![]() |
Činjenica je da nije svima fizika logična, što mnogi postovi potvrđuju...
Za vairad stvarno ne treba nagib, ali mali nagib ne smeta ničemu osim estetici i to minorno. Doduše, ne znam kakve veze ima vairad sa pogađam lipovica ekonomik 500 gdje se javlja grgljanje? A taj manual za postavljanje lipovice bi htel videti. |
Citiraj:
Pred kraj PDF-a Nigdje se ne spominje nikakav nagib Netko je te radijatore projektirao. I nije zamišljeno da se ugrađuje pod nikakvim nagibom bez obzira što ti mislio o poznavanju fizike nas koji se ne slažemo sa nagibom. Nemam se namjere pretjerivati oko stvari koje su očite, link imaš pa prouči Pozz Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
@buljaka
Ako ćemo tvojom logikom, u tvom linku ne piše da treba ikakav alat za montažu, očito je zamišljeno da ne treba alat? Meni je apsolutno sve jedno kako će netko postaviti radijatore, ali tvrditi da nema razlike u odzračivanju ravnih i pravilno nagnutih, nije istina za većinu radijatora. Kolega ima najvjerojatnije problem sa zrakom i ta lipovica koja je u suštini cijev, se puno lakše odzrači nagnuta. Tko koga spriječava da se nakon odzračivanja radijatori vrate u horizontalu ako to tolko smeta nekome? Ako imaš kakav koristan materijal da dodati, bilo bi dobro, ovo dosad ne dokazuje tvoje subjektivno mišljenje, dokazuje samo logiku s greškom. |
Ja ne vjerujem da si ti sposoban povući paralelu sa alatom i načinom ugradnje hahaha
Pa točno u mm ti napišu razmake i visine i nitko nigdje ne bi napomenuo da se radi sa nagibom. Bez alata se ne može staviti. Nagib da treba pisalo bi u uputama za montažu. Uputama koje je napisala ista tvornica koja ih pravi. Upute... Bravo.. Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
Citiraj:
Stisneš iglu, mora ić zrak, ne voda. Ako ide voda vrijeme je za zamjenu. Samo prvo vidi da je imaš s čime i dopumpat. Dakle isto pumpa za bicikl. Tlak potraži, mislim 1.5bar, tako nešto. Dalje, kad puniš sustav, postoji trenutak kad ekspanzijska, ajmo reć preuzme, pa tlak primjetno sporije raste. Ako uvijek linearno raste tlak pri punjenju, znači da ekspanzijska ne radi svoj posao. https://www.youtube.com/watch?v=ZrAo1YKQvEo A automatski odzračnici, pa ime govori. Funkcionira. Tlak sustava na nulu, skineš gornji čep na radijatoru i zašarafiš odzračnik. Kako sam i napisao, imaju gumenu brtvu prema radijatoru, nema kudelje ni ništa. Maksimalno jednostavno. Normalno prvo provjeri da ih imaš s čime zategnut. I zdravo. Samo prati da ti tlak ne padne i vozi. Tu i tamo šušnu kad zrak izbace. |
Citiraj:
|
Da ne odgovaram ponaosob...
1. Ekspanzijska mi nema taj ventil, već neki drugačiji: jedan, dva 2. Automatski odzračnici. Vidio sam na videu kako to funkcionira, imaju plovak. Nažalost meni to ne bi funkcioniralo jer mjehurići koji se meni skupe ne bi bili dovoljni za otvoriti plovak. 3. Nagib radijatora. Meni su svi radijatori u livelu. Ne bi ih pomicao jer su čvrsto spojeni sa cijevima koje izlaze iz poda, a iste su zavarene, pa bi i najmanji pomak mogao to poremetit. 4. Jutros sam na hladno upalio pumpu da vrti vodu po cijelom sustavu (svi radijatori otvoreni) dok nisam čuo kako mjehurići ulaze u jedan radijator. Čim se to desilo, odmah sam ugasio pumpu, tako da protok stane, a mjehurići ostanu u tom radijatoru. Nakon toga sam ispustio iz njega jedno 2L vode (početni tlak 2 bar). Ništa zraka nije izašlo. Ponovo upalio pumpu, i čujem kako se premještaju u sljedeći radijator, pa ih "zarobio" i tamo. Taj radijator je duplo manji. Opet pustio neke 2L vode, ali opet ništa zraka nije izašlo. 4. Također sam primjetio da radijatori grljgalju i kad je ventil skroz zatvoren. Kako je to moguće ? 5. Također sam primjetio i da još jače i češće grgljaju kada tlak padne ispod 1.6 bara. Ne kužim povezanost, ali mislim da bi manji tlak mogao stvarati više kavitacije, koja onda stvara više zraka, no nisam expert po tom pitanju. Smiješno da sa starim cijevima i ventilima (koji su promijenjeni jer su puštali vodu), je sve radilo savršeno na 1.1-1.2 bara, nikakvo grgljanje. Zrak bi se sam od sebe skupio u jednom radijatoru u banju, ispustio bi ga nešto sitno nakon zime i to je bilo to. Bilo ga je sigurno više nego sada, ali barem nije grgljao. Jedino sam morao nadopunjavat vodu svaku toliko. Nemam više ideja. Evo i video grgljanja koje slušam svaki put kad mjehurići naprave krug i dođu u moju sobu, a to je cca. svakih 5-6 minuta: https://drive.google.com/file/d/1v4i...ew?usp=sharing U prvih par sekundi se čuje prvo grgljanje, to je od radijatora iz WC-a do moje sobe, a onda se čuje i kako ulaze u moj radijator. Jedino šta mi preostaje je zvati ove ljude koji su radili nove cijevi i stavljali nove ventile, pa se žaliti njima da ima zraka i praviti se lud. |
Ja ovako glasno nisam čuo nikada i pogotovo ne tako često da se seli. Tebi kao da se napravio neki veliki zračni čep ali čudno da ništa ne ispustis van kad odzracujes
Ja bi ih zvao natrag ako se to prije nije događalo Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
Ako svaki dan odzračuješ i svaki dan točiš novu vodu, negdje ti pušta van.
Neznam da li je praksa da se gasi pumpa, al ja u pravilu zagrijem vodu, otvorim radijatore, napunim sistem i odzračujem redom. To što ti ispuštaš vodu iz radijatora ti ništa ne znači. Ako je zrak, ide zrak dok ne naiđe voda. Nema potrebe puštati vodu van, pa nije radenska unutra :D Jedno pitanje, jesi siguran da su ti dobro spojene cijevi na ventil? U smislu ulaza i izlaza? |
Citiraj:
Ne pušta nigdje vodu, provjereno više puta, svaki spoj detaljno pregledan. Oni su prije puštanja vode držali pritisak sa kompresorom na 3 bara (zrak) i tako smo pustili sat vremena i sve rute i spojeve prošli, nigdje ne pušta. Kako misliš "To što ti ispuštaš vodu iz radijatora ti ništa ne znači" ? Pa ispuštam jer doslovno čujem zrak kako se kovitla u radijatoru, ali ga ne mogu nikako izbacit van. Cijevi su sve tip-top zavarene i spojene na nove razdjelnike, neki Austrijski. |
Sustav se odzracuje na potpuno hladan sustav, ugasena pumpa za cirkulaciju, ugaseno sve.
Svi radijatori otvoreni na max, sve prigusnice takodjer otvoriti. Podigne se pritisak u sustavu na 2.5 ili 3 bar i onda odzracivati jedan po jedan radijator. Na kraju odzracivanjem spustiti pritisak, ovisno o bojleru to moze biti 0.8, 1.0, 1.2, kod mene na Viessmannu je 1.0 na hladno. Razlika izmedju tlaka 'na hladno' i tlaka kad je sve zagrijano uglavnom bude oko 0.8-1.0bar. Na kraju price pokrenuti grijanje i poigrati se sa prigusnicama dok se ne dobije jednoliko zagrijavanje radijatora (da voda prebrzo ne istice iz njega, onda neovisno o odzracivanju radijator bude na ulazu vruc a na izlazu vec mlacan). |
Citiraj:
|
Jesi probao ispustiti zrak iz pumpe? Imaš na svakoj pumpi šaraf koji lagano odviješ, voda teče ispod njega, malo ispustiš i zaviješ opet.
|
Citiraj:
To ovaj veliki na sredini? https://drive.google.com/file/d/1w2W...w?usp=drivesdk __________________ Sent from my mobile using Tapatalk |
Citiraj:
https://cms.media.wilo.com/dcidocpfi.../wilo44033.pdf |
Citiraj:
Mislim da ne treba odzračiti pumpu, jer u manualu kaže da se to radi samo ako su radijatori skroz hladni i voda uopće ne cirkulira, šta nije u mom slučaju. Ali ovaj dio pod 8.2 mi je zapeo za oko: Citiraj:
Nekidan kad su stavljali nove cijevi, stavili su nam i nove termostatske ventile. Možda oni stvaraju kavitaciju ako je protok pre brz, baš ću probat smanjit brzinu kasnije pa javim jel nestalo grgljanje. :beer: |
Ako dobro kužim grafiku na pumpi, sada ti je na najmanjoj brzini.
Citiraj:
Lol, zabrijao sam. To je za odzračivanje a gore su setingsi :D |
Citiraj:
Obzirom na samo 4 radijatora u sustavu, rekao bi da slobodno može spustiti na najniže. |
Citiraj:
|
Ekipa. Nisam siguran u kojoj temi se pricalo o grijanju, cijenama i slicno. Ova mi se cini najizglednija.
Uselio sam u stan od 32m2, u zgradu koja je izgrađena 2009. Fasada postoji, stolarija je drvena. Radijatori su u boravku od cca 18m2, spavacoj koja je cca 5m2 i kupaoni koja je cca 4m2, bojler je plinski Valliant. 1 strana stana je vanjski zid kojem je dosta površine u staklu. 1 ipo krilni prozor, 1ipo krilna vrata za balkon, i u spavacoj također 1ipokrilni prozor sto je zapravi citav jedan zid. Uselio sam 10.12. Te u stanu nije bilo ukljuceno grijanje 10ak dana. Od kada sam ušao, do danas sam potrošio 43m3 plina što mi se cini previše. Temperaturu držim na 21-22c i smanjim na 20c preko noci ili kada idem na posao, ne luftam cesto. Prijatelj koji grije slican prostor kao ja potrosi upola manje plina. Ispada da bih u sezoni potrošio mjesečno preko 70m3 s time da sam prilično štedljiv. Kako se vama cini ova racunica? |
Pa dobro to je cca 200kn za grijanje na mjesecnoj bazi (ako bi trosio samo 70m3), ne cini mi se puno ali neznam kako si dosoa do samo 70m3 ako si za 13 dana potrosio 43m3 ?
Po tome mi se cini da ces trositi preko 100m3 a ne 70m3, pogotovo kad prava zima pocne jer sadasnje vansjke temp su i dalje prilicno tople za 12ti mjesec. |
To je nekih 200 kn mjesečno za plin. Kako to može biti puno?
A drugo. Zrači malo češće , barem dvaput na dan propuh na par minuta , da ne bi imao problema sa vlagom Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
Citiraj:
Citiraj:
|
Citiraj:
Teško je uspoređivati prostore različite kvadrature,različitih izolacija i najbitnije, različitih navika Npr meni frend sere kako ima račun 600 kn u najgoroj zimi, i ima, ali ja dodjem tamo i ne skidam jaknu. 20 stupnjeva drži, po noći spusti na 5 da mu se ne pali bojler. Grijanje mu radi samo od 16 do 20, kad je doma a u 20 gasi jer se prije spavanja voli rashladiti I onda kako da ja to usporedim sa mojom situacijom gdje grijem na 23 cijeli dan i noć. Bili doma ili ne Kažu da svaki stupanj koji snizis temp ušteda je 5%. Nisam testirao ali ovo tvoje je super cijena. Pa to je mjesečno metar drva Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
Citiraj:
Znaci njegovih 200kn je jedva pola metra, osim ako ima svoju sumu :D. |
Citiraj:
|
Citiraj:
|
Citiraj:
Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
Citiraj:
Drži 21-22°c preko dana tj dok ste prisutni, a 19° po noći i dok ste dulje odsutni i ne gasi ga do proljeća |
Citiraj:
Uglavnom sad pratim potrosnju preko aplikacije od condens bojlera/termostata te preko stvarne u sanduku/na racunu pa cu vidit do nagodinu kolko me kosta plin vs drva (s tim da ja grijem 23-25°C zavisno od doba dana (po noci oko 23h smanjim je na 22C do 6 ujutro kad se dize na 24) te grijem 2 etaze, pola podruma i garazu). |
Ma nema do drva što se tiče topline ali ako plin odvrnes lijepo a imaš dobru izolaciju i kondenzacijska bojler ne bi trebala biti velika rata a čišće grijanje i nema posla oko njega
Nego koji bojler i termostat koristiš? Jesi namjestio temp više za grijanje ispod 56 da radi u kondenzacijakom modu? Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
Citiraj:
Ne znam koliko je dugo stanodavka u stanu, ali na mjerilu je 612m3 bilo prilikom useljenja, nekako mi je čudno da ću ja to podići na 800+ u jednoj zimi. |
Citiraj:
Dok na plin mogu bar regulirat da ne "bacam" toplinu van :). Plus sad kad palim grijanje preko mobitela-tableta ili termostata radijatori griju vec za 10 minuta jako dobro, dok na drva mi je trebalo bar 35-40 minuta da krene sistem (stara Staedlerica 35k kalorija treba vremena da zagrije svoj kotao a i vatri treba da se posteno razgori). I narvno nisam imao bas vatru u 6 ujutro prije ustajanja da se zagrije prostor nego se navece prije spavanja ubacivalo do vrha da ostane nesto zari do jutra :). Sto sad mogu lagano programirat/regulirat po satnici u svakom danu (aplikacija dozovljava do 6 razlicitih pali/gasi kombinacija u danu + scheduler za neke specijalne dane/evente po zeljama). Luksuz i costoca su neusporedivi naravno a i ja racunam ako mi sezona prodje za oko 10.000kn ja zadovoljan jer drva su me kostala oko 9500kn zadnje dvije sezone. Citiraj:
- Termostat je Bosch CT200 sa instlairanom aplikacijom za upravljanje Bosch Easy Control Citiraj:
Kakav mod jos ima osim kondenzaciskog u "condens" bojleru :D? |
Citiraj:
|
Citiraj:
Ali naravno, plin je daleko veći komfor što se tiče muke oko loženja, spremanja drva i toga svega čega nema. |
Citiraj:
No, ušteda u takvim okolnostima je svega koji postotak, budući da se maksimalna ušteda od 10-11 % postiže kod temperature povrata od teoretski 0 (nula) C. U praksi najveća ušteda se postiže kod podnog grijanja gdje je povrat dvadesetak C. Dakle, kod naknadne ugradnje kondenzacijskog bojlera u stari sustav s radijatorima koji nije moderniziran (npr. s temperaturom 70/55 C) kondenzacijski bojler neće raditi ništa efikasnije od klasičnog bojlera. Jednostavan je naćin da se provjeri efikasnost kond. bojlera. Za 1m3 potrošenog plina trebalo bi se u idealnom slučaju stvoriti oko 2,5 l kondenzata. Što ga je manje, to je i efekt kondenzacije, a time i ušteda manji. Ako se radijatorski sustav malo "predimenzionira" može se postići smanjenje polazne temperature i time povećati efekt kondenzacije. Tako je kod mene npr. pri vanjskoj temperaturi 0C temperatura povrata oko 42C što me dovodi skoro na pola uštede koju bi teoretski mogao izvući iz bojlera." "Prava istina je da kondenzacijski plinski bojleri bolju energetsku učinkovitost imaju jedino ako je temperatura grijanja niža od 55 Celzijevih stupnjeva pa u većini slučajeva to postižu samo niskotemperaturni sustavi grijanja. " https://euractiv.jutarnji.hr/euracti...ojlera-8704502 Vailantov serviser mi je to rekao pa sam išao googlati i istina je Moraš smanjiti sa 60 na 55 temperaturu ako želiš da radi u kondenzacijakom modu, sad ti radi u običnom turbo modu Postupak kondenzacije je na vrhuncu kada je površina izmjenjivača topline jednaka ili ispod temperature rosišta. Temperatura točke rosišta je najpouzdanija mjerna jedinica za vlažnost zraka. U normalnim uvjetima, rosište za prirodni plin iznosi oko 56°C. Stoga, kako bi bojler radio u kondenzacijskom načinu rada temperatura rashladnog tekućine u obratnoj petlji ne smije prelaziti 56°C. https://exterim.hr/blog/zasto-odabra...ki-bojlerg-37/ Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk |
U postavkama definiraj bojleru maksimalnu polaznu temp i preko toga nece grijat. Ovisi od sustava do sustava pa tako mozda negdje pumpa s sporijim rezimom i nizom temperaturom polaza ima bolji prijenos topline dok kod nekog to nece uopce imat smisla i imat ce bolje slozen sustav ako je voda u brzoj cirkulaciji s namjestenim prigusnicama.
Ima tu hvala bogu mali milion opcija koje bi bilo dobro nacimati malo po malo: -krivulja -paralelni pomak -brzina cirkulacije pumpe (sporo, brzo ili variabilna - neki bojleri variabilno nemaju) -stelanje prigusnica -odgoda paljenja -startna snaga plamenika prilikom odgode (kad dodem kod nekog imam osjecaj da ispuca top prilikom paljenja to isto mozes fino ustelat) -naknadno cirkuliranje pumpe - xy minuta -osjetljivost samog termostata na promjenu u temp ovo bi bile po meni neke najbitnije stavke koje bi svatko trebao namjestiti, prije cackanja upises sta si sve promjenio ostavis 2 dana da vidis kako ti se ponasa pratis potrosnju i idemo opet, kad sve slozis sljedeca zima je jos toplija pa ces sve ispocetka :D |
Citiraj:
Citiraj:
Daikin dizalice topline zrak-zrak, 1 vanjska 4 unutarnje ... zadnja 4 mjeseca otkako sam ju ugradio 102m2 griju za 112-120-170-200kn mjesecno za poprilicnih 22-24°c u prostorijama |
Kad ste već na centralnim kako bi mogao izračunati potrošnju centralnog grijanja na struju za nekih 120 m2?
Čisto okvrino me zanima koliko bi mogla biti mj. rata struje. Dosad je centralno bilo na lož ulje ali to otpada, sa peletima i drvima mi se neda zajebavati, plin jos nije dosao kod nas i onda jedino struja ostaje.... |
Citiraj:
|
Sva vremena su GMT +2. Sada je 05:07. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger