![]() |
NASA upravo čita Joletove zahtjeve i češkaju se po glavi :lol2:
Veliki doseg, kvalitetna fotka, a sve još k tome lagano i da stane u džep :D Ne znam kako očekivati da toliko stakla i mehanizam koji ih pokreće bude lagan i malih dimenzija. Evo jedan koji otprilike demonstrira ono što Joletu treba. Jedino mi se čini da mu dimenzije i težina ne pašu http://blog.photoframd.com/wp-conten...-products2.jpg |
http://www.dpreview.com/reviews/pana...mix-dmc-fz1000
Eto. 1" senzor, F2.8-4, raspon od 25-400mm tj. 16x zoom po naški :D Imaš i Sony ali ima manji domet. http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-rx10 |
@Jole, za avione uzmi dalekozor a za udaljene planete, teleskop:D
Nego, šalu na stranu, ovaj gore Sony je dobar, veliki senzor a još je i zoom objektiv.. @Ivan, nisam se puno igral s njim, nisam stigao, onak na prvu, IQ je u vrhu di skoro stoji rame uz rame sa nekim FF aparatima.. Mogu reć bez zadrške, fuji definitvno može zamjenit semi-pro dslr ukoliko fiksni objektiv nekom nije prepreka.. Puknul ISO na 5000, nisam primjetio šum, 6400 je predobar, iznad toga nisam probal.. Mogu napravit neku usporedbu sa nx2000 po pitanju kontrola, fuji je definitivno tu u dalekoj prednosti, sve kontrole nadomak prsta, focus baš nije tak loš kolko (prethodni updejti su popravili stanje) se pisalo o tome, u mračnijim situacijama se pokazao jako dobar, daleko bolji nego na prijašnjem nx2000.. - baterija +manualne kontrole, izrada i IQ, brz fokus.. |
Citiraj:
Gledao probao sve je to OK ali kratak zoom :D dlaka je falila da ga kupim hmmm jos nije kasno :) Pozz! |
Pozz,
evo idem sad narucit s eba.de samsung nx300, cijenu mu je 402 eura, znaci nekih 3100kn. A na zadnjem koraku prije placanja paypal izbaci 3250. Zasto je konverzija tako velika? Postoji li mozda drugi način da uplatim a da me ne oderu toliko? Nude osim paypala i kreditkarticu, i valjda pouzećem kolik kuzim njemacki! |
Stavi da ti paypal radi transakciju tj konverziju preko banke a ne preko paypal tecaja, moze te ispasti jeftinije
|
Citiraj:
Probaj negdje iskopat 250 ili 300 pa to vidjet :D. Jedno vrijeme je Canon imao kit (tijelo + objektiv) taj standarni 18-55 te nešto do 200 ili 250 neki tele uz to. Mislim da je tijelo bilo 1100 ili 1200D. Ili uzmeš posebno tijelo posebno ovjektiv :D. Al probaj negdje uživo nešto preko 200 :D. |
Ekipa zanima me sta vi slikajete da vam treba toliki zoom/domet?
Meni na full frameu je sasvim dovoljno 200mm. Kuzim da ima nekih stvari koje su zanimljive za snimanje u daljini, al osobno mi je bitnija veca kvaliteta slike i brzi fstop nego extra domet. |
Problem je u tome sto su svi sa default objektivima 18-55 I sad kupovat vevi objektiv je skup i veći kako ga nosat po gradu iovako je upadljiv i ovaj kompakt veci :)
Evo sad jos kandidata ali sad SLR -DSLR ja iskreno neznam koje je koji :D Mozda ovaj sa plusom Sony to sam vecgledao hmmm.... Nikon D3200 KIT objektiv 18-55mm VR II Canon EOS1200D objektiv EF 18-55 III +Sony ILCE-3000KB objektiv:18-55mm Sony ILCE5000LB objektiv 16-50mm |
Znam da je nedavno john_tranzistor pitao za savjet prvoga ozbiljnijega foto-aparata, i dali ste primjedbe o namjeni kao ključno pri odabiru, tako da se sa savjetima datim njemu ne mogu puno pomoći.
Ja bih molio savjet u istome smjeru (prvi fotić a da nije neki kompakt od cca 100EUR, zadnji takav je ispustio dušu i ne bih opet na slično išao). Namjena bi bila 90% slučajeva obiteljsko fotkanje, rođendani, portreti članova obitelji (klinci primarno). Dakle građa članaka kod stonoge, panorame planinskih lanaca i udaljena nebeska tijela me ne zanimaju. Fotkanje iz ruke primarno, ljudi, lica...nerijetko u zatvorenome prostoru i uz sobnu rasvjetu. Šta mi treba a da ne moram ići u nekakve nadogradnje? Canon 1200? Nikon 3200? Molio bih za komentar onih ponuda u Emmezeti, možda griješim, ali čini mi se da su cijene korektne, a i u slučaju reklamacije sa njima imam odlična iskustva, a imam i neke popuste preko one njihove kartice, tako da...šta je iz njihove ponude najbolje zaokružena cjelina? E, da, vidim da npr. Nikon nema bljeskalicu...koliko bi to išlo gore na cijenu u smislu nabave iste, i kakvu najbolje uzeti i gdje (molim link ako netko ima pametno za preporučiti, ono best buy). Uzeti u obzir da sam (i ) za ovo totalna njubina :D pa ono, nekakve bijesne pile i objektivi, bljeskalice...ne hvala (za sada :)) Thnx!:chears: |
Za tu namjenu ti ne treba DSLR. DSLR je sinonim za nadogradnju.
Nemoj izjednačavati kompakte od 100€ s ostalim kompaktima. Za to što ti treba uzmi Panasonic LX7. Ne samo da je dovoljan, nego i više od toga. |
Citiraj:
Hvala, ići ću na taj LX7. ;) |
Eto kupih ga nije nijedan od gore navedenih ,a sta mislite koji je ?Ima pivu tko pogodi :)
|
|
Citiraj:
|
Ovisi za što ti treba.
Ako ne želiš razmišljati o objektivima i želiš zatvoriti novčanik od nastavka ulaganja odmah kad ga kupiš, onda uzmeš takav jači kompakt. Ako želiš graditi sustav objektiva, flasheva i imati fotografiju kao ozbiljniji hobi, onda kreneš s nečim s izmjenjivim objektivima, ali ne s PEN-om, nego 1200D/D3200/A58, pa čak i rabljenim starijim modelima srednje klase istih brandova. Uzmeš kit paket za početak, vidiš što te zanima i ako te zanima. Nastaviš dalje graditi ili prodaš sve opet nekome. |
Dslr ne bih jer imam d5100. Zanima.me portabilnost i kvalieteta fotografija. Talj lumix lx70 u epl3 su tu nwgdje po velicini i osjecaju u ruci. Zato pitam
|
Danas je baš izletio jedan LX7 u prodaju na fotozinu. Baci pogled tamo, pa se dogovori s čovjekom da probaš aparat i vidiš jel to to.
Vidim da je i na njuškalu isto. |
Nemogu se ja priviknut na ovo nema sanse,ako je netko zainteresiran za Sony @58 -standardni objektiv 18-55 sam nek se javi ili da se mjanja za novi canon sx50 hs :D
|
Koliko si dosad promijenio aparata?
|
Nedovoljno, i proci ce jos tolko dok ne nadje ono sto mu pase...
|
Citiraj:
tebi bi bilo najbolje da si iznajmljujes fotografa/fotoaparate kad oces nesto slikati xD |
Citiraj:
|
Jole, ti se legenda :)
Pa što nisi pitao nekoga da ti posudi neki DSLR(T) fotić. Ovako si sad možda nešto spušio na cijeni, a opet nisi dobio što si htio. Da pogađam, muče te postavke, fotke ti ispadaju loše i ne znaš RAW obraditi? :D |
Pa meni je kao pocetniku trebalo par mjeseci da proucim sve postavke rucnog moda svog kompakta, njihove ovisnosti itd. Ima tu puno stiva za procitat, proucavat i fotkat (pa usporedjivat). Nakon sto sam pohvatao pravilne ekspozicije i kadriranje, tek onda sam se okrenuo RAW fotkama, gdje u obradi jos uvijek ucim. Tako da tek nakon godinu dana znam kako izvuci neki maksimum fotke sa svojim foticem.
Zato Jole, primi se manuala i citanja osnova fotografije SLR aparatima, pa onda vidi jel ti taj a58 odgovara ili ne. |
Citiraj:
|
1. raw ti ne treba u startu
2. nauči koristiti predefinirane modove aparata (znaš one scene tipa sport, portret, priroda itd. - ono programi) 3. ni ne pokušavaj fotografirat nešto u lošim svjetlosnim uvjetima osim ako nije na metar dva - koliko ti je već domet ugrađene bljeskalice A kad kreneš učit osnove imaš 3 parametra: ISO osjetljivost, otvor blende i brzinu okidača. ISO ćeš shvatit da što je veći više šuma (zrnatija slika) - držat ćeš ga .... (to ćeš sam odlučit) - nakon toga otvor blende s vremenom ćeš shvatit kako se odnosi na brzinu okidača. I treća stvar: naučit ćeš koliko ti je neko minimum koji možeš okinut "iz ruke". - ovdje govorim o brzini okidača :D. Gle jole ak oš aparat koji će savršeno napravit za tebe u svim slučajevima - loša vijest - takav ne postoji - čak i sa idiotom moraš znat radit. Svi aparati imaju određenu "automatiku" - automatski mod - ali čista fizika im ne dozvoljava da postoji "univerzalni mod". Zato postoje programi :D i ručne postavke kasnije. Ali isto tako moraš bit svjestan granica aparata. Par postova prije SLR bez bljeskalice i što je 1v@n napisao - macro. Recimo za macro - možeš ga dobit sa 18-55, 18-135 ili posebnim macro objektivima. Sad prije sam radio sa 18-55 i sad sa ovim 135 - stvar je što je to daleko od slike sa pravim macro objektivom - i ne moš prić blizu, svom srećom da se fino približit sa ovih 135 ali i dalje ovisi koliko je velik objekt koji se slika, šta je ... itd. Za kraj jole: prije si napisao - loše vrijeme - ma kaj ti je. Znaš koliko sam ja slika ispucao po kući, dvorištu, na statične objekte, na životinje itd. Gle ne trošiš film: okineš, promjeniš postavku, opet okineš itd. :D - tak se najbrže uči pod uvjetom da znaš neke osnovne pojmove ;). I nemoj se zamarat sa RAW.om u startu - ne treba ti i u konačnici osobno smatram da je bolje prvo ovladat dobrom ekspozicijom nego se oslanjat na korekcije kroz RAW osim u slučaju kada nemaš druge opcije. Mogo bi još trkeljat ali neću više jer sam i ja na početku ... bar to volim mislit :D. p.s. Ali obavezno si podesi aparat da snima u RAW i jpeg - čisto da kasnije ne žališ što nemaš i RAW. |
Evo danas sam malo slikao onako cisto bezveze !
http://www.pohrani.com/t/w/PV/2F7chTuH/dsc00160.jpg http://www.pohrani.com/t/1L/11p/DgAifa4/dsc00154.jpg http://www.pohrani.com/t/G/6j/1kr888QJ/1/dsc00133.jpg |
Zaboravi na Canon i zadrzi Sonija, potonji radi miljama bolje slike...
A ak ti zoom fali, posle si lako copis neki tele objektiv... A ovih 30, 40, 50xzoom na tak sicusnom senzoru, bolje necu komentirat, kvaliteta slike, nula bodova.. |
Pusti te portret, landscape i slične dummy postavke...
Stavi na A (aperture), tj. prioritet blende. To ti je onaj broj na objektivu. 3.5-5.6 ako se ne varam. Što je broj manji, pušta na senzor više svjetla. Ovdje znači da najviše svjetla pušta na 18mm, a sve manje kako zumiraš prema 55. To znači da moraš podizati ISO (gledaj to kao pojačalo svjetla). Tu ti se brzina okidanja sama podešava, no gledaj da bude barem 1/80. Imaš stabilizaciju pa može i 1/40 i manje, ali drži se 1/60, 1/80, 1/100 za početak. Sve dalje je praksa |
Slazem se da je prioritet blende najbolji za pocetak a cesto i naprednim korisnicima. Samo jos treba objasniti da se pomicanjem otvora blende pomice i DOF (depth of field, molim nekoga ko zna hrvatski izraz da ovo ispravi). Sto je blenda otvorenija (f broj manji) to je separacija objekta u fokusu te onih blize i dalje od njega veca. Postavljanjem veceg broja dobiva se "ravnomjerniji" prikaz tj u fokusu je veca dubina, da bi se pri visokim brojevima dobio beskonacan (teoretski) fokus.
Znaci nije cilj staviti maksimalan otvor blende i onda traziti kombinaciju minimalne ISO vrijednosti sa prihvatljivom brzinom okidanja. Ponekad je, uglavnom nije. Nacin na koji je objekt fokusiran spada u kompoziciju i to je osnova fotografije. ISO i brzina zatvaraca su tehnikalije. Stativ je ponekad jedina opcija. |
Citiraj:
|
Samo mala napomena glede DOF.a - ovisi i o udaljenosti od objektiva tj. markera na aparatu ali dobro ima kalkulatora za to pa :).
Na primjeru joletovih slika: šalica kave je u fokusu tj. čista je dok je već šećer (prema naprijed) mutan i pozadina isto ... ;). Isto tako oko dubine: računa se od plohe koja je fokusirana prema aparatu i od te plohe. Znači +- od točke fokusa :D. Sad tu dolazimo do priče zašto ručno odabrat točku ili područje fokusa - iz razloga što onda možemo kontrolirat točno na koju plohu fokusiramo. Glede dumy postavki: šta im fali automatika sa određenim prioritetima :D. Korisno u nekim situacijama. |
Citiraj:
Dobro da je uspio staviti taj objektiv na aparat uopće. Dok ne svlada osnove, ne treba ni micati AF s automatike, pa ni dirati išta na aparatu osim blende. |
Pa i ne pretjeruje previše. Osnovni problem svih jeftinih DSLR-ova je vrlo malen broj fokus točaka što se onda redovito kompenzira sa focus-recompose tehnikom koja nakon toga za rezultat ima pomak fokusne plohe i samim time fokusa. Novinarima je to ok jer im slike ni ne moraju biti u savršenom fokusu da bi bile upotrebljive niti slikaju s potpuno otvorenom blendom, ali amaterima koji pokušavaju dobiti neki efekt s dubinom polja ovo svakako ne pomaže...
|
Citiraj:
|
Sad sam malo i blago pogubljen. Probao si prije kupnje objektiv 18-55 i bio ti je "kratak". Svejedno si kupio DSLR sa istim kit objektivom i sad veliš "fali mi zoom".
Sad onak laički: što je taj drugi broj veći - veći je zooom objektiva :D. S druge strane: čak i za idiota će ti trebat neke osnove ako budeš želio da ta slika liči na nešto., u protivnom ćeš si kupit neki ultrazoom aparat (ili si ga već imao), slikat ćeš iz ruke na nekim auto postavkama, slike će ti redovito biti mutne i onak - neš bit zadovoljan s tim svim. Bez uvrede: ali nisam siguran koliko je u tvojoj priči problem u samom zoomu ili aparatu ;). Malo sam ti pročitao po historyu: imao si HX300 od sonya i onda si ustanovio da ti treba nešto više automatizirano pa si sad kupio sony DSLR !? Evo ti jedan blesavi prijedlog ako već nisi probao: (@1v@an moram opet u auto modove jer ako "nama živaca" za "učenje", možda ga zadovolji koji auto mode ili bar shvati da nije sve tako sivo :D): Slikaj nešto oko sebe (nebitno šta je) ali: uslikaj u jednom modu, pa onda u drugom, pa onda prebaci na aperture mod pa na tom modu mjenjaj vrijednost aperture i slikaj svaki put sliku. Onda si uključi na aparatu prikaz informacija o slici i pogledaj kako se brojevi mjenjaju ovisno o modu i kako u aperturu modu mjenjaje A broja mjenja onaj drugi (razlomak). Nakon toga moš recimo u aperture mod opet: pa lijepo diži ISO i slikaj istu stvar - imat ćeš 20-30 istih i bezveznih slika koje moš obrisat - ali možda shvatiš što se mjenja. Ne moraš ništa "učit" use logic ;). p.s. Ma zanemari ovo moje spominjanje modova - probaj samo više stvari u aperture modu. Pa kad shvatiš da nije problem ovladat osnovama: možda si nabaviš neki objektiv pa ćeš imat i toliko željeni zooom. Eh da glede "razlomka" (mislim da laičkije od ovoga ne ide) - što ti je broj dole veći to ti je manja šansa da ćeš dobit mutnu sliku. Znači ako imaš 1/4 i 1/200 i recimo 1/1000 - velika šansa je da će ti 1/4 biti jako mutna u odnosu na ove dvije i to iz razloga što ti se potrese ruka. Bez uvrede - pretpostavljam da si fokus lock savladao - znači pritisak do pola pa onda okidanje. Kad smo kod fokusa - amegdotica: neki stariji idiot kojem treba malo da fokusira i korisnik uporno slika na način da samo okine fotografiju, reko a zašto ne pričekaš sa okidačem do pola da fokusira i kad ti pozeleni onda pritisni do kraja :D. |
Mislim da nema smisla da se više trudimo. Dao sam mu preporuku dobrog i jeftinog zoom objektiva (Minolta 70-210 f/4) i to mu je preveliko i preteško. Našao sam mu i Minoltu 75-300 na njuškalu, pa očito isto ništa.
Spominje Tamrona 18-200 koji je teško sranje od objektiva i još košta duplo više od oba ova objektiva. Onda hoće da mu objasnimo što treba podesiti u menijima umjesto da se primi uputa. Dakle, hoće mali, lagani aparat koji ima teleskop i koji je tako jednostavan za korištenje da ne treba čitati upute. To jednostavno ne postoji i mislim da smo završili s tom pričom :lol2: |
Ma imao sam u zadnje vrijeme Nikon L830 tu nema skoro nikakvih opcija al kako god okinem ispalo je prilicno dobro :D Sony HX 300 ima zrnatu sliku cak i na malom zoomu neznam zasto ali jako je bio los zato sam ga se rijesio,,
1v@n Ma to mi je pretesko treba drzat aparat od 1,5 kg s tolkim objektivom ako bi i isao do max 55-200 ili 18-200 e sad o markama neznam ali gledam ono sto mogu kupit.Nije isto 1000kn i 3000kn izdvojit za objektih. |
Sva vremena su GMT +2. Sada je 16:40. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger