![]() |
Ako nema plijesni, dobra je, samo osuši kako kaže kolega. Ako ima, te dijelove zamijeniš novima.
Citiraj:
https://i.postimg.cc/wRQrhFRF/IMG-20250416-104004.jpg https://i.postimg.cc/RNvyMr2Y/IMG-20250416-103855.jpg Pa onda ima bala gdje su propustili odrezati sve ploče... https://i.postimg.cc/PNX0HsgR/IMG-20250422-192923.jpg Ali sve u svemu, za 6,8 eura/m2 koliko me došla s dostavom mislim da ne može bolje. Uzmeš nešto više komada pa krpaš, kod vune nema otpada, sve se može potrošiti. Prvo gledaj cijenu dostave pa tek onda ostalo, neki traže po 150 eura za dostavu, tako da se meni na kraju najviše isplatilo uzeti iz lokalne trgovine, a komunicirao sam s barem 10 webshopova. Drugi najpovoljniji je bio Bauhaus, Bitpromet se nigdje nije uklopio, Građu izbjegavaj u širokom luku. Evo par random fotki, sve sam sam odradio i preko tih malih tavanskih ljestava spustio 150 kg starog i podigao 950 kg novog materijala. :) https://i.postimg.cc/MvyBmNTz/IMG-20250405-212650.jpg https://i.postimg.cc/ct3nj5BM/IMG-20250412-183308.jpg https://i.postimg.cc/fJ4XXDMH/IMG-20250424-114715.jpg https://i.postimg.cc/FfnkKQPV/IMG-20250208-193334.jpg https://i.postimg.cc/PNvYPPnp/IMG-20250424-110857.jpg https://i.postimg.cc/BLkFmGHn/IMG-20250424-110934.jpg Bale vune sam omotao gurtnom i povlačio gore, OSB ploče sam jednu po jednu dizao gore i pilio. Sve u svemu, prvi puta radim ovako nešto i ispalo sve precizno u milimetar. :) |
Bravo. Pitanje: Ove OSB-jke drže cijelu priču pomoću ovih pločevina sa šarafima s kojima si ih spajao? To je onih 5-6m o kojima smo pričali?
|
Tako je, čvršće nego što sam očekivao. Ima 6 i sitno metara svaka, cijele "letve" od 2,5 m su išle na vanjski dio, odrezane od cca metar u sredinu. Sve spojnice su u cik-cak, a ovih L spojnica sam stavio 5-6 komada na svaki red točno gdje mi je greda.
Gore je OSB 12 mm s falcom na preklop, tj. redove sam spajao na pola također u cik-cak kako bi bilo što čvršće. Nije rock solid niti sam tako zamišljao, ali može se hodati s nekom dozom opreza i staviti stvari, naravno ne neke preteške s tankim nogama. Trebalo mi je točno 60 OSB ploča 250 x 62,5 cm (10 x 6) i obzirom na nepravilan oblik kuće, izvukao sam sve s minimalno otpada. |
svaka cast na trudu. bas je pic pic
ja sam samo razmotao bale staklene vune po podu i tak stoji. neki dan sam razvlacio utp kabel za tv. skoro sam umro od tog otrova. sreca gore idem max jednom godisnje, samo da provjerim da je sve ok. |
Da, dobro izgleda. Ja bi još da sam na tvom mjestu stavio zatege od sljemena krova na koju OSB-ejku, sajlom učvrstiti na svakih 2,5-3m, da budeš siguran kad hodaš po tome.
|
Citiraj:
Staklena vuna više iritira od kamene. Meni ova skoro ništa nije smetala, a radio sam u potkošulji ili kratkih rukava, bez maske, samo rukavice sam imao. Rukovanje naravno što sporije, nema bacanja i prevrtanja. Kako sam podigao balu, tako sam rezao vreću, pustio par sati da se dekompresira, rezao što treba i polagao. Citiraj:
|
Super izgleda. Ja imam 30cm isto samo izrolano gore, htio bi podaskati radi spremišta, ali čim pomislim na piljenje i prašinu mi prođe volja.. kad zafali mjesta bude i to.
|
Hvala. :) Da, meni je trebalo puno vremena dok fizički i psihički nisam bio spreman. :D Sve je trajalo otprilike tri mjeseca, skoro svaki dan po par sati sam bio gore. Možda se čini dugo, međutim, ovo je ukratko opis posla:
- očistio odnosno isjeckao masu kutija koje sam nakon selidbe bacio gore da imam za loženje - usisao i maknuo 30 m rola kojekakvih starih tepiha, dio bacio, dio ostavio za životinje - maknuo stiropor koji je prije bio izolacija (i dalje ne znam što ću s njim) - izbrusio loše dijelove građe, pripremio podlogu za parnu branu da je neki trn, šaraf ili ekser ne bi probio - apsolutno svaki kutak tavana sam usisao, znači od sljemena do dole, svaku dasku i gredu - poprskao drvocidom svu građu i pustio par dana da se prozrači (tu sam koristio masku :)) - zatvorio sve pukotine niskoekspandirajućom pur pjenom - pregledao elektroinstalaciju, zamijenio loše bužire i kabele, dodao neke nove - razvukao parnu branu s preklopom u prosjeku 12 cm, rubove sa zidom lijepio namjenskim ljepilom, a preklope obostranom trakom - zatvorio mjesta gdje su elektroinstalacija ili cijevi klime probijale parnu branu - napravio "roštilj" od OSB ploča 25 mm, s ravnim spojnim pločama međusobno te L spojnicama na podu i vijencu (sve izolirao spužvicom 3 mm kako ne bi oštetilo parnu branu) - zalijepio brtve na rubove gdje će biti spoj OSB-zid ili OSB-greda - položio vunu i istovremeno stavio OSB ploče 12 mm na vrh (sve sam rezao Parkside uranjajućom pilom i vibro multitoolom :D) - fiksirao elektroinstalaciju koja ide gore - popunio odrezane dijelove OSB-a kitom za drvene podove - višak vune stavio na spoj vijenca i krova te napravio mali krug oko dimnjaka Sad kad pogledam koliki je to prostor, stvarno šteta ne iskoristiti ga tako da sam krenuo trpati kutije od monitora, rezervne stolice i svašta nešto, iz Ikee čekam plastične kutije za sezonske stvari i tako. :) |
Tocno to mi je bio plan napraviti, ali ne bi sve podaskao, realno niti nemam potrebe jer gore nikad ne idem, samo bi napravio oko ulaza na tavan jedan podaskani prostor jer tu su i dimnjaci i krovni prozor za izlaz na krov.
Sta si ove uzduzne daske rezao osb plocu ili kakva je to daska? |
Te uzdužne su sve OSB ploče 2500 x 1250 x 25 mm rezane na trake od 10 cm.
Nisam htio klasične drvene daske jer većina što se prodaje kod nas nije suha pa onda treba sušiti, tretirati i ako imaš sreće, ostat će ravna. Sa OSB-om tih problema nema. |
Sad vidim ovaj post prije mog, top, memoriram! Tnx!
Planiram to sve raditi isto sam al tamo nakon ljeta. Sad na ljeto cekam dio stolarije pa cu se zaj sa obradom spaleta, farbanjem, pufaterm plocama na nekim zidovima i tome slicno. Baby steps, al bit ce posla. |
Završna obrada šupljine u zidu nakon povlačenja kabla
Postavljam si kamere u kući te provlačim utp kabel po tavanu do svih točaka. Zanima me kako vi radite završnu obradu mjesta gdje kabel prolazi? Imam dvije vrste prolaza:
1. Zid (puna opeka), bez termo izolacije Ne bih htio popunjavati rupu silikonom direktno po kabelu. Htio bih neku vanjsku kutiju (~IP65) s uvodnicom za kabel, te ekvivalentnu kutiju s druge strane zida (tavan) na koju se spaja rebrasta cijev kroz koju ide utp kabel. Nešto tipa ovoga: https://i.sstatic.net/48Ri6.jpg ali ne mogu takvo nešto naći kod nas. 2. Strop, OSB ploča sa staklenom vunom Tu dolazi snop od 8 kabela. Kako uvesti kablove u prostoriju tako da ostane vodonepropusno? Jedino mi pada na pamet montirati ugradnu razvodnu kutiju za knauf, do tamo odvesti rebraste cijevi s uvodnicama za rebraste cijevi te na poklopcu izbušiti rupe za kabelsku uvodnicu. Također ne bih htio da kablovi samo vise sa stropa nego da oni nekako uđu do komunikacijskog ormara montiranih na zidu ispod. Želio bih da bude vodonepropusno od one uvodnice vani na kutiji sve do uvodnice u prostoriji. Ne znam. Kompliciram? Možda previše tražim? :D Imate ideje? |
Složi si RGS, bude ne samo vodo nego i vatrootporno :D
https://www.mctbrattberg.com/media/0...00&format=webp |
Ima li tko cnc ili zna koga da bi mi mogao napraviti nešto od aluminija ili još bolje čelika ako mu dam file. Treba mi ploča za stol od glodalice cca 30x20cm, debljine 10mm
|
Ja si napravio od prozirne debele plastike iz starog LCD monitora.
|
Imam ja cnc, ja sam si to radio od hpl compact ploce
|
Impregnacija stropnih greda
Imam bocu Drvocid Aqua koncenrata i kantu Sandolin NG Base-a
Znam da se Drvocid standardno koristi za impregnaciju krovnih greda dok je ovaj obični Sandolin samo za vanjsku upotrebu, says so na kanti. Što koristiti za zaštitu drvenih stropnih greda poviše spavaćih soba i kuhinje, neki blaži otrov ? :) Vidim da postoji i Sandolin Base Plus koji je na vodenoj bazi i taj je za vanjsku i unutarnju upotrebu ali to mi djeluje kao skuplja verzija Drvocid Aqua-e. |
Drvocid je već sam po sebi blag i djeluje više preventivno, slobodno ga možeš koristiti iznad svih soba. Ako sad imaš crvotočine unutar greda, onda Belocid Plus samo na napadnuta mjesta. Možeš i 1-2 mm burgijom napraviti rupicu i ubrizgati na određeno mjesto, ako si uspio locirati gamad.
|
Tnx,
Danas sam pobrusio grede, ove koje imaju rupice po sebi ću onda dodatno sa Belocidom zaštititi. |
Trebam rasvjetu za kuhinju.
Imat cu cca 2m sa lijeve strane i cca 1.5m sa desne strane, Uzeo bih led, cca 4000K, to racunam cca 11W po metru dužine? Želim to spojit na trafo, da imam sensor na mahanje. Zanima me što sve trebam kupit od tih strujnih dodataka. Traku na metre razumijem, al ovo ostalo svako ima neke svoje fore, a nigdje nije opisano kak se šta spaja. Gledam elgrad,iverpan, schachermayer, etc... Zanima me jos mogucnost da tipa imam 2 senzora, 1 na mahanje, a 2. na touch koji je dimmable. Znam da u elgradu imaju ove dimmable, ali su prodali ove na mahanje i nema ih, al me zanima, dal mogu kombinirat oba na isti trafo? Ili i ti senzori imaju svoju kutiju gdje primaju signale i onda salju dalje struju u trafo? U elgradu su mi rekli da kod njih senzori idu direkt u trafo, kod drugih vidim da senzori imaju svoju logicku kutiju do trafoa/drivera pa sad vise nist ne kuzim. |
Ja sam sebi složio nešto slično u kuhinji ali umjesto trake sam stavio alu pločice sa cobom na sebi. Ta opcija mi se svidjela zbog solidnog kapaciteta za hlađenje, s obzirom da je aluminijska pločica 100-120mm x 10mm dobar temelj za spojiti na hladnjak.
U mene "hladnjak" glumi alu profil s pokrovom koji glumi difuzor. Tijela sam uvalio unutra i pritegnuo vijcima tako da imam dobar prijenos topline na profil. Ja sam koristio klasični "industrijski" ispravljač koji ima mogućnost prilagođavanja izlaznog napona, u rasponu od par volta. Time sam uspio srušiti struju značajno, bez pretjeranog gubitka intenziteta svjetla. U mom slučaju, s nekih max 40W na četiri pločice koliko stane u pola metra profila (na tih 40W to sve gori) sam se spustio na cca 10W spuštanjem napona kakvih 0.6V. Time je postignuta dugoročna radna temperatura od cca 44C. Mislim da sam ovo složio pred nekih sada već deset godina. Rasvjetna tijela rade pouzdano, jedino sam mijenjao ispravljač par puta, jer sam bio inicijalno kupio neko smeće. Tako da imam cca 20W po metru i to je sasvim OK osvjetljenje za kuhinju, 60-70 cm iznad radne plohe. Za uklj/isklj koristim običnu sklopku. Kako je kuhinja dosta mračna a potrošnja mala, to svjetlo radi veći dio dana. Najbolja opcija je ići na ispravljač 24V. Dva puta viši napon znači dva puta manju struju kroz pojedina tijela a time i 4 puta manje gubitke koji se pretvaraju u toplinu. U mene su 4 rasvjetna tijela po profilu, spojena u paralelu s radnim naponom na 12V. Dva takva profila su onda spojena u seriju čime dobivam potrebnih 24V. Svako tijelo potrebuje nekih 300mA. Da sam napravio sve u paraleli, onda bi kroz prvo tijelo teklo 2.5A, nepotrebno. Nadam se da ovo pomogne nešto. |
Ha, i pomoci ce ali i ne, budući da me ne interesira ni voltaza ni potrosnja ni temperature u ovom slucaju, nego samo da kupim i da radi :D
Kuzim sta si postigao, i drago mi je da radi, također sam i nesto naucio, ali iskreno nemam se volje s tim petljat jer se ne kuzim dovoljno, da se kuzim, nebi postavio blentava pitanja koja sam postavio :D Svakako hvala na odgovoru :) Pitanja stoje i dalje, ako netko ima jos kakav savjet. Citiraj:
|
Pozdrav ekipa. Stan je u procesu gradnje, gledam što trebam od preinaka napraviti dok mogu. Gledam spavaću sobu, prekidač i utičnica su zamišljeni na zidu gdje bi trebao ići ormar. Htio bih taj prostor maksimalno iskoristiti za ormar pa bi preselio prekidač i utičnicu.
Da li je ok preseliti oboje na dulji zid na poziciju kod otvorenih vrata. Ne bih okretao smjer otvaranja vrata ili stavljao prekidače iza samih vrata.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c063610267.jpg |
Ostavi ih na zidu pa poslije prebaci na ormar kad ga sastaviš, kod mene je bila identična situacija. Jednog dana ako makneš ormar, samo vratiš sve na svoje mjesto, bolje nego napraviti dva koraka više i skroz otvarati vrata da bi uključio svjetlo.
|
Koliki je uopće problem to napraviti? Imaš kakvu sliku te kombinacije?
|
Mršava ti je ta instalacija u sobi. Sad se radi i utičnica/dvije sa svake strane kreveta i prekidač sa kojim se može paliti gasiti glavno svijetlo. Stavlja se malo više, na kojih 60-80 cm tako da ti bude iznad noćnog ormarića. Također po želji možeš dodati i dvije lampe svake sa strane kreveta ako jedan hoće malo svijetla ili čitati knjigu, ja sam stavio dvije ovakve lampe:
https://www.aliexpress.com/item/32847893048.html Utičnicu koja će biti iza ormara bih premjestio iza vrata, a prekidač na ormar kako domy kaže. Samo se pusti rupa u zidu i žice se "produže" wago spojnicama do ormara, a na ormaru se probuši rupa za prekidač. https://ibb.co/HTyrxG4n |
Citiraj:
kupio sam u art rasvjeti na ozaljskoj kombinaciju traka+driver+kontroler za dimmanje prije nekih 3 godine, i radi bez greske (visemanje svaki dan cijeli dan). dimmanje ide preko daljinskog. ne znam imaju li senzore za mahanje, to moras s njima provjeriti. ne sjecam se vise detalja ali bilo je vrlo jednostavno za sloziti, i u ducanu su mi lijepo znali pomoc. |
Citiraj:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...549df360f8.jpg |
Citiraj:
Takodjer ova uticnica ispred kreveta - sta ces tamo spajati? Ako ide telka, stavi ju na visinu telke, a ne da tv okacis na zid a kabel ti visi dole do uticnice. |
Citiraj:
I još jedan na standardnoj visini na ulazu u sobu, i sva ta tri prekidača pale-gase svjetlo. Genijalna stvar - uđeš u sobu, upališ svjetlo, obaviš šta treba, legneš u krevet i ugasiš. I nešto niže od prekidača, na isto standardnoj visini su 2 utičince sa svake strane kreveta - u jednoj noćna lampa, u drugoj punjač, ispred svega je noćni ormarić i radi. Ja doduše nisam išao na ove zidne noćne lampe nego klasične neke. A TV je u ormaru na dosta povišenoj poziciji - i isto tako - znali smo otprilike koja će to biti visina, pa je utičnica za TV (i mrežni konektor i coax) iza njega. Tako da je lako preštekati ako ikad bude trebalo, a ne da moram micati cijeli ormar :) |
Citiraj:
|
Citiraj:
|
Svatko ima svoje preferencije. Što se vidi i iz komentara 🙂 Hvala ljudi, budemo nešto iskombinirali.
|
Citiraj:
|
Citiraj:
Ali kupio sam set u elgradu, ali sam doma malo morao rezati zice i spajati jer dimmer je imao Mini Plug, a ja sam ga spojio izmedju drivera i splitera za spajanje led traka direkt na zice, ali kako dimmer guta do 36W, onda mi nije trebao zasebni switch koji kontrolira IN OUT za struju za driver. Imam sad trafo/driver - dimmer na touch on/off/dimm - 2 trake uglavnom, radi, valjda se nebu zapalilo. :lol2: |
jel netko nedavno kupovao platno/tkaninu za pergolu ili tendu? trebam prijedlog gdje kupiti i koji materijal bi bio najbolji...
plan je slijedeći: stupovi, ova dugačka vodoravna i bočne bi bile od 100x100 cijevi, ova na fasadi bi bila 100x20 (zatiplana na 4-5 mjesta), a poprečne od 80x20 cijevi. https://i.ibb.co/FkGJJrKJ/1.jpg platno/tkanina bi išlo na ovo foru: https://i.ibb.co/BV5GQv5k/3.jpg https://i.ibb.co/5xY9Dt4Y/2.jpg ova kutija u kutu je vanjska jedinica klime. u stvarnosti nije ravni krov, nego standardno krovište s napustom od skoro 90cm tako da oko klime neće prolaziti svjetlost. nisam našao ništa pametnije od ovoga, ali prije kupnje svakako planiram otići pogledati tu tkaninu: https://kobra-tekstil.hr/tkanina-za-pergole/ |
Code:
https://ibb.co/Z6W558gw Bager je iskopao 30 cm, imam prostora za još 10 cm „završnog sloja“. U dvojbi sam, 1. da li da stavljam 0-63 mm sloj debljine 20 cm, sljedeći sloj 10 cm sa slojem agregata 4-8, mm i onda zadnjih 10 cm 0-4 mm i opločnici od 6cm 2. da li da stavljam 0-32 mm sloj debljine 20 cm, sljedeći sloj od 10 cm 4-8 mm, i završni sloj 10 cm 0-4 mm i opločnici od 6cm 3. opciji sam najskloniji, da stavljam 0-63 mm sloj debljine 30 cm ( u 3 sloja nabijan vibropločom), nakon toga onda zadnjih 10 cm 0-4 mm i opločnici od 6cm |
Ima netko iskustva s hidropakom, vodom i sličnim radovima.
Imam vodu na cca 5-6 metara, htio bi navodnjavanje razvući po dvorištu za travu + staviti pompu za vrt i slično. Da li trebam tražiti ikakve dozole ili nešto slično od nekoga? Općina? Hrvatske vode? |
Citiraj:
Postupak ti je da kupiš par metara pocinčanih cijevi (mislim da ide 2 cola), prva cijev se na kraju razreže i zavari se tako da imaš šiljak, na toj prvoj cijevi se nabuše rupe za ulaz vode. Trebaš posebni bat za zabijanje cijevi, dvojica zabijaju a jedan pomoću rolzangi okreće cijev, cijevi se međusobno spajaju spojnicama dok ne dođeš do potrebne dubine. Trebaš onu starinsku ručnu pumpu i pumpati nekoliko dana da se napravi "bazen" oko cijevi i da izađe pijesak. Nakon toga se spaja hidropak i koristiš vodu za što trebaš. |
Citiraj:
|
Sva vremena su GMT +2. Sada je 06:08. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger