![]() |
Klima i podno nemaju veze jedno s drugim.
Da, klima je najjeftinije grijanje na struju ali i najlošije. Suši zrak i najneugodnije. Podno je skuplje što se struje tiče ali nemjerljivo kvalitetnije i ugodnije rješenje. IC nije toliko i neefikasno jer za razliku od klime ne mora biti na 25c. |
Citiraj:
Poslano sa mog REA-NX9 koristeći Tapatalk |
Citiraj:
|
Citiraj:
|
Citiraj:
Također, nisam to vidio godinama u upotrebi kod nikoga, ali toplina od termo akomulacijske peći je odlična+ puniš je po noći kada je jeftina struja Poslano sa mog REA-NX9 koristeći Tapatalk |
Imam ja jednu opamecenu sa 3 Shelly-ja. Nema bolje
|
Citiraj:
Citiraj:
Eno kod mojih staraca imaš dvije... |
Kažem opet, nije baš 3x jer podno grije samo di želiš/trebaš.
Ako griješ dnevni iwc uglavnom, ne treba grijati sobe ako ne boraviš tamo. Nije sve u potrošnji struje, nego komforu. Iz istog razloga ljudi kupuju bolje/skuplje automobile jer će ih isto bilo koji odvesti od točke A do B. |
Citiraj:
Imao sam podno i ono je ok ali moraš stalno grijat i to žedere energent koji koristiš (ja sam imao spojeno na plinsko centralno). Drugi problem je što i kod podnog sva temp putuje prema stropu i ako nemaš nekakvo mješanje zraka, zrak postane težak, a ako imaš kuću i kat, sva toplina to pobjegne gore na kat ak ne zatvaraš vrata, i treba ohoho da se zagrije kuća (no to je greška u dizajnu kuće). Treći problem je što se sporo zagrijava i ako ju gasiš, treba par sati da temperatura sobe dođe na željenu temp. Tu termostat i temepratura vode u sustavu igra najveću ulogu da mu se namjeste točna vremena kad da se pali i održava željenu temp, i to je sve super ali iz mog iskustva to baš i ne funkcionira jer ako staviš npr 23°C, a voda ti je na 35°C, podno će frljit do 23°C i tad će ga termostat ugasit, no pod će i dalje grijat (jer je voda na 35°C) i onda temp naraste na iznad 23, tipa 25-27°C. Najpravilnije bi bilo stavit da je temp vode jednaka max željenoj temperaturi prostorije, tipa 25°C, no onda će podno stalno radit na način da centralno stalno cucla plin, pogotovo ako imaš razliku iumeđu noćne i dnevne temp (tipa taviš da je noćna 18°C dnevna 23°C, temp prostora lako padne na 18, ali se dugo diže na 23)... Osobno smatram da je jako poželjno imati stropni ventilator u grijanom prostoru i staviti ga na najsporiju vrtnju, ili nešto čime se prisilno pokreće strujanje zraka, inače uvijek dođe do pregrijanosti u gornjem dijelu prostorija Termoakumulacijske peći su unaprijeđene i zovu se High heat retention storage heaters Meni od svog grijanja je najbolje kaljeva peć i drva, no da imam solare, definitivno bih opet imao podno ali na struju |
Najveca greska koju ljudi rade zimi je paljenje klime samo onda kad im treba. Normalno da se do bozica zidovi nece ugrijati na taj nacin, grije te samo trenutna toplina zraka oko tebe. Isto vrijedi i za podno, ali ja ne znam osobu koja gasi podno jednom kad krene propisno grijati i kad prodju onaj prijelazni period. To se upali, nastima dnevni i nocni mod i ne diras ga do proljeca (podno na vodu, ne znam vrijedi li ista filozofija ako je na struju, ne poznam nikog tko je to napravio za cijeli stan).
Osobno zimi klime u dnevnim prostorijama ne gasim, rade i dok luftam prostor, a ako duze izbivam spustim je za stupanj-dva neka odrzava zidove toplima. Da imam termofasadu mozda bi je gasio, ne znam. |
Razmišljam dali stavljati 12 ili 15cm stiropola na novo gradeni objekt. Veli mi majstor da po njemu nema smisla stavljati izolaciju ništa iznad 12cm zbog neznatne uštede. Mišljenja?
|
Ako ćeš ganjati uporabnu, vidi da li moraš imaš 15cm po zakonu. Iskreno ne znam da li je to istina, ali nama je bila arhitektica rekla da moramo 15cm.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
15cm izolacije zadovoljava današnje standarde građenja u velikoj većini slučajeva pa se zato uzima kao nešto što "moraš imati", u prijevodu, dovoljno je za smanjiti toplinske gubitke objekta na prihvatljivu razinu.
ako gradiš siporeksom (ytongom), onom fensišmensi opekom koja u sebi ima vunu ili čak i običnom opekom, ali +30cm debljine, smanjuje se i potreba za centimetrima vanjske ovojnice zgrade. đabe 15cm fasade, ako kroz plafon sve ode na tavan ili ako je u pitanju podno grijanje ispod kojeg nema odgovarajuće izolacije. jedino mjerodavno i smisleno je napraviti kvalitetan projekt toplinskih gubitaka zgrade i postaviti optimalnu izolaciju poda, stropa i zidova. |
Ako je novogradnja onda pretpostavljam postoji i glavni projekt za kuću. U sklopu glavnog projekta mora biti elaborat građevinska fizika kuće, tj. projekt toplinske ovojnice grijanog dijela kuće. U tom elaboratu navedena je debljina i vrsta slojeva zidova, podova, ravnog krova ili gornje ploče krova ako je iznad drveno krovište (ili slojevi krova grijanog potkrovlja). Tamo si pogledaj kolko ti je debljina stiropora i to ugradi ako ćeš slušat struku. Majstor zna zalijepit stiropor, a o građevnoj fizici ne zna ništ.
|
U teoriji je bolje naravno da staviš 15, no u realnosti će ti to malo značiti jer zagrijavanje kuće ovisi o tome koliko ćeš moći zadržati topline unutar kuće, gdje se najviše gubi zbog loše brtvljenih okvira prozora, vrata, kutija za rolete i stalno otvorenih prozora na oberleht, tako da realno će ti i 12 dati jednaki rezultat. No ako ti cijena stvarno nije problem, ja bih išao na 15...
|
Ne vjerujem da je u praksi ogromna razlika u toplinskoj izolaciji stiroporom između 5cm i 15cm.
Vune možda je |
Sva vremena su GMT +2. Sada je 14:13. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© 1999-2024 PC Ekspert - Sva prava pridržana ISSN 1334-2940
Ad Management by RedTyger