 15:47

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475341)
Nego kolko te kostao taj sport i kolko snage/kubika taj susta vmoze zagrijat ?

Ja trenutno imam:
1. Pec na drva sa 120l bojlerom (TAM Staedler 35.000 kalorija)
2. Standarndi strujni bojler na struju 80l za toplu vodu
3. Plinski condens 35kW + 120l spremnik za toplu vodu.

Znaci za grijanje imam dva sustava a za toplu vodu trenutno tri.
Ostalo je jos mjesta u podrumu i za treci sustav grijanja ako bude potrebe :).

Dali ovo s "zdrvma" imas za ono kao ako nestane plina pa nek bude opcija ili i taj dio koristis, cemu strujni bojler, ako imas PTV i preko bojlera.

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475377)
Trenutno je bilo na 60C i postigo sam 24 - 24.5C bez problema u 30 minuta do sat vremena (zavisno od vanjske temp) u cjelom prizemlju tako da mislim da 55 nebi trebalo biti problema, bar ne za sad dok zima jos nije udarila posteno :).
Lako kasnije pojacma na 60, 65 ako bude trebalo.

Poanta grijanja je da temperatura polaza i povrata bude linearna uz sto manje prekida plamenika, tako postizes maksimalnu efikasnost kako za bojler tako i za trosak. Jedan od konkretnih primjera, ako ti je ugodno na 24C, i za to ti je potrebno 55C° na polazu u bojleru, ti njemu namjestis 53 da je maksimalna i grijanje ce ti biti na recimo 23.8C u sobi, dobit ces kontinuirani rad a plamenik ce raditi s minimalnom snagom.

E sad stvar postaje bolja ako imas unutarnji kvalitetniji termostat i vanjsku mjernu jedinicu nevjerujem ovom s wifi pa cita s internetom. Krivulja ti racuna ovo sto sam rekao gore.

Recimo ako tebi u kuci za 1C° treba 1,1C° na plameniku racunica ide ovako

Krivulja kaze da za 20C° u kuci pri vanjskoj +5C° i ako je podeseno na 1.1 parametar ti trebas cca 45C° u polaznoj vodi

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5f5eccc628.jpg

Ako ti kazes bojleru zelim 24C° on ce razliku od 4C° pomnoziti s 1.1 i toliko dodat na polaz. u ovom slucaju 49,4C (cca 50C°)

U slucaj da jos uvijek zahtjevas 24C unutar kuce a vani temperatura pocinje padat na recimo 0C°, on opet uzima razliku i dodaje ili oduzima na polaznom vodu.

Paralelni pomak u ovoj prici sluzi samo kao fino podesavanje, to znaci da ces pomaknuti krivulju prema gore ili dolje. Recimo sve je s krivuljom uredu ali ti fali 1C° na polaznoj vodi da ti se priblizi grijanim vrijednostima.

Konkretno 24C si potrazivao na termostatu i bojler ti stalno drzi na 23.6C, u slucaju da krivulju stavis na 1.2 dobit ces daleko vece temperature, brze ces ugrijati ali neces imati onu pricu o malom plamenu i stalnoj cirkulaciji i bojler ce se cesto paliti ali ako krivulju pomaknes prema gore za recimo +2C vjerovatno ces dobiti temp blizu 24C°


U ovom trenutku grijem 130 m2 potkrovlja nemam ni jednu kucu naslonjenu na nasu, imam samo 2 pvc prozora ostalo su drveni ali spustene roletne da mi nefuri. Potrosnja je od 6,5 - 8 m3 na dan pri 0-5C° vani...termostat stalno stoji na 23C° - nocna je 22C°

Neo-ST 24.12.2020. 16:38

Ljudi riješio sam problem sa grgljanjem radijatora.

Rješenje je bilo u manualu pumpe kojeg je stavio Psycho (hvala!).

Tamo piše da se smanji brzina pumpe ako radijatori imaju termostatske ventile (moji tek dobili), inače znaju proizvodit zvukove (moj slučaj).

Smanjio pumpu na najmanju brzinu i nema više nikakvih zvukova. :D

Sad je to super tako, jedino me malo brine šta kad bi otvorio svih 11 radijatora (trenutno ih je otvoreno 8), bi li najmanja brzina pumpe bila dovoljna za svih 11, jer ako ne bi, onda bi je morao podignit pa bi se grgljanje vratilo.

Tlak u sistemu trenutno držim na ~1.9 hladan, a kad se zagrije bude oko 2 bara. To ok?

Lewis 24.12.2020. 16:57

Citiraj:

Autor fre@k (Post 3475432)
Dali ovo s "zdrvma" imas za ono kao ako nestane plina pa nek bude opcija ili i taj dio koristis, cemu strujni bojler, ako imas PTV i preko bojlera.

Strujni je tu dok nisam ugradio plin tako da sam ljeti grijao vodu na struju da nemoram lozit vatru samo za toplu vodu preko ljeta.

Exomaniac 24.12.2020. 17:03

Citiraj:

Autor Neo-ST (Post 3475447)
Ljudi riješio sam problem sa grgljanjem radijatora.

Tamo piše da se smanji brzina pumpe ako radijatori imaju termostatske ventile (moji tek dobili), inače znaju proizvodit zvukove (moj slučaj).

Smanjio pumpu na najmanju brzinu i nema više nikakvih zvukova. :D

Sad je to super tako, jedino me malo brine šta kad bi otvorio svih 11 radijatora (trenutno ih je otvoreno 8), bi li najmanja brzina pumpe bila dovoljna za svih 11, jer ako ne bi, onda bi je morao podignit pa bi se grgljanje vratilo.

Tlak u sistemu trenutno držim na ~1.9 hladan, a kad se zagrije bude oko 2 bara. To ok?

Inače, da je preveliki protok vode kroz radijatore sam ti ja spomenuo odma u odgovoru na onaj prvi post :D

E, ovaj drugi dio pitanja je problem s pumpama fiksne brzine i sustavom koji ima termostatske ventile. To je moguće riješiti jedino automatskim pumpama koje detektiraju razliku u tlaku između dovoda i odvoda i onda automatski prilagođavaju okretaje. Poput Wilo Yonos ili Alpha2, samo kaj takva pumpa košta duplo u odnosu na standardnu.

Neo-ST 24.12.2020. 17:17

Citiraj:

Autor Exomaniac (Post 3475462)
Inače, da je preveliki protok vode kroz radijatore sam ti ja spomenuo odma u odgovoru na onaj prvi post :D

Istina, znam da je netko spomenuo kavitaciju u početku. :beer:

Pomo 25.12.2020. 06:03

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475373)
Starije kuće bez izolacije će možda imati problema ali kuće sa PVC stolarijom i izolacijom mislim da neće imati problema. Uvijek možeš dignuti temperaturu ako je vani npr -20 i ne može zagrijati



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Pretpostavljaš ispravno dimenzionirane radijatore za potrebe modernih sustava.
Dakle, po mom iskustvu krivo :D
Ovo se sad igram sa drugim sustavom centralnog, na obadva poddimenzionirani radijatori predviđeni valjda za polaz od 80c. U primorju.
Prvi na drva, prebačen na pelete, ovaj na plin.
Na obadva stana promijenjena stolarija, bez fasade i onda kreću igre s grijanjem.
Čisto primjera radi, dnevni boravak 4.2*5*2.65, radijator od 8 Ferroli članaka 90cm visine, 3 do 4 puta preslab :D, jednocijevni sustav.
Znači sada ∆t = 60°C 200W po članku. Po termometal kalkulatoru treba 4.4kW.
Na ∆t = 50°C su na 158W. Sve po en442.
Bojler postigne i pređe zadanu temp. polaza 55c, vani 5c (ovo što je bilo hladnije par dana), dnevni ne ide preko 21. PVC sa troslojnim staklom stolarija.
Ostale prostorije su malo bolje dimenzionirani radijatori, pa još nekako.
Nema nego podić polaz, đaba kondez bojler.
U starom stanu isti problem, samo na pelete, radijatori u svim sobama praktički udvostručeni za polaz 60 do 65. Jedino što sam tamo imao dovoljno mjesta na zidu da to napravim, ovdje baš i ne.
Pa će trebat preć na pločaste radijatore i uvest dvocijevni sustav. Što dijete zna što je 20k kn, uzme i plati :D
Na već uvedeno centralno.
U primorju su majstori centralaši za vrijeme jeftinih energenata baš kretenarije radili, ima ih da su prošli cijeli radni vijek bez da su vlastiti posao naučili. Netreba ti miješajući ventil za kotao na drva i slične leblebije.

tOta 25.12.2020. 09:05

Samo ću napisati moje iskustvo sa centralnim. Tko se grije na kruta goriva, ako imate mjesta ubacite puffer - akumulacijski spremnik - 30L po kW snage peći, stavi se termostat sa programima koji gasi/pali pumpu koja je na polaznom vodu sa puffera prema radijatorima. Realno ovaj 1000L spremnik je poboljšao i olakšao loženje jedno 50-70%.
Provjerite isto je li imate zaštitu povratnog voda, da se peć ne podhlađuje što joj skraćuje vijek trajanja, najlakše staviti VTC511 ili 512 na povratni vod, tako da u peć ne ulazi hladnija voda od 60°C.
Sa novom peći loži se jednom dnevno, ostalo sve radi automatika i održava temperatura. Ako nekoga zanima, mogu napisati više detalja. Dvije Buderus peći su pustile vodu u 10 godina, vjerovatno zbog prejakog goriva i prigušivanja peći gdje dolazi do izgaranje ispod 65°C što stvara onaj katran i ostalo smeće po stijenkama peći te kiselinu koja lagano nagriza vatrostalni lim. Pogledajte na samim pećima, mislim da se nigdje ne preporučuje radna temperatura ispod 70°C, baš zbog nepotpunog izgaranja. Naravno ako morate prigušiti da vam temperatura u kući ne bude previsoka, jedino rješenje je akumulacijski spremnik.

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

goran1985 25.12.2020. 19:23

Ne 30 litara po kW kotla nego po zapremnini bunkera za drva. Recimo kod mene je pirolitički kotao 24kW, u njega stane 50ak kg drva a kako imam samo 1000l pufera ne smijem staviti više od 20kg drva ito ako je čitav sistem hladan. Tako da bi meni bio idealan od 2500 litara. Bude ih svako malo po austrijskim oglasnicima za nikakve pare, praktički ih daju samo da ih se odnese.
Ali da, sveta stvar je pufer za kotlove na drva. Evo danas sam trebao ložiti tek oko 16:00, vanjska temperatura oko 10°, polaz prema radijatorima 39°, u kući 23°. Bez pufera bi to bila katastrofa, ne može ni jedan kotao na drva modulirati snagom u tom rasponu a da ne bude pun katrana.

Lewis 25.12.2020. 19:28

2500L ? Pa kolko to mjesta zauzme, to je ogromni spremnik?
Kolko traje da se "prva runda" zagrije ?

goran1985 25.12.2020. 19:42

Malo više, (šire) nego 1000l. :) Ako se ima visine u kotlovnici dakako i ako govorimo o jednom puferu. Samo što i ekspanzijska onda mora biti veća (cca 300l).
Kod ćaće mi je 3000l (2000 + 1000) i to je taman za tu kuću od 300tinjak m2 da se loži jednom dnevno u svim temperaturnim uvjetima. Meni za 200m2 je malo 1000l ako su minusi vani.
Cijeli sistem se ugrije za 5-6 sati, no grijanje prema kući naravno kreće odmah, ne treba čekati da se ugrije pufer. On je tu da primi višak.

domina 25.12.2020. 22:16

30 litara ide za obicne kotlove, a 50 litara za piroliticke kotlove po kw snage kotla. snaga kotla nema veze s tim koliko drva stavis unutra. ako stavis manje drva isto ces razvijat snagu od 24kw al ne cijeli dan. a posto kuris dok je vani 10 stupnjeva, normalno da ti je puno loziste previse jer kuca ne trosi toliko energije.
ali svakako je bolje imat koju litru vise u puferu bas zbog tih varijacija u vanjskoj temp.

goran1985 25.12.2020. 23:08

Dimenzioniranje pufera ne ide po snazi nego po zapremnini bunkera za gorivo. Točka. :)
Jedno puno loženje moraju puferi moći "preuzeti" iz sigurnosnih razloga.
Druga stvar je što u kotlove sa irskim ložistom svakako ne stane puno drva pa se ta računica podudara i po snazi. Dok sam imao gusani kotao od 25kW u njega se svakako nije moglo staviti ni 20kg drva a to odgovara za pufer od 1000l (20kg x 3,5kW).

Exomaniac 26.12.2020. 02:30

Citiraj:

Autor goran1985 (Post 3475809)
Dimenzioniranje pufera ne ide po snazi nego po zapremnini bunkera za gorivo. Točka. :)

Prvi put čujem. Svi proizvođači uredno tehnički preporučaju veličinu pufera po snazi, a ne veličini peći. Gledao sam za vikendicu za sustav grijanja i aposlutno nitko do tebe sad nije spominjao dimenzioniranje po veličini ložišta. A nisu ni ljudi iz ovlaštene firme za servisanje kad su postavljali potpuno novi sustav kod susjeda. Pirolitička peć drvo/pelet, pufer, bojler za centralno plus solarno dogrijavanje. I kad sam pitao ljude za dimenzioniranje uredno su rekli da je preporuka za pufer barem 50l/kW, ali nije loše to podići za desetak litara, ovisno o primjeni. Ako se radi o pirolizi.

domina 26.12.2020. 08:39

A daj mi reci kolko bi ti trebalo litara pufera da ideš kurit dok je vani 17 stupnjeva, a želiš imat 21 u kući?
Pa tko normalan će ić stavljat 2500 ili više litara pufera zbog slabe zime? Normalno da ćeš stavit manje drva jer nemaš druge opcije, ali takav pufer kao prvo mi ne prolazi kroz vrata, znači morao bi naručivat što bi koštalo valjda duplo više..

Količina drva u peći nema nikakve veze sa maks snagom peći. Najviše tu ulogu imaju mlaznice za zrak koje vrše potpuno tj. efikasnije izgaranje. Šta ti vrijedi da ti je ložište 3 kubika ako su mlaznice za zrak za snagu od 30kw? A di je tu još dimnjak, masa peći i drugi parametri.


Sva vremena su GMT +2. Sada je 04:20.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger