PC Ekspert Forum

PC Ekspert Forum (https://forum.pcekspert.com/index.php)
-   Svaštara (https://forum.pcekspert.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Adaptacija kuće/stana (https://forum.pcekspert.com/showthread.php?t=287636)

Overclock 18.12.2020. 10:35

Činjenica je da nije svima fizika logična, što mnogi postovi potvrđuju...

Za vairad stvarno ne treba nagib, ali mali nagib ne smeta ničemu osim estetici i to minorno.

Doduše, ne znam kakve veze ima vairad sa pogađam lipovica ekonomik 500 gdje se javlja grgljanje? A taj manual za postavljanje lipovice bi htel videti.

buljaka 18.12.2020. 11:20

Citiraj:

Autor Overclock (Post 3473137)
Činjenica je da nije svima fizika logična, što mnogi postovi potvrđuju...

Za vairad stvarno ne treba nagib, ali mali nagib ne smeta ničemu osim estetici i to minorno.

Doduše, ne znam kakve veze ima vairad sa pogađam lipovica ekonomik 500 gdje se javlja grgljanje? A taj manual za postavljanje lipovice bi htel videti.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...JtBWd_nHzzwu2f

Pred kraj PDF-a

Nigdje se ne spominje nikakav nagib

Netko je te radijatore projektirao. I nije zamišljeno da se ugrađuje pod nikakvim nagibom bez obzira što ti mislio o poznavanju fizike nas koji se ne slažemo sa nagibom.

Nemam se namjere pretjerivati oko stvari koje su očite, link imaš pa prouči

Pozz

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Overclock 18.12.2020. 13:10

@buljaka
Ako ćemo tvojom logikom, u tvom linku ne piše da treba ikakav alat za montažu, očito je zamišljeno da ne treba alat?

Meni je apsolutno sve jedno kako će netko postaviti radijatore, ali tvrditi da nema razlike u odzračivanju ravnih i pravilno nagnutih, nije istina za većinu radijatora.

Kolega ima najvjerojatnije problem sa zrakom i ta lipovica koja je u suštini cijev, se puno lakše odzrači nagnuta. Tko koga spriječava da se nakon odzračivanja radijatori vrate u horizontalu ako to tolko smeta nekome?

Ako imaš kakav koristan materijal da dodati, bilo bi dobro, ovo dosad ne dokazuje tvoje subjektivno mišljenje, dokazuje samo logiku s greškom.

buljaka 18.12.2020. 19:17

Ja ne vjerujem da si ti sposoban povući paralelu sa alatom i načinom ugradnje hahaha

Pa točno u mm ti napišu razmake i visine i nitko nigdje ne bi napomenuo da se radi sa nagibom.

Bez alata se ne može staviti. Nagib da treba pisalo bi u uputama za montažu. Uputama koje je napisala ista tvornica koja ih pravi.

Upute...

Bravo..



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Pomo 22.12.2020. 05:30

Citiraj:

Autor Neo-ST (Post 3472919)
b) ovo je shema, samo ne znam kako to funkcionira?
c) ovisno o sustavu, možda imaš automatski odzračnik u kotlu/bojleru, pa da se samo malo strpiš?
e) tko će to znati? Iz ekspanzijske se ne čuje ništa, valjda bi se čulo da je

Ekspanzijska ti na vrhu ima ventil ko za gumu na biciklu.
Stisneš iglu, mora ić zrak, ne voda. Ako ide voda vrijeme je za zamjenu.
Samo prvo vidi da je imaš s čime i dopumpat. Dakle isto pumpa za bicikl.
Tlak potraži, mislim 1.5bar, tako nešto.
Dalje, kad puniš sustav, postoji trenutak kad ekspanzijska, ajmo reć preuzme, pa tlak primjetno sporije raste.
Ako uvijek linearno raste tlak pri punjenju, znači da ekspanzijska ne radi svoj posao.
https://www.youtube.com/watch?v=ZrAo1YKQvEo
A automatski odzračnici, pa ime govori. Funkcionira.
Tlak sustava na nulu, skineš gornji čep na radijatoru i zašarafiš odzračnik.
Kako sam i napisao, imaju gumenu brtvu prema radijatoru, nema kudelje ni ništa. Maksimalno jednostavno.
Normalno prvo provjeri da ih imaš s čime zategnut.
I zdravo. Samo prati da ti tlak ne padne i vozi. Tu i tamo šušnu kad zrak izbace.

fre@k 22.12.2020. 11:30

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3473331)
Ja ne vjerujem da si ti sposoban povući paralelu sa alatom i načinom ugradnje hahaha

Pa točno u mm ti napišu razmake i visine i nitko nigdje ne bi napomenuo da se radi sa nagibom.

Bez alata se ne može staviti. Nagib da treba pisalo bi u uputama za montažu. Uputama koje je napisala ista tvornica koja ih pravi.

Upute...

Bravo..



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

u dosta videa na internetu ti ljudi otpuste vijke i zadignu malo radijator dok odzracuju sustave da zrak ode na vrh, da mi nije mrsko slozio bi malu pumpu na boci i zaglumio ovaj problem, ti mozda izguras jedan dio zraka ali nitko nekaze da ga jos nema unutra, onaj tko primjeti pad od 0,5° (ovo bi bilo cca 13mm na sirini od 1,6m)nek ostavi u vagi kod mene su zracni ventili svi poviše radi zraka (tek toliko da se libela odmakne od centra). Covjek me uredno pitao pri postavljanju dali me smeta. Tako da netreba covjeka odmah nagaziti dzonom vec razmotriti i prodiskutirat. :chears:

Neo-ST 22.12.2020. 17:21

Da ne odgovaram ponaosob...

1. Ekspanzijska mi nema taj ventil, već neki drugačiji: jedan, dva

2. Automatski odzračnici. Vidio sam na videu kako to funkcionira, imaju plovak. Nažalost meni to ne bi funkcioniralo jer mjehurići koji se meni skupe ne bi bili dovoljni za otvoriti plovak.

3. Nagib radijatora. Meni su svi radijatori u livelu. Ne bi ih pomicao jer su čvrsto spojeni sa cijevima koje izlaze iz poda, a iste su zavarene, pa bi i najmanji pomak mogao to poremetit.

4. Jutros sam na hladno upalio pumpu da vrti vodu po cijelom sustavu (svi radijatori otvoreni) dok nisam čuo kako mjehurići ulaze u jedan radijator. Čim se to desilo, odmah sam ugasio pumpu, tako da protok stane, a mjehurići ostanu u tom radijatoru.

Nakon toga sam ispustio iz njega jedno 2L vode (početni tlak 2 bar). Ništa zraka nije izašlo. Ponovo upalio pumpu, i čujem kako se premještaju u sljedeći radijator, pa ih "zarobio" i tamo. Taj radijator je duplo manji. Opet pustio neke 2L vode, ali opet ništa zraka nije izašlo.

4. Također sam primjetio da radijatori grljgalju i kad je ventil skroz zatvoren. Kako je to moguće ?

5. Također sam primjetio i da još jače i češće grgljaju kada tlak padne ispod 1.6 bara. Ne kužim povezanost, ali mislim da bi manji tlak mogao stvarati više kavitacije, koja onda stvara više zraka, no nisam expert po tom pitanju.
Smiješno da sa starim cijevima i ventilima (koji su promijenjeni jer su puštali vodu), je sve radilo savršeno na 1.1-1.2 bara, nikakvo grgljanje. Zrak bi se sam od sebe skupio u jednom radijatoru u banju, ispustio bi ga nešto sitno nakon zime i to je bilo to. Bilo ga je sigurno više nego sada, ali barem nije grgljao. Jedino sam morao nadopunjavat vodu svaku toliko.

Nemam više ideja.
Evo i video grgljanja koje slušam svaki put kad mjehurići naprave krug i dođu u moju sobu, a to je cca. svakih 5-6 minuta:

https://drive.google.com/file/d/1v4i...ew?usp=sharing

U prvih par sekundi se čuje prvo grgljanje, to je od radijatora iz WC-a do moje sobe, a onda se čuje i kako ulaze u moj radijator.

Jedino šta mi preostaje je zvati ove ljude koji su radili nove cijevi i stavljali nove ventile, pa se žaliti njima da ima zraka i praviti se lud.

buljaka 22.12.2020. 18:11

Ja ovako glasno nisam čuo nikada i pogotovo ne tako često da se seli. Tebi kao da se napravio neki veliki zračni čep ali čudno da ništa ne ispustis van kad odzracujes

Ja bi ih zvao natrag ako se to prije nije događalo



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Pupo 22.12.2020. 18:52

Ako svaki dan odzračuješ i svaki dan točiš novu vodu, negdje ti pušta van.

Neznam da li je praksa da se gasi pumpa, al ja u pravilu zagrijem vodu, otvorim radijatore, napunim sistem i odzračujem redom.
To što ti ispuštaš vodu iz radijatora ti ništa ne znači. Ako je zrak, ide zrak dok ne naiđe voda. Nema potrebe puštati vodu van, pa nije radenska unutra :D


Jedno pitanje, jesi siguran da su ti dobro spojene cijevi na ventil? U smislu ulaza i izlaza?

Neo-ST 22.12.2020. 18:57

Citiraj:

Autor Pupo (Post 3474741)
Ako svaki dan odzračuješ i svaki dan točiš novu vodu, negdje ti pušta van.

Neznam da li je praksa da se gasi pumpa, al ja u pravilu zagrijem vodu, otvorim radijatore, napunim sistem i odzračujem redom.
To što ti ispuštaš vodu iz radijatora ti ništa ne znači. Ako je zrak, ide zrak dok ne naiđe voda. Nema potrebe puštati vodu van, pa nije radenska unutra :D


Jedno pitanje, jesi siguran da su ti dobro spojene cijevi na ventil? U smislu ulaza i izlaza?

Ne odzračujem svaki dan. Otkad su oni bili spajat cijevi prije tjedan dana, samo sam 3 puta odzračivao, ali ne jer je trebalo, nego jer me nervira grgljanje.

Ne pušta nigdje vodu, provjereno više puta, svaki spoj detaljno pregledan. Oni su prije puštanja vode držali pritisak sa kompresorom na 3 bara (zrak) i tako smo pustili sat vremena i sve rute i spojeve prošli, nigdje ne pušta.

Kako misliš "To što ti ispuštaš vodu iz radijatora ti ništa ne znači" ?
Pa ispuštam jer doslovno čujem zrak kako se kovitla u radijatoru, ali ga ne mogu nikako izbacit van.
Cijevi su sve tip-top zavarene i spojene na nove razdjelnike, neki Austrijski.

Branx 22.12.2020. 21:01

Sustav se odzracuje na potpuno hladan sustav, ugasena pumpa za cirkulaciju, ugaseno sve.
Svi radijatori otvoreni na max, sve prigusnice takodjer otvoriti.

Podigne se pritisak u sustavu na 2.5 ili 3 bar i onda odzracivati jedan po jedan radijator.
Na kraju odzracivanjem spustiti pritisak, ovisno o bojleru to moze biti 0.8, 1.0, 1.2, kod mene na Viessmannu je 1.0 na hladno.

Razlika izmedju tlaka 'na hladno' i tlaka kad je sve zagrijano uglavnom bude oko 0.8-1.0bar.

Na kraju price pokrenuti grijanje i poigrati se sa prigusnicama dok se ne dobije jednoliko zagrijavanje radijatora (da voda prebrzo ne istice iz njega, onda neovisno o odzracivanju radijator bude na ulazu vruc a na izlazu vec mlacan).

fre@k 22.12.2020. 22:49

Citiraj:

Autor Branx (Post 3474801)
Na kraju price pokrenuti grijanje i poigrati se sa prigusnicama dok se ne dobije jednoliko zagrijavanje radijatora (da voda prebrzo ne istice iz njega, onda neovisno o odzracivanju radijator bude na ulazu vruc a na izlazu vec mlacan).

Sto se tice ovog dijela razlika bi trebala u nekim idealnim uvjetima biti 5-8C°. Tko ima bolji termostat i spaja se preko servisnog moda moze pratiti polaz i povrat na bojleru i preko njega malo finije podesit prigusnice. Napomena za prigusnice ide prvi do bojlera maksimalno prigusen da dobije sto sporije toplu vodu kako nebi ukrao toplinu drugim radijatorima. I u cijelom sustavu mora jedan radijator uvijek imati bar puni protok i da nije nereguliran preko termoglave (ili da je termoglava skorz otvorena), da pumpa moze vrtit kroz cijeli sustav vodu.

tOta 23.12.2020. 08:31

Jesi probao ispustiti zrak iz pumpe? Imaš na svakoj pumpi šaraf koji lagano odviješ, voda teče ispod njega, malo ispustiš i zaviješ opet.

Neo-ST 23.12.2020. 09:13

Citiraj:

Autor tOta (Post 3474925)
Jesi probao ispustiti zrak iz pumpe? Imaš na svakoj pumpi šaraf koji lagano odviješ, voda teče ispod njega, malo ispustiš i zaviješ opet.

Nisam.
To ovaj veliki na sredini?
https://drive.google.com/file/d/1w2W...w?usp=drivesdk

__________________
Sent from my mobile using Tapatalk

Psycho 23.12.2020. 09:51

Citiraj:

Autor Neo-ST (Post 3474937)
Nisam.
To ovaj veliki na sredini?
https://drive.google.com/file/d/1w2W...w?usp=drivesdk

__________________
Sent from my mobile using Tapatalk

po manualu da, broj 8 iliti Venting
https://cms.media.wilo.com/dcidocpfi.../wilo44033.pdf

Neo-ST 23.12.2020. 10:05

Citiraj:

Autor Psycho (Post 3474956)
po manualu da, broj 8 iliti Venting
https://cms.media.wilo.com/dcidocpfi.../wilo44033.pdf

Hmm, zanimljivo.
Mislim da ne treba odzračiti pumpu, jer u manualu kaže da se to radi samo ako su radijatori skroz hladni i voda uopće ne cirkulira, šta nije u mom slučaju.

Ali ovaj dio pod 8.2 mi je zapeo za oko:

Citiraj:

If rooms cannot be heated sufficiently, the speed of the pump
may be too low. It is then necessary to switch over to a higher
speed. If, on the other hand, the pump is set to a speed which is
too high, flow noises are created in the lines and in particular at
throttled thermostatic valves
. They can be resolved by switching to a lower speed
Prije nismo imali termostatske ventile nego obične "otvoreno-zatvoreno".
Nekidan kad su stavljali nove cijevi, stavili su nam i nove termostatske ventile. Možda oni stvaraju kavitaciju ako je protok pre brz, baš ću probat smanjit brzinu kasnije pa javim jel nestalo grgljanje.

:beer:

Pupo 23.12.2020. 10:10

Ako dobro kužim grafiku na pumpi, sada ti je na najmanjoj brzini.


Citiraj:

Autor Pomo (Post 3474966)
Krivo gledaš, na srednjoj brzini mu je pumpa.
Obzirom na samo 4 radijatora u sustavu, rekao bi da slobodno može spustiti na najniže.


Lol, zabrijao sam. To je za odzračivanje a gore su setingsi :D

Pomo 23.12.2020. 10:12

Citiraj:

Autor Pupo (Post 3474964)
Ako dobro kužim grafiku na pumpi, sada ti je na najmanjoj brzini.

Krivo gledaš, na srednjoj brzini mu je pumpa.
Obzirom na samo 4 radijatora u sustavu, rekao bi da slobodno može spustiti na najniže.

Neo-ST 23.12.2020. 10:34

Citiraj:

Autor Pomo (Post 3474966)
Krivo gledaš, na srednjoj brzini mu je pumpa.
Obzirom na samo 4 radijatora u sustavu, rekao bi da slobodno može spustiti na najniže.

11 ih je, 7 dolje i 4 gore.

zkljaja 23.12.2020. 14:26

Ekipa. Nisam siguran u kojoj temi se pricalo o grijanju, cijenama i slicno. Ova mi se cini najizglednija.

Uselio sam u stan od 32m2, u zgradu koja je izgrađena 2009. Fasada postoji, stolarija je drvena. Radijatori su u boravku od cca 18m2, spavacoj koja je cca 5m2 i kupaoni koja je cca 4m2, bojler je plinski Valliant. 1 strana stana je vanjski zid kojem je dosta površine u staklu. 1 ipo krilni prozor, 1ipo krilna vrata za balkon, i u spavacoj također 1ipokrilni prozor sto je zapravi citav jedan zid.

Uselio sam 10.12. Te u stanu nije bilo ukljuceno grijanje 10ak dana. Od kada sam ušao, do danas sam potrošio 43m3 plina što mi se cini previše. Temperaturu držim na 21-22c i smanjim na 20c preko noci ili kada idem na posao, ne luftam cesto. Prijatelj koji grije slican prostor kao ja potrosi upola manje plina. Ispada da bih u sezoni potrošio mjesečno preko 70m3 s time da sam prilično štedljiv. Kako se vama cini ova racunica?

Lewis 23.12.2020. 14:37

Pa dobro to je cca 200kn za grijanje na mjesecnoj bazi (ako bi trosio samo 70m3), ne cini mi se puno ali neznam kako si dosoa do samo 70m3 ako si za 13 dana potrosio 43m3 ?
Po tome mi se cini da ces trositi preko 100m3 a ne 70m3, pogotovo kad prava zima pocne jer sadasnje vansjke temp su i dalje prilicno tople za 12ti mjesec.

buljaka 23.12.2020. 14:42

To je nekih 200 kn mjesečno za plin. Kako to može biti puno?

A drugo. Zrači malo češće , barem dvaput na dan propuh na par minuta , da ne bi imao problema sa vlagom

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

zkljaja 23.12.2020. 15:32

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475044)
Pa dobro to je cca 200kn za grijanje na mjesecnoj bazi (ako bi trosio samo 70m3), ne cini mi se puno ali neznam kako si dosoa do samo 70m3 ako si za 13 dana potrosio 43m3 ?
Po tome mi se cini da ces trositi preko 100m3 a ne 70m3, pogotovo kad prava zima pocne jer sadasnje vansjke temp su i dalje prilicno tople za 12ti mjesec.

Prvih 2-3 dana je bojler nonstop radio, zidovi i pod su bili prilično hladni, u 3 dana je otišlo 25m3, pa se ustabililo...

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475047)
To je nekih 200 kn mjesečno za plin. Kako to može biti puno?

A drugo. Zrači malo češće , barem dvaput na dan propuh na par minuta , da ne bi imao problema sa vlagom

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Uspoređujem s frendom i njegovom potrošnjom, obzirom da je moj stan 10ak m2 manji. Do sada nisam imao iskustva s grijanjem na plin, pa gledam informativno...u obiteljskoj kući smo ložili drva

buljaka 23.12.2020. 15:38

Citiraj:

Autor papčić (Post 3475066)
Prvih 2-3 dana je bojler nonstop radio, zidovi i pod su bili prilično hladni, u 3 dana je otišlo 25m3, pa se ustabililo...







Uspoređujem s frendom i njegovom potrošnjom, obzirom da je moj stan 10ak m2 manji. Do sada nisam imao iskustva s grijanjem na plin, pa gledam informativno...u obiteljskoj kući smo ložili drva

Ma iskreno mislim da ti se frend ili smrzava ili sere

Teško je uspoređivati prostore različite kvadrature,različitih izolacija i najbitnije, različitih navika

Npr meni frend sere kako ima račun 600 kn u najgoroj zimi, i ima, ali ja dodjem tamo i ne skidam jaknu. 20 stupnjeva drži, po noći spusti na 5 da mu se ne pali bojler. Grijanje mu radi samo od 16 do 20, kad je doma a u 20 gasi jer se prije spavanja voli rashladiti

I onda kako da ja to usporedim sa mojom situacijom gdje grijem na 23 cijeli dan i noć. Bili doma ili ne

Kažu da svaki stupanj koji snizis temp ušteda je 5%. Nisam testirao ali ovo tvoje je super cijena. Pa to je mjesečno metar drva

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Lewis 23.12.2020. 15:48

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475068)
...Kažu da svaki stupanj koji snizis temp ušteda je 5%. Nisam testirao ali ovo tvoje je super cijena. Pa to je mjesečno metar drva

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Uuu, dugo ti nisi kupovo drva onda, meni je grab/bukva prosle godine bio 390-400 kn metar i onda jos rezanje 30kn po metru :).

Znaci njegovih 200kn je jedva pola metra, osim ako ima svoju sumu :D.

Psycho 23.12.2020. 16:02

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475077)
Uuu, dugo ti nisi kupovo drva onda, meni je grab/bukva prosle godine bio 390-400 kn metar i onda jos rezanje 30kn po metru :).

Znaci njegovih 200kn je jedva pola metra, osim ako ima svoju sumu :D.

nacjepana 450kn/metar.. svake godine sve skuplje i skuplje. samo se nadoda 50kn na metar :lol2:

Exomaniac 23.12.2020. 16:05

Citiraj:

Autor Psycho (Post 3475082)
nacjepana 450kn/metar.. svake godine sve skuplje i skuplje. samo se nadoda 50kn na metar :lol2:

Ako u šumu dođeš vlastitim vozilom, s crnom čarapom na glavi onda imaš samo trošak goriva :D

buljaka 23.12.2020. 16:26

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475077)
Uuu, dugo ti nisi kupovo drva onda, meni je grab/bukva prosle godine bio 390-400 kn metar i onda jos rezanje 30kn po metru :).

Znaci njegovih 200kn je jedva pola metra, osim ako ima svoju sumu :D.

Haha ma htio sam napisati pola metra i zeznio se. Ali da. Nisam znao da je toliko lol

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Ziiky 23.12.2020. 17:20

Citiraj:

Autor papčić (Post 3475039)
Ekipa. Nisam siguran u kojoj temi se pricalo o grijanju, cijenama i slicno. Ova mi se cini najizglednija.

Uselio sam u stan od 32m2, u zgradu koja je izgrađena 2009. Fasada postoji, stolarija je drvena. Radijatori su u boravku od cca 18m2, spavacoj koja je cca 5m2 i kupaoni koja je cca 4m2, bojler je plinski Valliant. 1 strana stana je vanjski zid kojem je dosta površine u staklu. 1 ipo krilni prozor, 1ipo krilna vrata za balkon, i u spavacoj također 1ipokrilni prozor sto je zapravi citav jedan zid.

Uselio sam 10.12. Te u stanu nije bilo ukljuceno grijanje 10ak dana. Od kada sam ušao, do danas sam potrošio 43m3 plina što mi se cini previše. Temperaturu držim na 21-22c i smanjim na 20c preko noci ili kada idem na posao, ne luftam cesto. Prijatelj koji grije slican prostor kao ja potrosi upola manje plina. Ispada da bih u sezoni potrošio mjesečno preko 70m3 s time da sam prilično štedljiv. Kako se vama cini ova racunica?

Ma to je ok potrosnja. Možda je malo veća s obzirom na jako malu kvadraturu al zidovi su bili hladni pa dok ne prime toplinu treba hajcati.
Drži 21-22°c preko dana tj dok ste prisutni, a 19° po noći i dok ste dulje odsutni i ne gasi ga do proljeća

Lewis 23.12.2020. 17:30

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475094)
Haha ma htio sam napisati pola metra i zeznio se. Ali da. Nisam znao da je toliko lol

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Da, presao sam na plin zbog tih "lihvara", em svake godine dizu cijenu drva (kad sam uselio u kucu 2006te sam placao 200kn po metru isto grab-bukva) em na 20 metara drva ukradu 2-3m ladno svaki put na "slaganje".

Uglavnom sad pratim potrosnju preko aplikacije od condens bojlera/termostata te preko stvarne u sanduku/na racunu pa cu vidit do nagodinu kolko me kosta plin vs drva (s tim da ja grijem 23-25°C zavisno od doba dana (po noci oko 23h smanjim je na 22C do 6 ujutro kad se dize na 24) te grijem 2 etaze, pola podruma i garazu).

buljaka 23.12.2020. 17:37

Ma nema do drva što se tiče topline ali ako plin odvrnes lijepo a imaš dobru izolaciju i kondenzacijska bojler ne bi trebala biti velika rata a čišće grijanje i nema posla oko njega

Nego koji bojler i termostat koristiš?

Jesi namjestio temp više za grijanje ispod 56 da radi u kondenzacijakom modu?

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

zkljaja 23.12.2020. 17:46

Citiraj:

Autor Ziiky (Post 3475132)
Ma to je ok potrosnja. Možda je malo veća s obzirom na jako malu kvadraturu al zidovi su bili hladni pa dok ne prime toplinu treba hajcati.
Drži 21-22°c preko dana tj dok ste prisutni, a 19° po noći i dok ste dulje odsutni i ne gasi ga do proljeća

Dosta je staklene površine u igri, kada smanjim na cca 20°c preko noći točno se osjeti kako hladan zrak dolazi od prozora.

Ne znam koliko je dugo stanodavka u stanu, ali na mjerilu je 612m3 bilo prilikom useljenja, nekako mi je čudno da ću ja to podići na 800+ u jednoj zimi.

Lewis 23.12.2020. 17:52

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475140)
Ma nema do drva što se tiče topline

Istina da na drva grije jako ali na drva je problem (osim cijene zadnjih godina) da sto god ubacis izgorit ce zavrnuo ti radijatore ili ne pa sam redovito znao otvorit prozore da smanjim temp :).
Dok na plin mogu bar regulirat da ne "bacam" toplinu van :).

Plus sad kad palim grijanje preko mobitela-tableta ili termostata radijatori griju vec za 10 minuta jako dobro, dok na drva mi je trebalo bar 35-40 minuta da krene sistem (stara Staedlerica 35k kalorija treba vremena da zagrije svoj kotao a i vatri treba da se posteno razgori).
I narvno nisam imao bas vatru u 6 ujutro prije ustajanja da se zagrije prostor nego se navece prije spavanja ubacivalo do vrha da ostane nesto zari do jutra :).
Sto sad mogu lagano programirat/regulirat po satnici u svakom danu (aplikacija dozovljava do 6 razlicitih pali/gasi kombinacija u danu + scheduler za neke specijalne dane/evente po zeljama).

Luksuz i costoca su neusporedivi naravno a i ja racunam ako mi sezona prodje za oko 10.000kn ja zadovoljan jer drva su me kostala oko 9500kn zadnje dvije sezone.

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475140)
ali ako plin odvrnes lijepo a imaš dobru izolaciju i kondenzacijska bojler ne bi trebala biti velika rata a čišće grijanje i nema posla oko njega

Nego koji bojler i termostat koristiš?

- Bojler je Bosch condens 7000iW 35kW
- Termostat je Bosch CT200 sa instlairanom aplikacijom za upravljanje Bosch Easy Control

Citiraj:

Autor buljaka (Post 3475140)
Jesi namjestio temp više za grijanje ispod 56 da radi u kondenzacijakom modu?

Hhmm nemam pojma, nisam dirao po samom bojleru nista osim podesio temp za toplu vodu (na 53C) i za radijatore (na 60C).
Kakav mod jos ima osim kondenzaciskog u "condens" bojleru :D?

mighty 23.12.2020. 17:54

Citiraj:

Autor papčić (Post 3475142)
Ne znam koliko je dugo stanodavka u stanu, ali na mjerilu je 612m3 bilo prilikom useljenja, nekako mi je čudno da ću ja to podići na 800+ u jednoj zimi.

Ako je zgrada iz 2009, plinsko brojilo je zamijenjeno za novo prošle godine. Svakih 10 godina plinara mijenja brojilo, bar je tako kod mene odrađeno prije 2 godine u cijelog zgradi koja je izgrađena 2008.

Exomaniac 23.12.2020. 18:02

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475148)
Istina da na drva grije jako ali na drva je problem (osim cijene zadnjih godina) da sto god ubacis izgorit ce zavrnuo ti radijatore ili ne pa sam redovito znao otvorit prozore da smanjim temp :).
Dok na plin mogu bar regulirat da ne "bacam" toplinu van :).

To se može riješiti puferom za centralno gdje se skladišti toplina tako da se izbjegava ta situacija koju si opisao, plus, možeš staviti drva navečer i ne moraš ložiti ujutro jer će ostat vruća voda u spremniku.

Ali naravno, plin je daleko veći komfor što se tiče muke oko loženja, spremanja drva i toga svega čega nema.

buljaka 23.12.2020. 19:47

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475148)
Istina da na drva grije jako ali na drva je problem (osim cijene zadnjih godina) da sto god ubacis izgorit ce zavrnuo ti radijatore ili ne pa sam redovito znao otvorit prozore da smanjim temp :).
Dok na plin mogu bar regulirat da ne "bacam" toplinu van :).

Plus sad kad palim grijanje preko mobitela-tableta ili termostata radijatori griju vec za 10 minuta jako dobro, dok na drva mi je trebalo bar 35-40 minuta da krene sistem (stara Staedlerica 35k kalorija treba vremena da zagrije svoj kotao a i vatri treba da se posteno razgori).
I narvno nisam imao bas vatru u 6 ujutro prije ustajanja da se zagrije prostor nego se navece prije spavanja ubacivalo do vrha da ostane nesto zari do jutra :).
Sto sad mogu lagano programirat/regulirat po satnici u svakom danu (aplikacija dozovljava do 6 razlicitih pali/gasi kombinacija u danu + scheduler za neke specijalne dane/evente po zeljama).

Luksuz i costoca su neusporedivi naravno a i ja racunam ako mi sezona prodje za oko 10.000kn ja zadovoljan jer drva su me kostala oko 9500kn zadnje dvije sezone.



- Bojler je Bosch condens 7000iW 35kW
- Termostat je Bosch CT200 sa instlairanom aplikacijom za upravljanje Bosch Easy Control



Hhmm nemam pojma, nisam dirao po samom bojleru nista osim podesio temp za toplu vodu (na 53C) i za radijatore (na 60C).
Kakav mod jos ima osim kondenzaciskog u "condens" bojleru :D?

"Da bi kondenzacijski bojler mogao iskoristiti blagodati kondenzacije (odnosno štediti do 10% energije, naglašavam "DO") temperatura povratnog voda ne bi smjela biti viša od 56 C jer nakon te temperature više nije moguće ostvariti efekt kondenzacije. Budući da većina bojlera na indikatoru prikazuje polaznu temperaturu, a budući da ne želimo da nam kondenzacija radi u rubnim uvjetima onda je prikladno uzeti da nam na temperaturi polaza oko 56 C više nema značajnije kondenzacije.
No, ušteda u takvim okolnostima je svega koji postotak, budući da se maksimalna ušteda od 10-11 % postiže kod temperature povrata od teoretski 0 (nula) C. U praksi najveća ušteda se postiže kod podnog grijanja gdje je povrat dvadesetak C.
Dakle, kod naknadne ugradnje kondenzacijskog bojlera u stari sustav s radijatorima koji nije moderniziran (npr. s temperaturom 70/55 C) kondenzacijski bojler neće raditi ništa efikasnije od klasičnog bojlera.
Jednostavan je naćin da se provjeri efikasnost kond. bojlera. Za 1m3 potrošenog plina trebalo bi se u idealnom slučaju stvoriti oko 2,5 l kondenzata. Što ga je manje, to je i efekt kondenzacije, a time i ušteda manji.
Ako se radijatorski sustav malo "predimenzionira" može se postići smanjenje polazne temperature i time povećati efekt kondenzacije. Tako je kod mene npr. pri vanjskoj temperaturi 0C temperatura povrata oko 42C što me dovodi skoro na pola uštede koju bi teoretski mogao izvući iz bojlera."


"Prava istina je da kondenzacijski plinski bojleri bolju energetsku učinkovitost imaju jedino ako je temperatura grijanja niža od 55 Celzijevih stupnjeva pa u većini slučajeva to postižu samo niskotemperaturni sustavi grijanja. "

https://euractiv.jutarnji.hr/euracti...ojlera-8704502

Vailantov serviser mi je to rekao pa sam išao googlati i istina je

Moraš smanjiti sa 60 na 55 temperaturu ako želiš da radi u kondenzacijakom modu, sad ti radi u običnom turbo modu

Postupak kondenzacije je na vrhuncu kada je površina izmjenjivača topline jednaka ili ispod temperature rosišta.

Temperatura točke rosišta je najpouzdanija mjerna jedinica za vlažnost zraka. U normalnim uvjetima, rosište za prirodni plin iznosi oko 56°C.

Stoga, kako bi bojler radio u kondenzacijskom načinu rada temperatura rashladnog tekućine u obratnoj petlji ne smije prelaziti 56°C.
https://exterim.hr/blog/zasto-odabra...ki-bojlerg-37/



Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

fre@k 23.12.2020. 20:58

U postavkama definiraj bojleru maksimalnu polaznu temp i preko toga nece grijat. Ovisi od sustava do sustava pa tako mozda negdje pumpa s sporijim rezimom i nizom temperaturom polaza ima bolji prijenos topline dok kod nekog to nece uopce imat smisla i imat ce bolje slozen sustav ako je voda u brzoj cirkulaciji s namjestenim prigusnicama.

Ima tu hvala bogu mali milion opcija koje bi bilo dobro nacimati malo po malo:
-krivulja
-paralelni pomak
-brzina cirkulacije pumpe (sporo, brzo ili variabilna - neki bojleri variabilno nemaju)
-stelanje prigusnica
-odgoda paljenja
-startna snaga plamenika prilikom odgode (kad dodem kod nekog imam osjecaj da ispuca top prilikom paljenja to isto mozes fino ustelat)
-naknadno cirkuliranje pumpe - xy minuta
-osjetljivost samog termostata na promjenu u temp

ovo bi bile po meni neke najbitnije stavke koje bi svatko trebao namjestiti, prije cackanja upises sta si sve promjenio ostavis 2 dana da vidis kako ti se ponasa pratis potrosnju i idemo opet, kad sve slozis sljedeca zima je jos toplija pa ces sve ispocetka :D

Ziiky 24.12.2020. 07:35

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475148)
Istina da na drva grije jako ali na drva je problem (osim cijene zadnjih godina) da sto god ubacis izgorit ce zavrnuo ti radijatore ili ne pa sam redovito znao otvorit prozore da smanjim temp :).
Dok na plin mogu bar regulirat da ne "bacam" toplinu van :).

Plus sad kad palim grijanje preko mobitela-tableta ili termostata radijatori griju vec za 10 minuta jako dobro, dok na drva mi je trebalo bar 35-40 minuta da krene sistem (stara Staedlerica 35k kalorija treba vremena da zagrije svoj kotao a i vatri treba da se posteno razgori).
I narvno nisam imao bas vatru u 6 ujutro prije ustajanja da se zagrije prostor nego se navece prije spavanja ubacivalo do vrha da ostane nesto zari do jutra :).
Sto sad mogu lagano programirat/regulirat po satnici u svakom danu (aplikacija dozovljava do 6 razlicitih pali/gasi kombinacija u danu + scheduler za neke specijalne dane/evente po zeljama).

Luksuz i costoca su neusporedivi naravno a i ja racunam ako mi sezona prodje za oko 10.000kn ja zadovoljan jer drva su me kostala oko 9500kn zadnje dvije sezone.



- Bojler je Bosch condens 7000iW 35kW
- Termostat je Bosch CT200 sa instlairanom aplikacijom za upravljanje Bosch Easy Control



Hhmm nemam pojma, nisam dirao po samom bojleru nista osim podesio temp za toplu vodu (na 53C) i za radijatore (na 60C).
Kakav mod jos ima osim kondenzaciskog u "condens" bojleru :D?

Citiraj:

Autor Lewis (Post 3475148)
Istina da na drva grije jako ali na drva je problem (osim cijene zadnjih godina) da sto god ubacis izgorit ce zavrnuo ti radijatore ili ne pa sam redovito znao otvorit prozore da smanjim temp :).
Dok na plin mogu bar regulirat da ne "bacam" toplinu van :).

Plus sad kad palim grijanje preko mobitela-tableta ili termostata radijatori griju vec za 10 minuta jako dobro, dok na drva mi je trebalo bar 35-40 minuta da krene sistem (stara Staedlerica 35k kalorija treba vremena da zagrije svoj kotao a i vatri treba da se posteno razgori).
I narvno nisam imao bas vatru u 6 ujutro prije ustajanja da se zagrije prostor nego se navece prije spavanja ubacivalo do vrha da ostane nesto zari do jutra :).
Sto sad mogu lagano programirat/regulirat po satnici u svakom danu (aplikacija dozovljava do 6 razlicitih pali/gasi kombinacija u danu + scheduler za neke specijalne dane/evente po zeljama).

Luksuz i costoca su neusporedivi naravno a i ja racunam ako mi sezona prodje za oko 10.000kn ja zadovoljan jer drva su me kostala oko 9500kn zadnje dvije sezone.



- Bojler je Bosch condens 7000iW 35kW
- Termostat je Bosch CT200 sa instlairanom aplikacijom za upravljanje Bosch Easy Control



Hhmm nemam pojma, nisam dirao po samom bojleru nista osim podesio temp za toplu vodu (na 53C) i za radijatore (na 60C).
Kakav mod jos ima osim kondenzaciskog u "condens" bojleru :D?

10000kn godišnje 😁🤑

Daikin dizalice topline zrak-zrak, 1 vanjska 4 unutarnje ... zadnja 4 mjeseca otkako sam ju ugradio 102m2 griju za 112-120-170-200kn mjesecno za poprilicnih 22-24°c u prostorijama

VandaL.pr! 24.12.2020. 08:47

Kad ste već na centralnim kako bi mogao izračunati potrošnju centralnog grijanja na struju za nekih 120 m2?
Čisto okvrino me zanima koliko bi mogla biti mj. rata struje.

Dosad je centralno bilo na lož ulje ali to otpada, sa peletima i drvima mi se neda zajebavati, plin jos nije dosao kod nas i onda jedino struja ostaje....

Exomaniac 24.12.2020. 09:03

Citiraj:

Autor Ziiky (Post 3475283)
10000kn godišnje 😁🤑

Daikin dizalice topline zrak-zrak, 1 vanjska 4 unutarnje ... zadnja 4 mjeseca otkako sam ju ugradio 102m2 griju za 112-120-170-200kn mjesecno za poprilicnih 22-24°c u prostorijama

Zgrada, kuća, ako je kuća je li u nizu ili samostojeća? Koliko izolacije na fasadi, na tavanu, kakvi su prozori?


Sva vremena su GMT +2. Sada je 05:07.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger